Τρίτη 20 Ιουνίου 2017

Τα προσωπικά δεδομένα μετατρέπονται σε προϊόν.

σχόλιο ID-ont: Η διαδικασία της εμπορευματοποίησης των προσωπικών δεδομένων αποτελεί ένα από τους εφιάλτες του μέλλοντος. Κρίμα! Έσχατη μορφή κατάπτωσης της ιδιωτικής ζωής: πουλάω μυστικές πτυχές της προσωπικής μου ζωής με αντάλλαγμα ...μικροεκπτώσεις!
Η ψηφιοποίηση της καθημερινότητας, αν και προωθείται ως καινοτομική, βολική και απελευθερωτική, ενισχύει την άπληστη εμπορευματοποίηση των πάντων. Και το ύστατο εμπόρευμα είναι τα προσωπικά δεδομένα μας.

Η «έξυπνη» οδοντόβουρτσα με σύνδεση Bluetooth, που λανσαρίστηκε φέτος από την Oral-B (θυγατρική του ομίλου Procter & Gamble), αποτελεί τη βασική συσκευή εκείνου που η εταιρεία αποκαλεί « δικτυωμένο μπάνιο ».

Συνδέεται με το έξυπνο τηλέφωνό μας, με την εφαρμογή της να παρακολουθεί τις φάσεις του βουρτσίσματος (χρησιμοποίησες οδοντικό νήμα ; καθάρισες τη γλώσσα ; ξέπλυνες το στόμα ;) και επισημαίνει τις περιοχές του στόματος (απεικονιζόμενες στην οθόνη του τηλεφώνου) που απαιτούν μεγαλύτερη προσοχή.

Ακόμη πιο σημαντικό, όπως με υπερηφάνεια ανακοινώνει η ιστοσελίδα της οδοντόβουρτσας είναι επίσης το ότι « καταγράφει τις δραστηριότητες του βουρτσίσματος υπό τη μορφή δεδομένων, με τα οποία μπορούμε να φτιάξουμε μόνοι μας διαγράμματα και να τα μοιραστούμε με επαγγελματίες της στοματικής υγείας ». Τι συμβαίνει με αυτά τα δεδομένα –αν πηγαίνουν σε αυτούς τους επαγγελματίες της στοματικής υγείας ή στην ασφαλιστική εταιρεία μας, αν παραμένουν στην κατοχή μας ή επισυνάπτονται στα προσωπικά δεδομένα μας που ήδη κατέχουν το Facebook και η Google– αποτελεί ένα αμφιλεγόμενο ζήτημα.

Η συνειδητοποίηση πως τα δεδομένα που παράγονται από συσκευές καθημερινής χρήσης, έξυπνες οδοντόβουρτσες ή έξυπνες τουαλέτες, μπορούν να μεταφραστούν σε χρήμα έχει προκαλέσει μια ενδιαφέρουσα αντίδραση απέναντι στις τακτικές των γιγάντων της Σίλικον Βάλλεϋ, οι οποίοι προσπορίζονται δισεκατομμύρια ενόσω εμείς το μόνο που κερδίζουμε είναι κάποιες δωρεάν υπηρεσίες.

Έτσι, έχει προκύψει μια λαϊκίστικη κριτική: ας αμφισβητήσουμε αυτά τα μονοπώλια δεδομένων και ας τα αντικαταστήσουμε με επιχειρηματίες μικρής κλίμακας. Ο καθένας μας μπορεί να γίνει ανεξάρτητος χρηματιστής δεδομένων και να διαχειρίζεται το δικό του χαρτοφυλάκιο –πουλώντας λόγου χάρη την πρόσβαση στο γονιδίωμά του αν το χρειάζεται κάποια φαρμακευτική εταιρεία ή αποκαλύπτοντας την τοποθεσία που βρίσκεται έναντι μιας έκπτωσης σε κάποιο κοντινό εστιατόριο.

πηγή: http://id-ont.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας