Γράφει η κα Ιωάννα Αρμύρα, Μεταφράστρια, τ. τοπική σύμβουλος Δήμου Αγ. Αναργύρων-Καματερού
Πόλεμος κατά του ήχου της καμπάνας στην Εκκλησία των Αγίων Ακινδύνων, στην περιοχή Αγίων Αναργύρων.
Με αφορμή, τη νομική δίωξη κατά του ιερέα π. Αντωνίου Μαλούφ από τρεις οικογένειες, που μένουν κοντά στους Αγίους Ακινδύνους, δημιουργούνται κάποιες σκέψεις και εύλογα ερωτηματικά από τους απλούς πολίτες της περιοχής μας: Η ιστορική θεμελίωση της Εκκλησίας των Αγίων Ακινδύνων χρονολογείται από τον 14° αιώνα.
Οι ελάχιστοι διαμαρτυρόμενοι κάτοικοι, επέλεξαν ως τόπο κατοικίας τους να βρίσκονται πλησίον του συγκεκριμένου Ναού. -Ήρθαν λοιπόν και την βρήκαν την εκκλησία-.
Στην Ελλάδα, η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία αποτελεί το 90% του ελληνικού πληθυσμού. Δεν γνώριζαν ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχει και καμπάνα; Κι ότι η καμπάνα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος στα θρησκευτικά δρώμενα της λατρείας μας; Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Συντάγματος, επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας του Χριστού. Πως λοιπόν ζητούν τώρα να απαλλαγούν από τον ήχο της καμπάνας, όταν οι ίδιοι επέλεξαν να ζουν δίπλα στην εκκλησία με το καμπαναριό της; Η μόνη περίοδος που δεν ηχούσαν οι καμπάνες ήταν επί Τουρκοκρατίας! Για μας τους Χριστιανούς είναι ένα ιδιαίτερο σύμβολο. Γι’ αυτό και δε γίνεται να δεχτούμε αυτό το είδος «λογοκρισίας»!
Ο ήχος της καμπάνας είναι συνδεδεμένος με χαρμόσυνα αλλά και πένθιμα γεγονότα της προσωπικής ζωής μας, όπως γάμους, κηδείες. Μα και σε κίνδυνο πυρκαγιάς η πολέμου δεν προειδοποιεί τον κόσμο; Η ιστορία της Ελλάδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ήχο της καμπάνας. Όταν για παράδειγμα επέστρεφαν οι Έλληνες στρατιώτες νικητές από την Κορυτσά, τους Αγίους Σαράντα, χτυπούσαν χαρμόσυνα οι καμπάνες.
Εξάλλου η καμπάνα δεν είναι μόνο διακοσμητικό στοιχείο των εκκλησιών αλλά και λειτουργικό. Όπου δεν χτυπάει η καμπάνα εν ώρα κινδύνου, τα αποτελέσματα είναι τραγικά.
Με ποιό δικαίωμα λοιπόν αποφασίζουν κάποιοι να αφαιρέσουν τον ήχο της καμπάνας, που αποτελεί κομμάτι της ιστορίας και της ψυχής του Έλληνα Ορθόδοξου Χριστιανού; Ως και οι αλλόθρησκοι από τις καθημερινές επαφές που έχει η εκκλησία μαζί τους -από το συσσίτιο που τους προσφέρει- σέβονται τα σύμβολα της πίστης μας. Άλλωστε και στα Ιεροσόλυμα αλλά και στις πόλεις, που υπάρχει αναγνωρισμένη μουσουλμανική κοινότητα, χρησιμοποιούν στη λατρεία τους αντίστοιχα εξωστρεφή και ηχηρά στοιχεία. Η χαρακτηριστική φωνή του μουεζίνη, που καλεί τους μουσουλμάνους σε προσευχή, μεταδίδεται από τις μεγαφωνικές εγκαταστάσεις πέντε φορές την ημέρα: την αυγή, το μεσημέρι, το απόγευμα, με τη δύση του ηλίου και το βράδυ. Αυτό γίνεται και εδώ στην Ελλάδα, όπου υπάρχουν τζαμιά: Ξάνθη, Καβάλα, Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη… Είναι δυνατόν λοιπόν στον Ιερό Ναό των Αγίων Ακινδύνων να περιορίζεται ο ήχος της καμπάνας και να καθορίζεται ο χρόνος και η έντασή του; Σύμφωνα με το άρθρο 13 του Συντάγματος, κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων. Πως λοιπόν μπορεί να εμποδίζεται η λατρεία της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας, που είναι η επίσημη θρησκεία του κράτους μας;
Τονίζουμε λοιπόν ότι αυτές οι τρεις οικογένειες, που αντιδρούν στον ήχο της καμπάνας, επέλεξαν να μένουν σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή. Και είναι πολύ φυσικό να υπάρχει η εκκλησία με το καμπαναριό της, ανάμεσα στις κατοικίες των συμπολιτών μας. Παραθέσαμε λίγες απλές σκέψεις και ερωτηματικά από συμπολίτες του Δήμου μας, του Δήμου Αγίων Αναργύρων- Καματερού. Έχουν ήδη συγκεντρωθεί 1.700 υπογραφές και ο κόσμος εξακολουθεί να υπογράφει, για να μη σιγήσουν οι καμπάνες!
πηγή: http://orthodoxostypos.gr
Πόλεμος κατά του ήχου της καμπάνας στην Εκκλησία των Αγίων Ακινδύνων, στην περιοχή Αγίων Αναργύρων.
Με αφορμή, τη νομική δίωξη κατά του ιερέα π. Αντωνίου Μαλούφ από τρεις οικογένειες, που μένουν κοντά στους Αγίους Ακινδύνους, δημιουργούνται κάποιες σκέψεις και εύλογα ερωτηματικά από τους απλούς πολίτες της περιοχής μας: Η ιστορική θεμελίωση της Εκκλησίας των Αγίων Ακινδύνων χρονολογείται από τον 14° αιώνα.
Οι ελάχιστοι διαμαρτυρόμενοι κάτοικοι, επέλεξαν ως τόπο κατοικίας τους να βρίσκονται πλησίον του συγκεκριμένου Ναού. -Ήρθαν λοιπόν και την βρήκαν την εκκλησία-.
Στην Ελλάδα, η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία αποτελεί το 90% του ελληνικού πληθυσμού. Δεν γνώριζαν ότι στην Ορθόδοξη Εκκλησία υπάρχει και καμπάνα; Κι ότι η καμπάνα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος στα θρησκευτικά δρώμενα της λατρείας μας; Σύμφωνα με το άρθρο 3 του Συντάγματος, επικρατούσα θρησκεία στην Ελλάδα είναι η θρησκεία της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας του Χριστού. Πως λοιπόν ζητούν τώρα να απαλλαγούν από τον ήχο της καμπάνας, όταν οι ίδιοι επέλεξαν να ζουν δίπλα στην εκκλησία με το καμπαναριό της; Η μόνη περίοδος που δεν ηχούσαν οι καμπάνες ήταν επί Τουρκοκρατίας! Για μας τους Χριστιανούς είναι ένα ιδιαίτερο σύμβολο. Γι’ αυτό και δε γίνεται να δεχτούμε αυτό το είδος «λογοκρισίας»!
Ο ήχος της καμπάνας είναι συνδεδεμένος με χαρμόσυνα αλλά και πένθιμα γεγονότα της προσωπικής ζωής μας, όπως γάμους, κηδείες. Μα και σε κίνδυνο πυρκαγιάς η πολέμου δεν προειδοποιεί τον κόσμο; Η ιστορία της Ελλάδας είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τον ήχο της καμπάνας. Όταν για παράδειγμα επέστρεφαν οι Έλληνες στρατιώτες νικητές από την Κορυτσά, τους Αγίους Σαράντα, χτυπούσαν χαρμόσυνα οι καμπάνες.
Εξάλλου η καμπάνα δεν είναι μόνο διακοσμητικό στοιχείο των εκκλησιών αλλά και λειτουργικό. Όπου δεν χτυπάει η καμπάνα εν ώρα κινδύνου, τα αποτελέσματα είναι τραγικά.
Με ποιό δικαίωμα λοιπόν αποφασίζουν κάποιοι να αφαιρέσουν τον ήχο της καμπάνας, που αποτελεί κομμάτι της ιστορίας και της ψυχής του Έλληνα Ορθόδοξου Χριστιανού; Ως και οι αλλόθρησκοι από τις καθημερινές επαφές που έχει η εκκλησία μαζί τους -από το συσσίτιο που τους προσφέρει- σέβονται τα σύμβολα της πίστης μας. Άλλωστε και στα Ιεροσόλυμα αλλά και στις πόλεις, που υπάρχει αναγνωρισμένη μουσουλμανική κοινότητα, χρησιμοποιούν στη λατρεία τους αντίστοιχα εξωστρεφή και ηχηρά στοιχεία. Η χαρακτηριστική φωνή του μουεζίνη, που καλεί τους μουσουλμάνους σε προσευχή, μεταδίδεται από τις μεγαφωνικές εγκαταστάσεις πέντε φορές την ημέρα: την αυγή, το μεσημέρι, το απόγευμα, με τη δύση του ηλίου και το βράδυ. Αυτό γίνεται και εδώ στην Ελλάδα, όπου υπάρχουν τζαμιά: Ξάνθη, Καβάλα, Κομοτηνή, Θεσσαλονίκη… Είναι δυνατόν λοιπόν στον Ιερό Ναό των Αγίων Ακινδύνων να περιορίζεται ο ήχος της καμπάνας και να καθορίζεται ο χρόνος και η έντασή του; Σύμφωνα με το άρθρο 13 του Συντάγματος, κάθε γνωστή θρησκεία είναι ελεύθερη και τα σχετικά με τη λατρεία της τελούνται ανεμπόδιστα υπό την προστασία των νόμων. Πως λοιπόν μπορεί να εμποδίζεται η λατρεία της Ορθόδοξης Ανατολικής Εκκλησίας, που είναι η επίσημη θρησκεία του κράτους μας;
Τονίζουμε λοιπόν ότι αυτές οι τρεις οικογένειες, που αντιδρούν στον ήχο της καμπάνας, επέλεξαν να μένουν σε μία πυκνοκατοικημένη περιοχή. Και είναι πολύ φυσικό να υπάρχει η εκκλησία με το καμπαναριό της, ανάμεσα στις κατοικίες των συμπολιτών μας. Παραθέσαμε λίγες απλές σκέψεις και ερωτηματικά από συμπολίτες του Δήμου μας, του Δήμου Αγίων Αναργύρων- Καματερού. Έχουν ήδη συγκεντρωθεί 1.700 υπογραφές και ο κόσμος εξακολουθεί να υπογράφει, για να μη σιγήσουν οι καμπάνες!
πηγή: http://orthodoxostypos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας