Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου,Υπευθύνου του Γρ. Αιρέσεων της Ιεράς Μητροπόλεως Κυθήρων & Αντικυθήρων
Εν Κυθήροις τη 24η Φεβρουαρίου 2025
Μία ακόμη οδυνηρή πληγή στο σώμα της Εκκλησίας, (σαν να μην έφταναν οι ήδη υφιστάμενες: Ψευδοσύνοδος της Κρήτης, Ουκρανικό ψευδοαυτοκέφαλο κ.λ.π., που περιμένουν την επούλωσή τους), ήρθε να προστεθεί πρόσφατα, εδώ και δύο χρόνια περίπου, ως μη ώφειλε βέβαια, για να προκαλέσει στον πιστό κλήρο και λαό του Θεού αφόρητη οδύνη μαζί με πολλή οργή και αγανάκτηση εν Κυρίω. Ο λόγος για την απομάκρυνση και αποβολή του εσταυρωμένου πίσω από την αγία τράπεζα με πρωτεργάτη αυτής της καινοτομίας τον Σεβ. Μητροπολίτη Περιστερίου κ. Γρηγόριο,
καθηγητή της Θεολογικής Σχολής του Πανεπίστημιου του ΕΚΠΑ. Η απερίσκεπτη και επιπόλαια αυτή ενέργεια, μη έχουσα κανένα απολύτως θεολογικό και ιστορικό έρεισμα και μη εδραζομένη στη λειτουργική μας παράδοση και σε καμιά πατερική κατοχύρωση, προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων, όπως ήταν επόμενο, με πορείες διαμαρτυρίας και πληθώρα δημοσιεύσεων στο διαδίκτυο. Το θέμα συν τω χρόνω πήρε διαστάσεις με θεολογικές τοποθετήσεις και μελέτες επισκόπων και πολλών άλλων κληρικών, μοναχών, καθηγητών του πανεπιστημίου, συλλόγων και σωματείων, που κονιοτροποιούν και ανατρέπουν εκ βάθρων τους ισχυρισμούς και τα επιχειρήματα του κ. Γρηγόριου, χωρίς ωστόσο ο τελευταίος να έχει δείξει μέχρι τώρα κανένα σημάδι μετανοίας.Αξίζει να τονιστεί εν προκειμένω ότι ο εν λόγω Ιεράρχης προχώρησε σ’ αυτή την αυθαίρετη και απερίσκεπτη ενέργεια χωρίς να έχει προηγηθεί Σύνοδος και χωρίς να έχει λάβει καμία συνοδική έγκριση. Πέραν τούτου δεν αναλογίσθηκε, ούτε έλαβε υπ’ όψη του τον βαρύτατο σκανδαλισμό τον οποίο, όπως ήταν επόμενο, προκάλεσε στο χριστεπώνυμο πλήρωμα. Το πόσο βαρύ είναι το αμάρτημα του σκανδάλου, φαίνεται και από τους λόγους του Κυρίου: «Ός δ’ αν σκανδαλίση ένα των μικρών τούτων των πιστευόντων εις εμέ, συμφέρει αυτώ ίνα κρεμασθή μύλος ονικός εις τον τράχηλον αυτού και καταποντισθή εν τω πελάγει της θαλάσσης», (Ματθ. 18.6).
Οι μέχρι τώρα γενόμενες δημοσιεύσεις πιστεύουμε ότι έχουν καλύψει το θέμα σχεδόν πλήρως και από ιστορικής και από θεολογικής απόψεως. Όλες συγκλίνουν στο γενικό συμπέρασμα ότι η όλη θεολογική επιχειρηματολογία που προβλήθηκε για την αποβολή του Εσταυρωμένου πίσω από την αγία Τράπεζα έχει προτεσταντική προέλευση και εντάσσεται μέσα στα ευρύτερα πλαίσια της παναίρεσης του Οικουμενισμού. Από τις μέχρι τώρα γενόμενες δημοσιεύσεις μνημονεύουμε την άριστη θεολογική μελέτη του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κυθήρων & Αντικυθήρων κ. Σεραφείμ, ο οποίος μεταξύ άλλων παρατηρεί τα εξής: «Ο άγιος Συμεών Θεσσαλονίκης, ο οποίος μαρτυρεί την αρχαίαν λειτουργικήν πρακτικήν εις τα κείμενά του, σημειώνει: ‘Και το Θυσιαστήριον εισελθών, κακεί θυμιάσας, και αποθέμενος το θυμιατήριον, λαμβάνει τον Τίμιον Σταυρόν, όπισθεν ιστάμενον του ιερού Θυσιαστηρίου’[1]. Εκ παραλλήλου, είναι απαραίτητον να τονισθή ότι ο Σταυρός του Χριστού δεν πρέπει επ’ ουδενί λόγω να νοήται εκτός της Βασιλείας, όπως διαφαίνεται ότι τοποθετήται εις την σκέψιν σας. Ο Σταυρός είναι το εσχατολογικόν σημείον του Υιού του ανθρώπου, το οποίον θα εμφανισθή εις τον Ουρανόν κατά την Δευτέραν Παρουσίαν και δι’ αυτό προσλαμβάνει εσχατολογικόν περιεχόμενον…. Ο Εσταυρωμένος Χριστός, λοιπόν, τοποθετημένος όπισθεν της Αγίας Τραπέζης, η οποία είναι ο Τάφος του Χριστού και ο Σταυρός εις την ανατολικήν πλευράν του τάφου, όπως συνηθίζεται εις όλα τα μνήματα των κεκοιμημένων, κατ’ ουδένα τρόπον δεν παρακωλύει, δεν ‘εκμηδενίζει’ και δεν ‘εκθρονίζει την αόρατη παρουσία των Τριών Προσώπων της Αγίας Τριάδος πίσω από την Αγία Τράπεζα’, την Βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος, αφού αποτελεί τον Θρόνον του δευτέρου Προσώπου της Αγίας Τριάδος. Ο λογικός αυτός ισχυρισμός προσψαύει, δυστυχώς, τα κράσπεδα συγχρόνου αιρέσεως και συνιστά αιρετικήν διδασκαλίαν».[2]
Όπως απέδειξε σε άριστη μελέτη του ο κ. Παν. Δ. Παπαδημητρίου με τίτλο: «Ἡ Προτεσταντική ‘θεολογία’ καί ἡ ‘θεολογία’ τοῦ Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο»[3], η ‘θεολογία’ του Σεβ. Μητρ. Περιστερίου εναρμονίζεται πλήρως με την προτεσταντική «θεολογία» γύρω από τον Εσταυρωμένο. Ο προτεστάντης θεολόγος Norman A. Olson, αναλύοντας τὴν αιρετικὴ Προτεσταντικὴ «θεολογία» γιὰ τὸν Εσταυρωμένο, παρατηρεί: «Ο κύριος λόγος που δεν χρησιμοποιούμε σταυρούς (με Εσταυρωμένο) είναι ότι στην ουσία ‘κρατούν’ τον Ιησού Χριστό στον σταυρό, όταν όχι μόνο πέθανε, αλλά και θάφτηκε, αναστήθηκε από τους νεκρούς την τρίτη ημέρα και μετά ανέβηκε στον ουρανό. Ενώ εμείς θέλουμε να κρατήσουμε το μήνυμα του σταυρού πάντα μπροστά μας, πρέπει επίσης να κρατήσουμε μπροστά μας το γεγονός ότι δεν έμεινε στον σταυρό. Αντίθετα εμείς [οἱ Προτεστάντες] υπηρετούμε έναν ζωντανό Σωτήρα που θα έρθει για εμάς κάποια μέρα. Ένας άδειος σταυρός μιλά για αυτές τις πραγματικότητες».[4]
Λίαν αξιόλογη επίσης θεωρούμε την μελέτη του κ. Ιωάννη Λίτινα, με τίτλο: «Λόγος απολογητικός πρός τούς διαβάλλοντας τόν Εσταυρωμένο στό Ιερό Βήμα»[5], από την οποία παραθέτουμε ένα χαρακτηριστικό απόσπασμα: «Έχοντας όχημα την επενδυμένη με ‘ορθόδοξο χρώμα’ από τον Περγάμου Ιωάννη (Ζηζιούλα) προτεσταντική ‘θεολογία της ελπίδας’[6] και προορισμό την εμπέδωση στο ποίμνιο της πλάνης του επισκοποκεντρισμού, (ο οποίος συνεπικουρεί με την σειρά του στην εκπαραθύρωση του Χριστού και την θεσμοθέτηση ενός ‘Πρώτου άνευ ίσων’ πάπα στην Ορθοδοξία), εκκολάπτεται σε ορισμένες Μητροπόλεις της Εκκλησίας της Ελλάδος, με πρώτη σε καθολική εφαρμογή την Ι. Μ. Περιστερίου[7] η αυθαίρετη και χωρίς συνοδική κατοχύρωση πρακτική, κατά την οποία αποβάλλεται από τους ναούς και συγκεκριμένα από το Ιερό Βήμα πίσω από την Αγία Τράπεζα, ο Εσταυρωμένος και ο Σταυρός λιτανειών[8] υπό το πρόσχημα διορθώσεως της υφιστάμενης ‘λανθασμένης’ παράδοσης και επιστροφής στην προηγούμενη ‘σωστή’».
Κλείνοντας παρακαλούμε την σεπτή Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, αναλογιζόμενη τις ευθύνες της, να πάρει επίσημη θέση επί του θέματος, συγκροτώντας έκτακτη Σύνοδο και με σχετική απόφασή της να επαναφέρει πανηγυρικά τον Εσταυρωμένο πίσω από την αγία Τράπεζα σε όλους τους ναούς της Ι. Μητροπόλεως Περιστερίου, αλλά και σε άλλους, άλλων Ι. Μητροπολεων, που προχώρησαν στην παραπάνω καινοτομία.
[1] Αγίου Συμεών Θεσσαλονίκης, Κεφάλαιο ΤΝ’, Περί των εν τω νάρθηκι λεγομένων ευχών, καί του γινομένου εκείσε θυμιάματος καί της εισόδου. Καί τί ταύτα σημαίνει, PG 155, 641.
[2]https://katanixi.gr/mitropolitis-kythiron-theologiki-epistirixis-tis-opisthen-tis-agias-trapezis-topothetiseos-toy-estayromenoy-christoy/
[3] Δημοσιεύτηκε στόν Ορθόδοξο Τύπο μέ τίτλο: «Προτεσταντικὴ η ‘θεολογία’ του Μητρ. Περιστερίου», 20/12/2024, αρ. φύλλου 2523, σσ. 1, 5.
[4]https://www.academia.edu/126452047/%CE%97_%CE%A0%CF%81%CE%BF%CF%84%CE%B5%CF%83%CF%84%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1_%CE%BA%CE%B1%CE%B9_%CE%B7_%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%9C%CE%B7%CF%84%CF%81_%CE%A0%CE%B5%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85_%CE%93%CF%81%CE%B7%CE%B3%CE%BF%CF%81%CE%AF%CE%BF%CF%85_%CE%B3%CE%B9%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CE%BD_%CE%95%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%85%CF%81%CF%89%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF_
[5] https://aktines.blogspot.com/2024/03/blog-post_276.html
[6] Βλ. το εξαιρετικό πόνημα του υπ. Διδάκτορος Θεολογίας Βασιλείου Τουλουμτσή «Η ενότητα Σταυρού και Ανάστασης στο “ενιαίον” της θείας Οικονομίας και στο “διαιρετικόν” της προτεσταντικής εσχατολογίας», όπου φανερώνεται εναργέστατα η θεολογική βάση της διδασκαλίας που συνοδεύει την αποβολή του Εσταυρωμένου και του Σταυρού. Για την «θεολογία της ελπίδας» σημειώνει ο συγγραφέας: «Η θεμελίωση του ανωτέρω θεολογικού ρεύματος γίνεται στη βάση της διάκρισης και της οξείας αντιπαραβολής μεταξύ «ιστορικού και εσχατολογικού Ιησού».
[7] Στήν Ι. Μητρόπολη Περιστερίου εξεφωνήθη την 14/5/2023 σχετική ομιλία περί της θέσεως του Εσταυρωμένου, αντικατοπτρίζουσα την εν λόγω θεολογία. Ολόκληρη η ομιλία στο: http://tinyurl.com/3ce52fex
[8] Ο λειτουργιολόγος καθηγ. Φουντούλης γράφει για τον Σταυρό των λιτανειών: «Αμφιπρόσωπο, ξύλινο ή μεταλλικό, σύμβολο της δόξης και της κατά του θανάτου νίκης του Κυρίου Ιησού Χριστού. Φέρει συνήθως, ζωγραφισμένη η σκαλισμένη, την σταύρωση από τη μία πλευρά και την ανάσταση από την άλλη. Στηρίζεται σε κοντό, προπορεύεται στις λιτανείες και τοποθετείται πίσω από την αγία τράπεζα». Λειτουργική Α', Θεσσαλονίκη 1993, σελ.51.
……………………………………………………….
Δείτε σχετικά και:
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ζ΄)
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Δ΄ Μέρος
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Γ΄ Μέρος
-Νέα περιφρόνηση της Παράδοσης στο Περιστέρι!
-Μητροπολίτες εκλατινίζουν τους νέους κάτω από την μύτη μας.
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου – Β΄ Μέρος
-ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΔΟΣΙΣ… ΕΙΝΑΙ “ΠΑΠΑ-ΘΡΟΝΟΣ”… «αρχαιολογικό ΛΕΙΨΑΝΟ»
-Όπλον κατά του διαβόλου τον Σταυρό Σου ημίν δέδοκας Κύριε
-Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης το 726 μ.Χ και η σχέση με την εικονομαχία
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ ΣΤ΄)
-Ἀπάντησις εἰς τὴν ἐγκύκλιον τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου
-Χάσμα μέγα μεταξὺ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Δύσεως καὶ τοῦ Ἐσταυρωμένου τῆς Ὀρθοδοξίας
-Συνέντευξη τῆς Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου γιά τόν Ἐσταυρωμένο.
-Το Άγιον Όρος δεν συμπαρίσταται εις τον πιστόν λαόν!
-Βαίνουμε, λοιπόν, εἰς νέαν Εἰκονομαχίαν;
-«Καυχᾶσθαι εἰ μή ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου»
-Mήνυμα Συντονιστικῆς Ἐπιτροπῆς Πιστῶν Ἱ.Μ.Περιστερίου πρός τό Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Μητροπόλεως.
-Ανακοίνωση Διαμαρτυρίας Συντονιστικής Επιτροπής Πιστών Ι.Μ. Περιστερίου.
-"Ψηλαφητόν Σκότος οι Ιδέες Μητροπολίτη" Γέροντας Ιωσήφ
-Όταν μιλάνε οι Άγιοι για την θέση του Εσταυρωμένου
-Επόμενοι των Αιρετικών, οι αφαιρούντες τόν Εσταυρωμένον
-Δημήτριος Τσελεγγίδης: «Αν φύγει ο Σταυρός πάει περίπατο η μετάνοια.»
-Η ελπίδα που γεννιέται μετά τα καμώματα του μητροπολίτη Περιστερίου
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (MΕΡΟΣ Ε΄)
-Ὁ Ἐπίσκοπος Περιστερίου ΤΥΦΛΟΣ «τά τ’ ὦτα τόν τε νοῦν τά τ’ ὄμματα»
-«Ψηλαφητὸν σκότος»1 οἱ αἱρετικὲς θέσεις τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καὶ τῶν ὁμοϊδεατῶν του.
-Η Προτεσταντική «θεολογία» και η «θεολογία» του Μητρ. Περιστερίου Γρηγορίου για τον Εσταυρωμένο
-«ΤΟΝ ΚΑΛΟ ΠΟΙΜΕΝΑ ΥΠΑΚΟΥΜΕ, ΟΧΙ ΤΟΝ ΑΛΛΟΤΡΙΟ» – Μητροπολίτης Φλωρίνης Αὐγουστῖνος
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Δ΄
-Ἐσταυρωμένος: «ζωὴ καὶ ἀνάστασις»
-Ὁ Ἐσταυρωμένος τοῦ Μητροπολίτου Περιστερίου καί ὁ Ἐσταυρωμένος τῆς Εκκλησίας
-Συνεχίζεται η αποκαθήλωση των εσταυρωμένων στην Αιτωλοακαρνανία
-Καρδίτσα: Απομακρύνουν τον Εσταυρωμένο. Κορίτσι παπαδάκι μέσα στο Ιερό Βήμα.
-Οι γνώσεις η γνώση και η αγιότητα
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) MΕΡΟΣ Γ΄
-Ἡ Θεολογία τοῦ Σταυροῦ μέ τόν Ἐσταυρωμένο στήν Ἁγία Τράπεζα
-Έβγαλαν τον Εσταυρωμένο και μνημόνευσαν τον σχισματικό στο Ησυχαστήριο του Αγίου Πορφυρίου.
-Έβγαλαν τον εσταυρωμένο και από τον Άγιο Γεώργιο Αστακού Αιτωλοακαρνανίας
-«Ἐμοὶ δὲ μὴ γένοιτο καυχᾶσθαι εἰ μὴ ἐν τῷ σταυρῷ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ»
-Μέ τό μαχητικό πνεῦμα πού πρέπει νά διακρίνει κάθε Ὀρθόδοξο Χριστιανό…
-Αποκάλυψη: Το θέμα του Εσταυρωμένου συζητείται στην Ιερά Σύνοδο!
-Δελτίο Τύπου Διαμαρτυρίας 23-11-2024 -Συντονιστικὴ Ἐπιτροπὴ Πιστῶν Ἱ.Μ. Περιστερίου
-Δυναμική παρουσία πιστών στη διαμαρτυρία προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο
-Πρώτη φορά στα 33 χρόνια Πατριαρχίας Βαρθολομαίου που ο Ελληνικός λαός τον αποδοκίμασε
-Μαρτυρία Μοναχοῦ Ἰωσήφ γιὰ τὴν ἀφαίρεση τοῦ Ἐσταυρωμένου ἀπό τό Ἱ.Βῆμα.
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν) - MΕΡΟΣ Β΄
-Ὀρθοτόμηση Ἀληθείας: Ἐσταυρωμένος Ἱεροῦ Βήματος, Μητροπολίτου Ἀντινόης κ. Παντελεήμονος Λαμπαδαρίου
-Ανακοίνωση διαμαρτυρίας για την επίσκεψη του πατριάρχη Βαρθολομαίου στην Μητρόπολη Περιστερίου.
-Ὁ Πατριάρχης θά ἀποτολμήση ἐπίσκεψιν εἰς Ἱ. Μ. Περιστερίου;
-«Οι καυχώμενοι εν τω σταυρώ του Χριστού» (Μ. Βασίλειος – Εις τον ΜΔ Ψαλμόν)
-Ἡ ἐξήγησις τοῦ Περιστερίου διὰ τά… παπικὰ ἑκατομμύρια!
-«Ἐγὼ εἰμὶ ὁ πρῶτος καὶ ὁ ἔσχατος καὶ ὁ ζῶν καὶ ἐγενόμην νεκρὸς καὶ ἰδοὺ ζῶν εἰμι»(Ἀποκ.1,18).
-Περί τῆς ἐπιμόνου ἀφαιρέσεως τοῦ ἐσταυρωμένου ὄπισθεν τῆς Ἁγίας Τραπέζης
-Υποδειγματική Λειτουργία Παπικού Τύπου στο Μεσολόγγι από τον Μητροπολίτη Δαμασκηνό
-Ἡ ἀν-ὀρθόδοξη κατήχηση τῆς προκλήσεως ἀπό τόν π. Εὐάγγελο Παπανικολάου
-«Ἡ ἀλήθεια τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ ὑπερασπιστές της»
-Σταύρωση, Ανάσταση ή Ανάληψη; (Σχόλιο στην αφαίρεση του Εσταυρωμένου πίσω από την Αγία Τράπεζα)
-Πολεμᾶς τὸν Τίμιο Σταυρὸ, τοῦ Χριστοῦ Σημαία καὶ Τρόπαιο;
-Κατατέθηκε πρωτοκολλημένο έγγραφο στην Ι. Σύνοδο με τα αιτήματα των πιστών της Μητρ. Περιστερίου.
-Κραυγή ιερής αγωνίας από άνθρωπο με ειδικές ανάγκες για τον εσταυρωμένο στην Αγία Βαρβάρα Αγρινίου
-Ἱερεῖς τῆς Μητροπόλεως Περιστερίου συνέλθετε καί ἀνανήψατε...
-Ο ΤΙΜΙΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ ΕΜΠΟΔΙΟΝ ΕΙΣ ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΩΝ
-Σημείο των καιρών μας οι Δεσποτάδες να ξηλώνουν.
-Ψήφισμα - Ηλεκτρονικές Υπογραφές για την Επαναφορά του Εσταυρωμένου....
-Όσα είδα στην σύναξη του Περιστερίου
-...''έτρεχεν'' εις τον όπισθεν της Αγίας Τραπέζης επί ξύλου κρεμάμενον Σωτήρα...
-Λόγια σταράτα για τη θέση του Εσταυρωμένου Χριστού πίσω από την Αγία Τράπεζα.
-Ευχαριστίες για την συμπαράσταση στη διαμαρτυρία για την αποβολή του Εσταυρωμένου.
-Ο Γέροντας Δοσίθεος για την διαμαρτυρία υπέρ του Εσταυρωμένου στο Περιστέρι.(Ηχητικό)
-Αίτημα πιστών της Ι.Μ. Περιστερίου στη ΔΙΣ για αποκατάσταση του Εσταυρωμένου
-Επιστολή προς τον Μητροπολίτη Περιστερίου για την απομάκρυνση του Εσταυρωμένου.
-Πρόβλεψη για μεγάλο «σεισμό» (πνευματικό) πολλών ρίχτερ στην Ι. Μ. Περιστερίου.
-Ως άλλος Εωσφόρος σκέφτηκε και έπραξε ο Περιστερίου
-ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ (Βλέπε: Ξέφραγο Ἀμπέλι)
-Ἡ μεταρρύθμισις τοῦ Περιστερίου ὑπό τήν κρίσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου
-Παρατηρήσεις επί της έντυπης έκδοσης της Ιεράς Μητρόπολης Περιστερίου για τον Εσταυρωμένο
-Για ποιόν στήνει θρόνους ο Περιστερίου
-Aνοικτή επιστολή προς τον Δήμαρχο Περιστερίου
-Περὶ «μαθητευομένων μάγων»: Περιστερίου – Ζιμπάμπουε
-Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»
-«Ακριβός στα πίτουρα και φτηνός στ’ αλεύρι» ο Περιστερίου;
-Σεβ. Περιστερίου, ἐντὸς οἱ φιλοσοδομῖται ἐκτὸς ὁ Ἐσταυρωμένος;
-Ἀφαίρεση Ἐσταυρωμένου καί ἀπό τόν Ἱερό Καθεδρικό Ναό Ἀθηνῶν;
-«Πήρε φωτιά» η Ι.Μ. Περιστερίου
-Ο ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΣ ΠΥΡΟΔΟΤΕΙ ΤΟΝ ΛΑΟΝ
-Σιωπᾶ ἡ Ἱερά Σύνοδος διά τά ἐν Περιστερίῳ!
-Σεβ. Περιστερίου, Ἀποδομητής τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως
-Ἄφαντος ὁ μητρ. Περιστερίου στὴν προκαθορισμένη συνάντηση ποὺ ὑποσχέθηκε γιὰ διάλογο μὲ τοὺς πιστοὺς
-Ὁ Πατριάρχης Βαρθολομαῖος θὰ «εὐλογήση» τὴν ἔξωσιν τοῦ Ἐσταυρωμένου;
-Βλάσφημη απεικόνιση της Παναγίας από Σχολείο στο Επισκοπείο της Ι.Μ.Περιστερίου
-Διαρκής διαμαρτυρία για την αφαίρεση του Εσταυρωμένου και του Σταυρού στην Ι.Μ. Περιστερίου.
-Ὁ Περιστερίου σιωπᾶ διὰ τὸν Ἐσταυρωμένον
-Με «δημοκρατικό» τρόπο θα βγάλει ο Περιστερίου τον Εσταυρωμένο από το Ιερό.
-Ἡ ἄκρα ταπείνωσις τοῦ Ἐσταυρωμένου εἰς Ἱεράν Μητρόπολιν Περιστερίου – Γ΄ Μέρος( ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΟ – Α΄ Μέρος και ΕΔΩ ΤΟ - Β΄ Μέρος)
-Διατί ὁ Περιστερίου ἀφαιρεῖ τόν Τίμιον Σταυρόν;
-Η σύγχρονη ποιμαντική μέθοδος του Περιστερίου Γρηγορίου!
-Ὁ Περιστερίου συνεχιστὴς τῆς κακοδοξίας τοῦ Περγάμου
-«Ἕνα συμπόσιο ὁρόσημο γιὰ τὸν οἰκουμενισμὸ στὴν Ἑλλάδα»
-Ὁ Περιστερίου καί τό Οὐκρανικόν οἰκουμενιστικόν ἐργαστήριον
-Σεβ. Περιστερίου Γρηγόριος: «Στην Αθήνα έχουμε τρεις Αρχιεπισκόπους»
« Ὥρα ἡμᾶς ἤδη ἐξ ὕπνου ἐγερθῆναι ».
-Όπου Θυσιαστήριον, εκεί και ο Εσταυρωμένος
-Και πάλι ο ΨευδοΟλβίας… παρουσία του Πατριάρχη ….. αλλά ουδείς γνωρίζει….
-Λόγος ἀπολογητικός πρός τούς διαβάλλοντας τόν Ἐσταυρωμένο στό Ἱερό Βῆμα
-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (α)
-Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (β)
Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (γ).
- Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (δ).
- Ο Εσταυρωμένος στο Ιερό Βήμα (ε).
πηγή: http://aktines.blogspot.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας