Λίγο
πριν την εορτή των Χριστουγέννων η υπουργός παιδείας Νίκη Κεραμέως, 3 άπρακτους
μήνες μετά τη δημοσίευση των υπ’ αρ. 1749/2019 και 1750/2019 αποφάσεων της
Ολομελείας του ΣτΕ που ακύρωσαν τα επικίνδυνα και προσηλυτιστικά προγράμματα
των θρησκευτικών, 2 άπρακτα χρόνια μετά τη δημοσίευση των ομοίων υπ’ αρ.
660/2018 και 926/2018 αποφάσεων της Ολομελείας του ΣτΕ και αφού δεν επέδειξε
καμία διάθεση συμμόρφωσης προς τις εν λόγω αποφάσεις, όρισε μέσω του ΙΕΠ, 7μελη
επιτροπή[1] «σοφών» που θα μελετήσει
τους
τρόπους (!) με τους οποίους θα εφαρμοσθούν αυτές οι αποφάσεις[2]. Ως εδώ θα μπορούσε να πει
κάποιος ότι υπάρχει μια μικρή πρόοδος. Ορίστηκε επιτροπή που θα «αλλάξει» τα
θρησκευτικά.
Αν
όμως, δούμε τα μέλη της επιτροπής, θα παρατηρήσουμε ότι τουλάχιστον 5 από τα 7
μέλη (για τα δύο δεν βρέθηκαν σχετικές πληροφορίες) είτε έχουν δώσει
διαπιστευτήρια αφοσίωσης στην πολυθρησκειακή κατεύθυνση του μαθήματος, είτε
συνεργάζονται με πρόσωπα και φορείς που αγωνίστηκαν για την επιβολή του
αντισυνταγματικού μαθήματος. Έτσι,
καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι το υπουργείο προτίθεται να χρησιμοποιήσει τη «μέθοδο Γαβρόγλου» για να
καταστρατηγήσει τις αποφάσεις και να έχουμε στο εξής το πρόγραμμα Κεραμέως, που
θα είναι ίδιο με το πρόγραμμα Γαβρόγλου, που ήταν ίδιο με το πρόγραμμα Φίλη,
δηλαδή πολυθρησκειακό και όχι ορθόδοξο ομολογιακό, όπως απαιτεί το Σύνταγμα.
Προς
τούτο και ο θεολογικός σύνδεσμος «καιρός», ο οποίος στήριξε με κάθε τρόπο (και
δικαστικά) τα αντισυνταγματικά προγράμματα σπουδών για τα θρησκευτικά, εκτιμά
θετικά την εξέλιξη αυτή στην ανακοίνωσή τύπου έκτακτης γενική συνέλευσής
του.[3]
Τα
μέλη της επιτροπής είναι τα εξής:
Ο κ.
Κωνσταντίνος Κορναράκης ως πρόεδρος.
Είναι συνεργάτης του θεολογικού
συνδέσμου «καιρός» και συμμετέχει ως ομιλητής σε σχετικά συνέδρια.[4]
Ο κ.
Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, είναι
ένθερμος υποστηρικτής των ακυρωθέντων προγραμμάτων σπουδών, των οποίων υπήρξε
και αξιολογητής. Σε συνέντευξή του που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του συνδέσμου
«Καιρός» τόνισε ότι «η απόφαση του ΣτΕ φαίνεται να απαιτεί ένα μάθημα ακραιφνώς
κατηχητικό• ελπίζουμε στην ερμηνεία του Υπουργείου»[5]. Αυτόν τον άνθρωπο και
ομόφρονές του έβαλε η κ. Κεραμέως να κάνουν
την «ερμηνεία» των αποφάσεων του ΣτΕ. Ο κ. Κουκουνάρας Λιάγκης είναι επιπλέον συνεργάτης
της οργάνωσης Αριγκάτου, κατεγνωσμένης από την Εκκλησία της Ελλάδος ως
ασυμβίβαστης προς την Ορθόδοξη Πίστη[6], στο πρόγραμμα (Learning to live together) της οποίας βασίστηκαν τα
παράνομα προγράμματα σπουδών για τα θρησκευτικά[7].
Ο κ.
Κωνσταντίνος Πρέντος, έχει εκπονήσει
διδακτορική διατριβή με τίτλο «Οι μη χριστιανικές θρησκείες στο μάθημα των
θρησκευτικών του δημοτικού σχολείου»[8]. Στην εξεταστική επιτροπή
της διατριβής ήταν και τα άλλα μέλη της επιτροπής «σοφών», Κ. Κορναράκης και Μ.
Κουκουνάρας-Λιάγκης, καθώς και μέλη του «Καιρού».
Η κ. Ξανθή Αλμπανάκη, με δύο ιστοσελίδες της[9] προώθησε και προωθεί τα ακυρωθέντα προγράμματα σπουδών και άλλες δραστηριότητες τους «καιρού». Έχει γράψει τον Οκτώβριο του 2019 (μετά και τις τελευταίες αποφάσεις του ΣτΕ), για την «αξιοποίηση της θρησκευτικής κληρονομιάς ως εργαλείο ενίσχυσης του πολυπολιτισμικού διαλόγου στα σχολεία μέσω της Θρησκευτικής Εκπαίδευσης.»[10]
Η κ.
Ελένη Μαράκη, πρόεδρος του ΙΑΚΕ
έλαβε συγχαρητήρια για το διορισμό της στην επιτροπή, από φανατικούς πολεμίους
του ορθόδοξου μαθήματος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στους οποίους υποσχέθηκε
ότι θα «προσπαθήσει τα μέγιστα να δικαιώσει όσους την εμπιστεύτηκαν». Φίλος της
κ. Μαράκη έγραψε: «πιστεύω ότι εκφράζει και την πολιτική βούληση της κας
Κεραμέως για ένα μάθημα που θα κινείται στα πλαίσια του μοντέρνου και της
αλληλεπίδρασης ανάμεσα σε ανθρώπους, πολιτισμούς και θρησκείες. Ένα open space μάθημα που θα μεταδίδει στους μαθητές
τη δυναμική της συνύπαρξης των ανθρώπων με διαφορετικές κουλτούρες και
θρησκευτικές επιλογές.»
Η
προκλητική επιλογή αυτών των ανθρώπων, συνοδεύεται με μία ακόμη πρόκληση, τον
αποκλεισμό από την επιτροπή της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων, του κύριου και
μοναδικού αντιπροσωπευτικού σωματείου των θεολόγων. Ούτε ένα μέλος της
επιτροπής δεν βρέθηκε να ανήκει στην ΠΕΘ ή να έχει στηρίξει με οποιονδήποτε
τρόπο, έστω και προφορικά, τον συνταγματικά και δικαστικά κατοχυρωμένο
χαρακτήρα του μαθήματος.
Η
επιτροπή λοιπόν που στήθηκε, προφανώς θα εκτελέσει προειλημμένες αποφάσεις της
ίδιας της υπουργού, η οποία σε όλη τη διάρκεια της προεκλογικής της
εκστρατείας, προσέγγισε την Εκκλησία, την ΠΕΘ, τους πολυτέκνους, υποσχόμενη την
τήρηση της νομιμότητας σχετικά με το μάθημα των θρησκευτικών, θέλοντας ίσως να
«ξεπλύνει» τη συμμετοχή της στη σκοτεινή λέσχη Μπίλντερμπεργκ κατά τη συνεδρία
του έτους 2019, στο Μοντρέ της Ελβετίας[11]. Την επομένη της εκλογής
της, όμως, άλλαξε ρότα και ακολούθησε τη μηδενιστική πολιτική των προκατόχων
της, έχοντας όμως κατακτήσει ένα ικανοποιητικό για αυτήν εκλογικό αποτέλεσμα,
το οποίο στηρίχτηκε σε μεγάλο βαθμό στο λαό της Εκκλησίας που εξαπάτησε.
Ξεχνώντας
τις σχετικές επερωτήσεις που έκανε ως τομεάρχης παιδείας όταν βρισκόταν στην
αντιπολίτευση, αγνοεί προκλητικά την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος[12], την Ιερά Κοινότητα του
Αγίου Όρους[13],
τους θεολόγους[14],
τους γονείς[15]
που δεν ζητούν ρουσφέτι ή χάρη, αλλά την τήρηση της νομιμότητας, την τήρηση του
θρησκευτικού όρκου της υπουργού ότι θα υπακούει στο Σύνταγμα και τους Νόμους.
Το
προηγούμενο που αφήνουν στη διοικητική πράξη οι δύο τελευταίοι υπουργοί
παιδείας, Γαβρόγλου και Κεραμέως, με την απειθαρχία τους σε δικαστικές
αποφάσεις, εξαιτίας των μηδενιστικών ιδεολογικών αγκυλώσεών τους, δεν
δημιουργεί πρόβλημα μόνο στο μάθημα των θρησκευτικών, αλλά δημιουργεί
ανυπολόγιστο πρόβλημα στη Δημοκρατία, καθώς αν βρει μιμητές, θα έχει ουσιαστικά
στερήσει από τους πολίτες το δικαίωμα να προσφεύγουν στα Δικαστήρια όταν η
διοίκηση παρανομεί.
Εμείς,
ωστόσο, όσο περνάει από το χέρι μας, δεν θα επιτρέψουμε να περάσει εκ νέου η
παρανομία. Οφείλουμε να ενημερώσουμε τους γονείς, ώστε να μην επαναπαυτούν με
την παραπλανητική είδηση της αλλαγής του μαθήματος προς την κατεύθυνση των αποφάσεων
του ΣτΕ και να συνεχίσουν τη συγκινητική αντίστασή τους στα ανίερα και παράνομα
σχέδια των «εκλεκτών» του υπουργείου, ασκώντας τα νόμιμα δικαιώματά τους.
Καλούμε,
επιπλέον, σε συνεχή εγρήγορση γονείς και εκπαδευτικούς και για άλλα θέματα που
αφορούν την εκπαίδευση, όπως η προαναγγειλόμενη σεξουαλική αγωγή, η χρήση του
βουδιστικού διαλογισμού (mindfulness) σε
προγράμματα αγωγής υγείας (!), οι εμφυλες ταυτότητες και ό,τι άλλο σκοπεύουν να
«ταΐσουν» τα λίγα ελληνόπουλα που απέμειναν στα σχολεία. Ας μην εθελοτυφλούμε. Οι
σημερινοί κυβερνώντες, όχι μόνο δεν διαφωνούν με τους προηγούμενους σε αυτά τα
θέματα, αλλά είναι εξίσου φανατικοί υποστηρικτές τους.
διά
την Εστίαν Πατερικών Μελετών
Χαράλαμπος
Άνδραλης
[1] ΙΕΠ: Συγκρότηση επιτροπής για τα Θρησκευτικά - Δείτε τα μέλη της επιτροπής, http://thriskeftika.blogspot.com/2019/12/blog-post_33.html
[2]
Βεβαίως,όπως επανειλημμένως έχουμε υποστηρίξει, η νομολογία του ΣτΕ απαιτεί τη
άμεση απόσυρση των προγραμμάτων και την επαναφορά των προηγούμενων, μέχρι τη
σύνταξη προγραμμάτων σπουδών με ορθόδοξο ομολογιακό μάθημα θρησκευτικών, όπως
ορίζεται στις 4 αποφάσεις του ΣτΕ. Γι’ αυτό δεν χρειάζεται επιτροπή, χρειάζεται
άμεση υπουργική απόφαση συμμορφούμενη με τις δικαστικές αποφάσεις.
[4] «Η Ορθόδοξη Θεολογία μεταξύ κριτικής
σκέψης και ανορθολογισμού», https://www.alfavita.gr/ekpaideysi/297547_triti-panellinia-synantisi-theologon
[5] Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης, Επίκουρος
Καθηγητής του Τμήματος Θεολογίας του ΕΚΠΑ «Η απόφαση του ΣτΕ φαίνεται να
απαιτεί ένα μάθημα ακραιφνώς κατηχητικό• ελπίζουμε στην ερμηνεία του
Υπουργείου» http://www.kairosnet.gr/discussion/religion-class/803-enstaseis-gia-ton-katixitiko-xaraktira-ton-thriskeftikon-sti-dimosia-ekpaidefsi
[6] βλ. υπ’ αρ. 5142/2332/27-10-2016
απαντητικό έγγραφο της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος προς
την Πανελλήνα Ένωση Θεολόγων.
[7] Νικόλαος Μερτζάνης, Σεπτέμβριος 2013. Η ARIGATOU εκπαιδεύει στη χρήση του προγράμματος της, LEARNING TO LIVE TOGETHER (LTLT: ΜΑΘΑΙΝΟΝΤΑΣ ΝΑ ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ) , http://aktines.blogspot.com/2018/10/2013-arigatou-learning-to-live-together.html
[8]
https://www.didaktorika.gr/eadd/handle/10442/35687
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας