σχόλιο ID-ont: Δείτε πόσα στοιχεία που δεν φανταζόμαστε συλλέγουν ήδη (τα έχουμε κάνει bold στο δημοσίευμα κατωτέρω). Φανταστείτε:
α) πόσα ακόμη συλλέγουν που δεν γράφει το δημοσίευμα και
β) τι πλούτο στοιχείων θα μπορεί να συλλέγει και το Κράτος νόμιμα με την υποχρεωτική χρήση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας / Κάρτας του Πολίτη...
α) πόσα ακόμη συλλέγουν που δεν γράφει το δημοσίευμα και
β) τι πλούτο στοιχείων θα μπορεί να συλλέγει και το Κράτος νόμιμα με την υποχρεωτική χρήση της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας / Κάρτας του Πολίτη...
in.gr:
Δεν είναι μόνο το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
(και σπιτιού), η οικογενειακή κατάσταση ή οι καταναλωτικές συνήθειες. Το
«πετρέλαιο της ψηφιακής εποχής», όπως έχει χαρακτηρίσει τα προσωπικά
δεδομένα ο «Economist» σε δημοσίευμά του, αποδεικνύεται πως είναι και τα…
κιλά σωματικού βάρους, τα τετραγωνικά του εξοχικού σπιτιού, ο σκύλος
στον κήπο, η ερωτική ζωή, οι πολιτικές πεποιθήσεις, η συμμετοχή σε
συνδικαλιστική δράση, η χρήση φακών επαφής. Η λίστα μοιάζει
ατελείωτη και το «εμπόρευμα» πωλείται ακριβά, «από μερικές εκατοντάδες
έως και εκατομμύρια ευρώ», σύμφωνα με αστυνομικές πηγές. Ο αγοραστής
προσπαθεί να μένει αόρατος, ενόσω εκείνος που δημιουργεί και βγάζει στο
σφυρί ευαίσθητα αρχεία ψαρεύει – εν αγνοία των θυμάτων του, προφανώς –
τις πληροφορίες σε κάθε είδους πηγή: υποθηκοφυλακεία, τηλεφωνικούς
καταλόγους, ακόμα και στα κουδούνια των πολυκατοικιών ή σε αναρτήσεις
και σχόλια στο Facebook.
Συχνά
όμως το «πετρέλαιο» στην εποχή του Ιντερνετ συλλέγεται υπογείως, από μη
δημόσια προσβάσιμες πηγές. Δεν πρόκειται για αυθαίρετο συμπέρασμα. Το
διαπιστώνουν οι αρμόδιοι της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού
Χαρακτήρα καθώς και της Διεύθυνσης Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος όταν
καταπιάνονται έπειτα από σχετικές προσφυγές με υποθέσεις «φακελώματος»
πολιτών και παράνομης επεξεργασίας και πώλησης των δεδομένων τους σε
τρίτους. Το ίδιο συμπεραίνουν ενώσεις καταναλωτών, όταν δέχονται
καταγγελίες για διάφορες «περίεργες» διαφημίσεις. Είναι ενδεικτικό ότι
ακόμα και με φυλλάδιο μια εταιρεία υποσχόταν τρελές πωλήσεις σε όσους
επιχειρηματίες την προσλάμβαναν για να τους διαθέσει αμέσως τα κάθε
λογής αρχεία της (με παχύσαρκους πολίτες, νεαρές μητέρες, κατόχους
κατοικιδίων κ.λπ.) προκειμένου να γίνεται στοχευμένη διαφήμιση.
-Τι προβλέπει ο Ευρωπαϊκός Γενικός Κανονισμός για την προστασία Δεδομένων;
-Τι έδειξαν τα αποτελέσματα από πρόσφατο έλεγχο σε 65 ελληνικές ιστοσελίδες;
-Πώς μπορούμε να προστατεύσουμε τα προσωπικά μας δεδομένα
Διαβάστε όλο το ρεπορτάζ στα ΝΕΑ Σαββατοκύριακο που κυκλοφορούν
Χρυσές δουλειές με τα προσωπικά δεδομένα μας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας