Σάββατο 20 Ιουλίου 2024

Και άλλα πρόβατα έχω...

ΑΓΙΟΥ ΙΩANNOY ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ

 

Σημ. entaksis: Πολλές αιρετικές υπερδογματικές ομάδες διαστρεβλώνοντας το εδάφιο Ιωάν. 10΄,16 πιστεύουν ότι δεν υπάρχει ΜΙΑ Εκκλησία αλλά πολλές, ορατή και αόρατη, αποτελούμενες από πιστούς ανεξαρτήτως δόγματος. Ερμηνεύοντας το εδάφιο κάπως έτσι: Και άλλους πιστούς έχω που δεν ανήκουν στην εκκλησία σας αλλά είναι διάσπαρτοι παντού σε

διάφορες ομολογίες ή και θρησκείες. Η ερμηνεία του αγίου Χρυσοστόμου είναι καταλυτική σε τέτοιες παρερμηνείες και αναφέρει ότι ο λόγος γίνεται για τους εθνικούς οι οποίοι θα ακούσουν το Ευαγγέλιο και θα έρθουν στην Μίαν Ποίμνη.

και άλλα πρόβατα έχω, α ουκ έστιν εκ τής αυλής ταύτης· κακείνά με δει αγαγείν, και τής φωνής μου ακούσουσι, και γενήσεται μία ποίμνη, εις ποιμήν. (Ιωάν. 10΄,16)

 

    Δια τούτο και εις κατάλληλον στιγμήν εισάγει τον λόγον περί των εθνικών, διότι λέγει «Έχω και άλλα πρό­βατα, που δεν είναι από αυτήν την μάνδραν, πρέπει και εκείνα να τα οδηγήσω μέσα». Να πάλιν το «δει», ρήμα που χρησιμοποιείται όχι δια να δηλώση ανάγκην, αλλά δια να δηλώση αυτό που οπωσδήποτε θα συμβή, ωσάν να έλεγε:

Τι θαυμάζετε, εάν αυτοί πρόκειται να με ακολουθήσουν και το ότι τα πρόβατα ακούουν την φωνήν μου; διότι όταν θα ιδήτε και άλλα πρόβατα να με ακολουθούν και να ακούουν την φωνήν μου, τότε θα εκπλαγήτε πάρα πολύ.

Εάν όμως, λέγη, «Τα οποία δεν είναι από αυτήν την μάνδραν», μη θορυβηθής, διότι η διαφορά υπάρχει μόνον εις τον νόμον, όπως ακριβώς και ο Παύλος λέγει: «Ούτε η περιτομή έχει καμμίαν ισχύν, ούτε η ακροβυστία». Και εκείνα πρέπει να τα οδηγήσω μέσα». Δείχνει και τους δύο διασκορπισμένους και αναμιγμένους και χωρίς ποιμέ­νας και εκείνους και αυτούς, αφού ακόμη δεν είχεν έλθει ο καλός ποιμήν.

Έπειτα προλέγει και την μέλλουσαν ένωσιν αυτών, ότι «θα γίνουν μία ποίμνη», πράγμα που και αυτό το εδήλωσεν ο Παύλος, λέγων: «Δια να συνάψη εις τον εαυτόν από τους δύο ένα νέον άνθρωπον».

 

 

ΙΩΑΝΝΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ – ΑΠΑΝΤΑ ΤΑ ΕΡΓΑ 14 – ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΙΣ ΤΟ ΚΑΤΑ ΙΩΑΝΝΗΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ (ΟΜΙΛΙΑΙ ΝΕ-ΠΗ)

ΚΕΙΜΕΝΟΝ – ΜΕΤΑΦΡΑΣΙΣ – ΣΧΟΛΙΑ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΜΕΡΕΤΑΚΗ, Θεολόγου

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ – ΜΟΡΦΟΠΟΙΗΣΗ: Ι.Ν.ΑΓΙΩΝ ΤΑΞΙΑΡΧΩΝ ΙΣΤΙΑΙΑΣ

 

 πηγή: entaksis.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας