Παρασκευή 17 Μαρτίου 2023

Η διαπλοκή που σκοτώνει

ΜΜΕ και διαπλοκή. Η τραγική προπαγάνδα των συστημικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

  Επαγγελματίας δημοσιογράφος δεν είμαι. Ούτε καν ερασιτέχνης. Και μεταξύ μας: Δε θα μπορούσα ούτε θα ήθελα να είμαι. Ο λόγος που ξεκίνησα να γράφω δημόσια ήταν γιατί ήθελα να επικοινωνήσω ελεύθερα και να μοιραστώ τις σκέψεις μου με κάποιους ανθρώπους που μου εμπιστεύονταν τη ζωή και την υγεία τους. Στην έναρξη της πανδημίας, πριν τρία χρόνια έγραψα δύο άρθρα για να ενημερώσω τους ασθενείς που θορυβημένοι με έπαιρναν τηλέφωνο όπως έκαναν σε κάθε τους πρόβλημα.

Τα άρθρα αυτά είχαν απήχηση και πολλοί με προέτρεψαν να συνεχίσω. Θέλω να πιστεύω ότι ούτε ξύπνησε ο δημοσιογράφος μέσα μου, ούτε οποιαδήποτε ματαιοδοξία ή φιλοδοξία με έκαναν να έχω αισίως φτάσει τα 170 και πλέον άρθρα. Ο λόγος που του έκανα ήταν διπλός. Η προσωπική μου εμπειρία στα Μέσα Ενημέρωσης και η τραγική προπαγάνδα των συστημικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης.

ΜΜΕ και διαπλοκή.Η προσωπική μου εμπειρία στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης.

Η προσωπική μου εμπειρία με τα Μέσα ήταν σύντομη. Αριθμούσε κάποιους μήνες και μερικές δεκάδες άρθρα. Ένας ασθενής μου, παλιός , έμπειρος και ενεργός ακόμη δημοσιογράφος με τον οποία συζητούσαμε τα χάλι της Υγείας με προέτρεψε να αρχίσω να γράφω. Του έστειλα το πρώτο άρθρο για την ιστοσελίδα που εργαζόταν και που είναι αρκετά δημοφιλής, είχε θετικό αντίκτυπο και άρχισαν να δημοσιεύονται ανά δεκαπενθήμερο άρθρα σε μια στήλη γνώμης που αρθρογραφούσαν πολλοί. Άπειρος εγώ εκφραζόμουν ελεύθερα. Η ιστοσελίδα ήταν τότε αντιπολιτευόμενη και η κριτική εξυπηρετούσε. Όταν όμως η αντιπολίτευση έγινε κυβέρνηση και η κριτική συνεχίστηκε, άρχισε η δυσαρέσκεια. Γιατί τώρα πια εκλαμβανόταν ως κριτική στην κυβέρνηση.

Η αρθρογραφία μου για το Σύστημα Υγείας σε μεγάλη ιστοσελίδα.

Ταυτόχρονα επειδή το Σύστημα Υγείας δεν αφορά μόνο το εύκολο θύμα, το Δημόσιο τομέα αλλά και τον Ιδιωτικό, από ότι κατάλαβα κάποιοι μεγάλοι παράγοντες του ιδιωτικού τομέα που κριτίκαρα, δυσαρεστήθηκαν και έκαναν παρεμβάσεις στους παράγοντες της ιστοσελίδας. Αυτά τα καταλάβαινα από μισόλογα τα οποία ξεπερνούσα αδιάφορα αρνούμενος να μετριάσω την αλήθεια που εξέφραζα. Οι επίσημες διαβεβαιώσεις ήταν ότι λογοκρισία δε γίνεται. Όταν βέβαια σχολίασα τις φιέστες του τότε Υπουργού σε ιδιωτικά νοσοκομεία, έγινε παρέμβαση για αλλαγή του τίτλου προς μια πιο ουδέτερη κατεύθυνση. Και όταν ξέσπασε η πανδημία και έγραψα το πρώτο μου άρθρο ειδοποιήθηκα ότι η ιστοσελίδα θα ήταν πάντα θετική από εδώ και πέρα προς την κυβέρνηση και το Σύστημα Υγείας. Αν ήθελα να συμπράξω μπορούσα να γράφω ελεύθερα. Αν όχι θα έπρεπε να σταματήσω. Και φυσικά επέλεξα να σταματήσω και να συνεχίσω να γράφω στην ιστοσελίδα του ιατρείου μου την αλήθεια όπως την πίστευα.

Δεν μπορώ να πιστέψω ότι υπάρχει ανεξάρτητη δημοσιογραφία.

Δεν ήμουν ήρωας. Διότι δε ζούσα από την αρθρογραφία. Δεν ήμουν φιλόδοξος ώστε να θέλω να προβάλλεται το όνομά μου. Δε θέλησα να παίξω στο παιχνίδι αυτό γιατί μιλώντας με κάποια φίλη από εντελώς διαφορετικής τοποθέτησης Μέσο, μου είπε ότι κανένας δε θα δημοσίευε άρθρα κάποιου που θα ήταν ανεξέλεγκτος και ελεύθερος να λέει τη γνώμη του γιατί μια τέτοια συνεργασία δε θα ήταν ασφαλής για το Μέσο.

Καταλαβαίνετε λοιπόν γιατί δε μπορώ με τίποτε να πιστέψω ότι υπάρχει ανεξάρτητη δημοσιογραφία, γιατί όταν ακούω δημοσιογράφους ότι ποτέ δεν έγινε παρέμβαση στα γραπτά τους κουνάω το κεφάλι συγκαταβατικά. Μπορεί σπανίως να αδικώ κάποιους αλλά είμαι σίγουρος ότι η δημοσιογραφία σήμερα εξυπηρετεί συμφέροντα και οι δημοσιογράφοι αναγκάζονται να συντάσσονται με όσους τους πληρώνουν. Αλλιώς χάνουν τη δουλειά τους και βγαίνουν εκτός συστήματος.

ΜΜΕ και διαπλοκή.Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και η πανδημία.

Ο δεύτερος λόγος που άρχισα να γράφω ήταν η κατάσταση που επικράτησε στα Μέσα Ενημέρωσης στην πανδημία. Όλα σε διατεταγμένη υπηρεσία, διαμόρφωσαν κλίμα. Έσπειραν τον τρόμο με εικόνες και ρεπορτάζ επίτηδες επιλεγμένα. Ξεπέρασαν κάθε δεοντολογία καταργώντας με τις ευλογίες του Κράτους και δυστυχώς και των Ιατρικών Συλλόγων μετέδιδαν μέσα από ΜΕΘ τον αγώνα ανθρώπων να επιβιώσουν, σχολίαζαν την πορεία των ασθενών, και έδειχναν εικόνες φρίκης για κάθε μη μυημένο στο χώρο άνθρωπο.

Αφού τρομοκράτησαν στη συνέχεια προπαγάνδισαν. Φιμώνοντας κάθε αντίθετη γνώμη, με τη βοήθεια στρατευμένων επιστημόνων προωθούσαν ιδέες και απόψεις βολικές για την πολιτική ηγεσία. Δε νομίζω ότι στο πρόσφατο παρελθόν υπήρξε τόσο μονόπλευρη παρουσία θέματος. Καταπατήσεις δικαιωμάτων, προσβολή προσώπων, χειραγώγηση στάσης, όλα στο μέγιστο βαθμό. Έπρεπε να ακουστεί και μια άλλη γνώμη. Δε μπορούσες να την βρεις πουθενά. Στο τέλος του άρθρου αν έχετε την υπομονή διαβάστε κάποια άρθρα μου για τα Μέσα που δημοσίευσα εκείνη την εποχή.

Η διαπλοκή που σκοτώνει.Το δυστύχημα στα Τέμπη και ο ρόλος των Μέσων.

Κάποιοι απορούσαν. Γιατί χαλάς τη ζαχαρένια σου και ξοδεύεις τον πολύτιμο χρόνο σου για μια υπόθεση τόσο ναρκοθετημένη; Κάποιοι με προειδοποιούσαν για τον κίνδυνο που έκρυβε η στάση μου. Γιατί να γράφει κανείς; Την απάντηση την πήραμε αυτές τις ημέρες. Με το θάνατο δεκάδων νέων ανθρώπων. Αφού δε μας συγκίνησαν οι 36.500 νεκροί της πανδημίας που αδίκως πολλοί θυσιάστηκαν, μας συγκίνησε το τραγικό ατύχημα στα Τέμπη. Εκεί φάνηκε ο ρόλος των Μέσων.

Χωρίς ντροπή οι αρχιδημοσιογράφοι, κυνικά ή πιο συγκαλυμμένα –ανάλογα με τη νοημοσύνη και τη διαπλοκή τους- τόλμησαν να μιλήσουν για την ανάγκη να θυσιαστούν κάποιοι για να φτιάξει το σύστημα των σιδηροδρόμων ή υπερπρόβαλλαν την εκδοχή του ανθρώπινου λάθους. Φιλοξένησαν πολιτικούς που με την κατάλληλη καθοδήγηση παρίσταναν τους συντετριμμένους, έκαναν πονηρά σχόλια και γενικότερα προετοίμασαν την επόμενη μέρα όπου όλα θα ξεχαστούν.

ΜΜΕ και διαπλοκή με πολιτικούς και επιχειρηματίες.

Η διαπλοκή των ΜΜΕ με τους πολιτικούς και τους επιχειρηματίες είναι μια γάγγραινα της σύγχρονης εποχής. Το τραγικό όμως είναι ότι γεννά αθώα θύματα. Είναι πολύ επικίνδυνη για τη ζωή μας. Όσο θα ενημερωνόμαστε από τα κανάλια της διαπλοκής τόσο θα βουλιάζουμε ως κοινωνία. Η λύση; Ενημερωθείτε και από άλλες πηγές, βάλτε το μυαλό σας να σκεφθεί, απελευθερωθείτε από την ενημέρωση του καναπέ. Δεν ξέρω πόσο εύκολο είναι, είναι όμως απαραίτητο. Γιατί η διαπλοκή σκοτώνει.

Παναγιωτόπουλος Ν. – Καρδιολόγος

cardiodoctor.gr

 

πηγή:  orthodoxostypos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας