Τετάρτη, 26 Ιουλίου 2017

Οι Κινέζοι καταργούν τα μετρητά και πληρώνουν με τα smartphones.

σχόλιο ID-ont: Ακόμη ένα δημοσίευμα που παρουσιάζει μονόπλευρα ένα θέμα. Το να πληρώνουν με κινητά οι Κινέζοι προβάλλεται ως κάτι αξιομίμητο από την εφημερίδα. Δεν αναφέρει όμως πως "αξιοποιούνται" όλες αυτές οι ηλεκτρονικές πληρωμές. 

Δεν αναφέρεται στο σύστημα "κοινωνικής βαθμολόγησης" που θα εφαρμόσει η Κίνα από το 2020 (http://id-ont.blogspot.gr/2017/07/blog-post_23.html) όπου όλες αυτές οι πληρωμές και δεκάδες άλλες καθημερινές δραστηριότητες των Κινέζων θα βαθμολογούνται από την κυβέρνηση και θα βγαίνει ένα σκορ "κοινωνικής κατάταξης" όλων των Κινέζων. Κοινωνική Κατάταξη η οποία θα οδηγεί σε προνόμια αυτούς που έχουν υψηλή βαθμολογία και σε "τιμωρίες" αυτούς που  θα έχουν χαμηλή βαθμολογία.

Μετά από αυτά, είναι αξιομίμητη αυτή η συμπεριφορά των Κινέζων ή αξιολύπητη;;;

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Οι συναλλαγές μέσω κινητών τηλεφώνων εξαπλώνονται ραγδαία στην κινεζική οικονομία. Πρόκειται για αξιοπρόσεκτο φαινόμενο για μια χώρα όπου η πρόσβαση σε διαδικτυακές εφαρμογές, όπως η μηχανή αναζήτησης Google ή το σύστημα κοινωνικής δικτύωσης Facebook, δεν είναι απρόσκοπτη. Στην Κίνα, οι πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων εκτοξεύθηκαν στα 5,5 τρισ. δολάρια το 2016, δηλαδή είναι 50πλάσιες από τα 112 δισ. δολάρια που έχουν καταγραφεί αντίστοιχα στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων iResearch.
Οι Κινέζοι στα μεγάλα αστικά κέντρα, όπως το Πεκίνο ή η Σαγκάη, φαίνεται ότι δεν έχουν περάσει από το στάδιο του «πλαστικού χρήματος», υπό την έννοια ότι οι περισσότερες ηλεκτρονικές συναλλαγές πραγματοποιούνται μέσω των έξυπνων κινητών τηλεφώνων τους. Οι καταναλωτές στις σκανδιναβικές χώρες μπορούν να ισχυριστούν ότι έχουν απεξαρτηθεί από τα μετρητά, αλλά εξακολουθούν να χρησιμοποιούν «πλαστικό χρήμα» (πιστωτικές ή χρεωστικές κάρτες) για την εξυπηρέτηση των πληρωμών.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας New York Times, η Κίνα θα είναι πρώτη μεταξύ πολλών χωρών σε ό,τι αφορά τη χρήση smartphones για τη διεκπεραίωση πάσης φύσεως συναλλαγών, από την πληρωμή παροχών κοινής ωφελείας έως εστιατορίων και ταξί.
Στην πράξη, όπως επισημαίνει ο Πολ Μοζούρ της αμερικανικής εφημερίδας Financial Times, οι εταιρείες που παρέχουν υπηρεσίες πληρωμών μέσω έξυπνων τηλεφώνων έχουν ανακαλύψει ένα χρυσωρυχείο. Πρόκειται για τη WeChat, θυγατρική της κινεζικής εταιρείας συμμετοχών Tencent, και την Ant Financial, θυγατρική του κολοσσού ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba. Σε μια χώρα με πληθυσμό 1,371 δισ., οι προοπτικές ανάπτυξης είναι τεράστιες για την Ant Financial και την Tencent σε αυτήν την αγορά. Στο Πεκίνο κατοικούν 21,5 εκατ. άτομα και στη Σαγκάη 24,13 εκατ. άτομα. O Ρίτσαρντ Λιμ, γενικός διευθυντής της εταιρείας καινοτόμων επενδύσεων GSR Ventures, υπολογίζει ότι η Ant Financial και η WeChat της Tencent θα ξεπεράσουν όσον αφορά τον τζίρο τους εδραιωμένους κολοσσούς στην παγκόσμια αγορά των ηλεκτρονικών πληρωμών, όπως είναι η Visa και η Mastercard.
Σημαντικό ρόλο στην ευρεία χρήση του WeChat της Tencent και του αντίστοιχου συστήματος της Ant Financial διαδραματίζει το ότι η προμήθεια είναι φθηνότερη από την αντίστοιχη των Visa και Mastercard.
Αν και η Tencent δεν διαχωρίζει τα μεμονωμένα έσοδα από το WeChat, η κατηγορία των «λοιπών υπηρεσιών» στα αποτελέσματα του δ΄ τριμήνου του 2016 εμφάνιζε σχεδόν τριπλασιασμό εσόδων από πέρυσι, στα 6,4 δισ. γουάν ή 940 εκατ. δολάρια, τα οποία αποδίδονται κυρίως στις πληρωμές μέσω κινητών τηλεφώνων.
Υπάρχουν, ωστόσο, κάποια προβλήματα που προκύπτουν από το γεγονός ότι μια τεράστια οικονομία, όπως αυτή της Κίνας, εξαρτάται από δύο μόνον πλατφόρμες συναλλαγών μέσω έξυπνων κινητών τηλεφώνων. Αυτό δυσχεραίνει την πρόσβαση των τουριστών σε αυτά, λόγω έλλειψης τραπεζικού λογαριασμού, ενώ οι κινεζικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο εξωτερικό θα πρέπει να «χτίσουν» διαφορετικές υποδομές πληρωμών εντός και εκτός Κίνας. Πάντως, οι πιστωτικές κάρτες εξακολουθούν να κυριαρχούν στον υπόλοιπο κόσμο.
http://www.kathimerini.gr/918843/article/oikonomia/die8nhs-oikonomia/oi-kinezoi-katargoyn-ta-metrhta-kai-plhrwnoyn-me-ta-smartphones
πηγή: http://id-ont.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας