Τρίτη, 18 Ιουλίου 2017

Ανακοίνωση για τα επικριτικά σχόλια σχετικά με την Αγρυπνία προς τιμήν του Αγ.Παϊσίου

agrinioreport.com-i.n.ag_.-dim..jpgΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
 
Τις τελευταίες ημέρες δυστυχώς παρατηρήθηκε πληθώρα επικριτικών και υποτιμητικών σχολίων σχετικά με την Αγρυπνία που τελέσθηκε στις 11 Ιουλίου 2017 στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου στο Αγρίνιο προς τιμήν του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου του Αγιορείτου, με αποτέλεσμα πολλοί Χριστιανοί να πέσουν εν αγνοία τους θύματα μιας απόπειρας διαπόμπευσης από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους τόσο του Αγίου Παϊσίου όσο και του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.
Ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου θα ήθελε να διευκρινίσει τα εξής:
– Στην πρόσκληση του Ναού για την Αγρυπνία, η οποία δημοσιεύθηκε στις 8/7/2017, δεν υπήρχε καμία αναφορά ότι θα εκτίθετο κανένα κάστανο και μάλιστα προς προσκύνηση. Συνεπώς οι πιστοί δεν προσήλθαν για να προσκυνήσουν ένα κάστανο αλλά για να συμμετάσχουν στην Αγρυπνία και να τιμήσουν τον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορίτη.
– Το κάστανο είχε δοθεί μαζί με άλλα ως ευλογία σε ομάδα φοιτητών από τον Όσιο Παΐσιο τον Οκτώβριο του 1990. Ουδέποτε είχε δημιουργηθεί έως σήμερα κανένα ζήτημα, παρότι πολλοί άνθρωποι το έχουν δει πάρα πολλές φορές στο παρελθόν. Άλλωστε, το μνημονεύει και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. Κοσμάς σε παλαιότερο πόνημά του για τον Όσιο Παΐσιο.
– Η Αγρυπνία τελέσθηκε υπαιθρίως, δίπλα στον πλάτανο όπου ο Άγιος Ιωάννης ο Βραχωρίτης μαρτύρησε. Κάτω από αυτόν τον πλάτανο, ο Όσιος Παΐσιος, ως στρατιώτης στο Αγρίνιο, καθόταν σχεδόν κάθε απόγευμα και προσευχόταν, όπως ο ίδιος πληροφορούσε προσκυνητές στο Άγιο Όρος που τον επισκέπτονταν, με καταγωγή από το Αγρίνιο.
– Τα κύρια εκθέματα καθ’ όλη τη διάρκεια της Αγρυπνίας τα οποία εκτέθηκαν για προσκύνηση ήταν η εικόνα του Οσίου Παϊσίου και λείψανο του Αγίου Ιωάννη του Βραχωρίτη, καθόσον εκεί ήταν ο τόπος μαρτυρίου του.
– Στη διάρκεια της Αγρυπνίας, πολλοί άνθρωποι που γνώριζαν την ύπαρξη του κάστανου, αναζήτησαν να το δουν. Έτσι αυτό εκτέθηκε στο τέλος του Εσπερινού (και όχι σε όλη την Αγρυπνία), με σκοπό να δουν οι άνθρωποι ότι παρέμενε αναλλοίωτο, με τον καρπό του να ακούγεται. Ουδέποτε ειπώθηκε ή γράφτηκε σε ανακοίνωση ότι το κάστανο είναι ιερό ή θαυματουργό.
– Κανείς από τους χιλιάδες παρισταμένους στην Αγρυπνία δεν εξέφρασε καμία αντίδραση όταν εκτέθηκε το κάστανο, όπως βεβαίως και ποτέ δεν είχε συμβεί όλες τις άλλες φορές στο παρελθόν που αυτό είχε παρουσιασθεί σε κύκλους, κατηχητικά, χριστιανικά μαθήματα ή ομιλίες στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.
Την Αγρυπνία κάλυψε και μια ευσεβής δημοσιογράφος, υπεύθυνη ειδησεογραφικού site, η οποία πήρε video από την Αγρυπνία και το ανήρτησε στις 12/7/2017 σε άρθρο στο site της, όπως επίσης και φωτογραφία από το κάστανο, σημειώνοντας στο άρθρο της την ιστορία του.
Ανέφερε μάλιστα στο άρθρο, όντας η ίδια παρούσα στην Αγρυπνία ότι «οι πιστοί που προσέρχονταν ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΣΑΝ την εικόνα του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου του Αγιορείτου, λείψανα του Αγίου Ιωάννου Βραχωρίτη καθώς και για να ΔΟΥΝ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ένα κάστανο το οποίο όπως ο ίδιος ο πατήρ Κων/νος Καντάνης είπε, είχε δοθεί εδώ και 27 χρόνια με την ευλογία του Αγιορείτου Παϊσίου στον ίδιο, όταν τον είχε επισκεφθεί ως φοιτητής το 1990. Αξίζει να σημειώσουμε πως το κάστανο μετά από 27 χρόνια παραμένει ως είχε στην αρχική του κατάσταση, όπως διαπιστώνεται και μέσα από τον φακό του agrinioreport.com». (για να διαβάσετε το άρθρο, πατήστε ΕΔΩ).
Την επόμενη ημέρα, 13/7/2017 στις 12:29 μμ, άλλο ειδησεογραφικό site του Αγρινίου που κατά καιρούς έχει υποτιμήσει τις δράσεις του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου στο παρελθόν, ανήρτησε δημοσίευση (άρθρο) όπου σχολίαζε την Αγρυπνία και αφενός χλεύαζε το κάστανο και αφετέρου χρησιμοποιούσε φράσεις που εύκολα θα προβλημάτιζαν τον αναγνώστη για την αγιοποίηση του Αγίου Παϊσίου.
Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής χωρία του άρθρου: «Επίσης δεν μπαίνω στον… πειρασμό να αντιμετωπίσω το όλο θέμα ως μια μεγάλη μπίζνα ενός Οσίου που ήταν γέροντας και έλεγε περισσότερα εθνικοπατριωτικά τσιτάτα παρά λόγια αγάπης.
Αλλά, ειλικρινά, ένας μοναχός που αφήνει για ένα χρόνο την μοναχική ζωή για να…παντρέψει τις αδερφές του δεν είναι έτσι κι αλλιώς ήρωας; Γιατί χρειάζεται να δώσει και ένα κάστανο που αντέχει στον χρόνο σε έναν ιερέα;
Ένας Γέροντας που στον εμφύλιο είναι “ασυρματιστής του Θεού” και τον πιάνουν οι κομμουνιστές και του βάζουν στο κελί δυο αντάρτισσες σχεδόν γυμνές κι εκείνος με την χάρη του Θεού δεν αντιδρά καθόλου, τι άλλο χρειάζεται για να αποδείξει ότι είναι Άγιος; Ερώτηση κάνω.»
Περαιτέρω, σε σχόλιο του κάτω από το κυρίως άρθρο, ο κατά δήλωσιν συντάκτης του άρθρου γράφει: «Θέλω να σου πω ότι πιστεύω ακράδαντα πως ο ασκητής Γέροντας Παΐσιος έγινε τόσο δημοφιλής για έναν λόγο: διότι λειτουργεί σαν αντίβαρο στον Γενάρχη των Βουλγάρων, τον Παϊσί (Παΐσιος) που εικονίζεται ακόμη και στα νομίσματά τους. Εκείνος έμαθε γράμματα στο Άγιο Όρος και ουσιαστικά «δημιούργησε» τα βουλγαρικά γράμματα, την βουλγαρική συνείδηση και, τελικά, τον βουλγαρικό εθνικισμό, τον οποίο οι Έλληνες έχουν βρει μπροστά τους πολλές φορές. Αυτός ο άλλος Παΐσιος, θα το ξέρεις, έφτιαξε μια ολόκληρη κουλτούρα ενός άλλου λαού στην Μονή Χιλανδαρίου! Το όνομα Παΐσιος λοιπόν, ήθελε και την ελληνική του εκδοχή στην συνείδηση του δικού μας λαού».
Για να διαβάσετε όλο το προαναφερόμενο άρθρο, πατήστε ΕΔΩ, ώστε να διαπιστώσετε ότι το κάστανο ήταν η αφορμή για να δηλωθεί η εναντίωση προς την Αγιότητα του Οσίου Παϊσίου.
Θα θέλαμε συνεπώς να ενημερώσουμε όλο το χριστεπώνυμο πλήρωμα ότι ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου ουδέποτε παρουσίασε το κάστανο προς «άγρα πιστών» ή προς λατρεία του αλλά το παρουσίασε απλώς για να φανεί ότι δεν έχει αλλοιωθεί μετά από τόσα χρόνια. Το εξέθεσε μάλιστα όχι σε όλη την Αγρυπνία αλλά μόνο στο τέλος του Εσπερινού και μόνο κατόπιν απαίτησης ανθρώπων που ήθελαν να το δουν. Συνεπώς το κάστανο σε καμία περίπτωση δεν ήταν η αιτία του δημιουργηθέντος ζητήματος αλλά χρησιμοποιήθηκε από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους ώστε να εγερθεί ζήτημα και να χλευαστεί η μνήμη του Αγίου Παϊσίου, με αποτέλεσμα πολλοί Χριστιανοί δυστυχώς να πέσουν εν αγνοία τους θύματα παραπλάνησης με απόπειρα διαπόμπευσης τόσο του Αγίου Παϊσίου όσο και του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΑΙΤΩΛΙΑΣ ΚΑΙ ΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΓΡΙΝΙΟΥ
 
πηγή:  katanixis.blogspot.gr

2 σχόλια:

  1. Απάντηση αναγνώστη υπέρ του Αγίου Παϊσίου

    Η Απάντηση ενός ιδιώτη (στο ίδιο πνεύμα του άρθρου):
    Η πρώτη ερώτηση αφορά το .... που δημοσιεύει το άρθρο. Γράφετε σχετικά με τα σχόλια που πρόκειται να αφήσουν επισκέπτες: «Το ... ενθαρρύνει τον σχολιασμό θεμάτων που αναρτά καθώς και τον διάλογο που τυχόν μπορεί να αναπτυχθεί. Διατηρεί όμως το δικαίωμα να μην δημοσιεύει ΥΒΡΙΣΤΙΚΑ η ΠΡΟΣΒΛΗΤΙΚΑ σχόλια». Τότε γιατί ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΕ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΑΡΘΡΟ γεμάτο με προσβλητικά (και υβριστικά όπως θα εξηγηθεί παρακάτω) σχόλια; ΕΙΣΤΕ ΣΟΒΑΡΟΙ ως site και ως δημοσιογράφοι;
    Τα περισσότερα από τα προσβλητικά και υβριστικά σχόλια του άρθρου αφορούν τον Όσιο Παΐσιο και τον Άγιο Ιωάννη Βραχωρίτη. Ανεξάρτητα αν τους δέχεστε ως Αγίους (δικαίωμα σας και πρόβλημά σας), είναι άνθρωποι όχι πλέον εν ζωή. Πώς λοιπόν δημοσιεύετε ένα άρθρο που κοροϊδεύει νεκρούς; Συνεπώς και πάλι η ερώτηση: ΕΙΣΤΕ ΣΟΒΑΡΟΙ;
    Αναφορικά με τον τσάμπα μάγκα που έγραψε το άρθρο:
    – Γράφεις ότι μένεις άναυδος με το τι ψηφίζουν, τι θαυμάζουν, τι γιορτάζουν και πώς λατρεύουν «τους Θεούς τους» οι Έλληνες.
    – Το τι ψηφίζουμε δεν εξαρτάται από εμάς αλλά από το πολίτευμα. Το 8ο κεφάλαιο της Πολιτείας του Πλάτωνα αλλά και η Αθηναίων Πολιτεία του Αριστοτέλη, θα σου λύσουν όλες τις απορίες.
    – Η Ορθοδοξία έχει ΕΝΑΝ και ΜΟΝΑΔΙΚΟ τριαδικό Θεό. Ανεξάρτητα αν πιστεύεις η όχι, το ότι ο Χριστιανισμός είναι μονοθεϊστική θρησκεία διδάσκεται στο Δημοτικό (πήγες;). Έχει όμως και Αγίους, που επίσης τιμούμε και λατρεύουμε. Ως Αγίους όμως. Κατάλαβες τσάμπα μάγκα;
    – Οι φράσεις σου «(δεν είναι γέροντας anymore…)» για τον Όσιο Παΐσιο και «του δικού μας ως guest star» για τον Άγιο Ιωάννη το Βραχωρίτη είναι προδήλως ειρωνικές. Το ότι δεν πιστεύεις, το καταλάβαμε και δικαίωμά σου (άλλωστε ο ίδιος ο Χριστός είπε «Όστις θέλει…»). Με ποιο δικαίωμα όμως (ηθικό και νομικό) χλευάζεις την πίστη των άλλων; Αλλά είσαι κωλόφαρδος που γεννήθηκες στην Ελλάδα που κοροϊδεύεις… Ας τολμούσες να γράψεις τα ίδια σε μουσουλμανική χώρα για τη θρησκεία τους… Εκεί σε ήθελα… (αυτό αιτιολογεί τον χαρακτηρισμό «τσάμπα μάγκας» που σου αποδίδω).
    – Στον πλάτανο που υπάρχει στον προαύλιο χώρο του Αγίου Δημητρίου, οι Τούρκοι είχαν κρεμάσει τον Άγιο Ιωάννη το Βραχωρίτη (για την πίστη του, που εσύ, ο προοδευτικός κοροϊδεύεις). Εκεί λοιπόν προσευχόταν ο Όσιος Παΐσιος όταν ήταν στο Αγρίνιο. Και για αυτό έγινε εκεί η Αγρυπνία, με δέηση και προς τους δύο. Κατάλαβες τσάμπα μάγκα; Πού είναι το πρόβλημά σου;
    – Γράφεις ειρωνικά ότι «μάλλον κάτι έπρεπε να υπάρχει για να προσκυνήσουν οι πιστοί και η εικόνα δεν έφτανε». Σε πληροφορώ ότι οι εικόνες φτάνουν και περισσεύουν, όπως στις περισσότερες ακολουθίες και λειτουργίες…. Και στο φινάλε, ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ προσκυνάς λείψανα και αντικείμενα Αγίων, ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ προσκυνάς εικόνες, ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ εκκλησιάζεσαι. Δεν σε υποχρεώνει κανένας. Αλλά το να ΘΕΛΕΙΣ να κοροϊδεύεις την πίστη του άλλου και μάλιστα δημοσίως, αυτό είναι διαφορετικό. Εκτός και αν είσαι τσάμπα μάγκας.
    – Διατείνεσαι ότι όλα αυτά δε σε πειράζουν «αν δεν γεμίζουν το διαδίκτυο οι πιστοί με ψεκασμένες θεωρίες που δυσκολεύουν τη ζωή μας… κι αν δεν βλέπουν στα πάντα συνωμοσίες και το τέλος του κόσμου». Πού σου δυσκόλεψαν ρε μεγάλε τη ζωή σου, οι πιστοί; Να μας πεις για πολιτικούς, λαμόγια και δημοσιοκάφρους που έφτασαν τη χώρα ως εδώ το καταλαβαίνω, αυτά είναι γνωστά… Αλλά οι πιστοί; Με τις ψεκασμένες θεωρίες; (βέβαια, είπαμε, αυτοί είναι τα πρόβατα και εσύ ο ελεύθερος, ο προοδευτικός, ο ανοιχτόμυαλος, ο μάγκας…). Σε πληροφορώ ότι για το ότι θα έρθει το τέλος του κόσμου σε συγκεκριμένες ημερομηνίες μας έχουν ζαλίσει πάμπολλες φορές άλλοι (αιρέσεις, βλαμμένοι κλπ.) που κάθε φορά διαψεύδονται αλλά όχι η Ορθοδοξία. Η Ορθοδοξία υποστηρίζει ότι το τέλος του κόσμου είναι άγνωστο για όλους (και για αυτό ΟΠΟΙΟΣ θέλει πρέπει να είναι προετοιμασμένος). Τι σε δυσκολεύει σε αυτό ρε τσάμπα μάγκα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. – Γράφεις ότι ο Όσιος Παΐσιος «έλεγε περισσότερα εθνικοπατριωτικά τσιτάτα παρά λόγια αγάπης». Σοβαρά ρε μεγάλε; Τον γνώρισες από κοντά και έχεις άποψη για το τι μιλούσε περισσότερο;
    – Γράφεις κάτι διαστημικά ότι ο Όσιος Παΐσιος δήθεν εγκατέλειψε το μοναχισμό για να παντρέψει τις αδερφές του ή ότι τον πέταξαν σε κελί με κομουνίστριες κατά το συμμοριτοπόλεμο. Θα μας πεις ρε μεγάλε τις πηγές σου; Πού είναι αυτά γραμμένα; Αλλά από σοβαρή πηγή σε παρακαλώ, γιατί υπάρχουν και σαβούρες, τόσο βιβλία, όσο και άρθρα (όπως το δικό σου).
    – Θα μας εξηγήσεις τι εννοείς με τη «μεγάλη μπίζνα ενός Οσίου»; Τι ακριβώς business έκανε ο Όσιος Παΐσιος εν ζωή ή και αφού κοιμήθηκε; Περιμένω πηγές… (ξεκόλλα από τα Άπαντα του Μάο και ψάξε και αλλού).
    – Τέλος θεωρώ ότι την ίδια ειρωνική διάθεση θα έχεις για οποιονδήποτε διατηρεί (και σέβεται) οικογενειακά κειμήλια ευτελούς ή μη αξίας. Κακώς κατ’ εσέ τα διατηρούν, είναι προφανώς φαιδροί… Ακόμη – πάντοτε κατ’ εσέ – το Μιλτιάδη πρέπει να τιμούμε που νίκησε τους Πέρσες στο Μαραθώνα, αλλά είναι ανάγκη να εκθέτουμε και το κράνος του στο Μουσείο της Ολυμπίας; Να το πετάξουμε (και αυτό και το μουσείο μαζί). Προτείνω να διατηρήσουμε μόνο το μουσείο το σφαγέα Μπελογιάννη, που εγκαινίασε πρόσφατα ο ίδιος ο πρωθυπουργός και που δεν είδα να το σχολιάζετε αρνητικά στο site σας. Αυτό μόνο να επισκεπτόμαστε και να τιμούμε τα εκθέματά του. Έχεις αντίρρηση τσάμπα μάγκα;

    Απόστολος Νάκος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε το σχόλιό σας