Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2017

Μήπως η πολεμική κατά της θεωρίας της εξέλιξης προξενεί αναστολή στην πρόοδο της επιστήμης;



Αποτέλεσμα εικόνας για θεωρια της εξελιξης
Η επιστήμη εργάζεται βάσει της υπόθεσης, της παρατήρησης και του πειράματος. Κάποιες υποθέσεις επιβεβαιώνονται με το πείραμα ή τις παρατηρήσεις και γίνονται επιστημονικές απόψεις κι άλλες όχι.
Οι υποθέσεις της θεωρίας της εξέλιξης δεν έχουν επιβεβαιωθεί. Γι’ αυτό είναι αντιεπιστημονική η υποστήριξη αυτής της αυθαίρετης θεωρίας, που η αλήθεια της δεν αποδείχθηκε. Αν αποδεικνυόταν, θα ήταν αποδεκτή από όλους τους επιστήμονες. Υπάρχουν επιστήμονες που για λόγους επιστημονικούς κι όχι θρησκευτικούς δε δέχονται την εγκυρότητα της θεωρίας της εξέλιξης.

Οι υποστηρικτές αυτής της θεωρίας, αν θέλουν να είναι επιστημονικά έντιμοι, πρέπει να έχουν αμφιβολίες γι’ αυτήν, γιατί η κάθε επιστήμη αλλάζει συνεχώς και δεν υπάρχει στην έρευνα τίποτε απόλυτο και αδιάψευστο. Σήμερα αμφισβητούνται τα πάντα και ο τρόπος της έρευνας της επιστήμης.
Είναι αντιεπιστημονικό να αποκλείεται αυθαίρετα και η θεωρία της δημιουργίας από το Θεό τέλειων ανθρώπων. Βέβαια δεν μπορεί η επιστήμη να αποφαίνεται για την ύπαρξη ή την ανυπαρξία του Θεού, μπορεί όμως να παραμένει στα όριά της και να μη μεταπηδά στη μεταφυσική. Δε δικαιολογούνται οι επιστήμονες με το πρόσχημα της καθαρής επιστήμης να διαγράφουν το Θεό. Είμαστε πολύ μικροί, για να τα βάζουμε με το Θεό.
Σήμερα, δυστυχώς, υπάρχει πολλή επιθετικότητα από άθεους επιστήμονες εναντίον της Θρησκείας. Εάν στη Δυτική Ευρώπη κατά το μεσαίωνα έγιναν λάθη και θρησκευτικοί άρχοντες από λάθος ερμηνεία της Αγίας Γραφής έκαψαν ερευνητές και επιστημονικά έργα, το ίδιο κάνουν οι άθεοι της εποχής μας. Στα πλαίσια αυτής της αντιθρησκευτικής πολεμικής θεωρούν κάθε πιστό επιστήμονα μη αντικειμενικό και αναξιόπιστο.
Η πίστη στο Θεό, όμως, όχι μόνον δεν εμποδίζει την έρευνα, αλλά την ευνοεί. Μεγάλοι πρωτοπόροι της επιστήμης, όπως ο Mendel, ο Κοπέρνικος, ήταν πιστοί στο Θεό. Ο πιστός επιστήμονας είναι πιο αντικειμενικός και λογικός από τον άπιστο. Πιο λογική θεωρεί την ύπαρξη κατασκευαστή του σύμπαντος και της ζωής παρά την τυχαία ύπαρξή τους. Ο πιστός δε θαμπώνεται με την εξέλιξη της επιστήμης, αλλά αγωνίζεται να γίνει καλύτερος ηθικά. Το ταξίδι στη Σελήνη και οι άλλες επιστημονικές εξελίξεις δε μείωσαν καθόλου την κακία, την αδικία και την εγκληματικότητα. Η πίστη στο Θεό κρατά τον άνθρωπο στο καλό και στην ηθική. Χωρίς το Θεό δεν υπάρχει περιορισμός και αναστολή του κακού.


Από το βιβλίο «Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως» (σελ. 128-129), Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας