Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2016

Τι πρεσβεύουν οι «μάρτυρες του Ιεχωβά» για το Χριστό; Ανασκευή των επιχειρημάτων τους μέσα από την Αγία Γραφή.



Αποτέλεσμα εικόνας για ιεχωβαδεςΗ πιο σπουδαία απόκλισή τους από την ορθόδοξη πίστη είναι η διδασκαλία τους για το Χριστό. Λένε ότι ο Χριστός είναι ο αρχάγγελος Μιχαήλ, το πρώτο κτίσμα, όχι Θεός αληθινός και ομοούσιος με τον Πατέρα. Είναι κατ’ αυτούς μία μικρότερη θεότητα. Ως «θεό», κατανοούν τον «ισχυρό», κατά τη ρίζα της Εβραϊκής αυτής λέξης, κατά την οποία «θεός» σημαίνει «ισχυρός». Υπάρχουν πλήθος εδαφίων στην Αγία Γραφή, όπου ο Χριστός όχι απλώς ονομάζεται «ο» Θεός, αλλά και Γιαχβέ.


Αν ο Χριστός δεν είναι Θεός, πως λέει: «εγώ και ο Πατέρας είμαστε ένα»; (Ιωάν. 10,30). Οι Εβραίοι βάσταζαν λίθους, για να Τον λιθοβολήσουν, επειδή νόμιζαν ότι βλασφημεί κάνοντας τον εαυτό Του Θεό (Ιωάν. 10,33). Και πιο πριν οι Ιουδαίοι επιδίωξαν να Τον λιθοβολήσουν, επειδή έλεγε πατέρα Του το Θεό και έκανε τον εαυτό Του ίσο με το Θεό (Ιωάν. 5, 18). Ο άγγελος του Κυρίου, που μετέφερε στο Ζαχαρία το μήνυμα της γεννήσεως του Ιωάννη του Προδρόμου, του είπε ότι αυτός: «πολλούς Ισραηλίτες θα επιστρέψει στο δρόμο του Θεού και θα προπορευθεί αυτού (δηλ. του Θεού)…» (Λουκά 1,16-17).
Ο άγγελος είπε στους ποιμένες κατά τη γέννηση του Χριστού ότι ο γεννηθείς είναι «Χριστός Κύριος», δηλ. Θεός (Λουκά 2,11). Ο Χριστός στο τέλος της Αποκάλυψης λέει μέσω του Αγγέλου: «Να, έρχομαι γρήγορα, και μαζί μου είναι ο μισθός μου, για να αποδώσω σε καθένα, όπως θα βρεθεί το έργο του. Εγώ είμαι το Α και το Ω, ο πρώτος και ο έσχατος, η αρχή και το τέλος» (Αποκ. 22,12-13). Ο Χριστός έστειλε τον άγγελο (Αποκ. 22,16) να πει αυτά εκ μέρους Του. Τα ίδια λόγια βρίσκουμε για το Θεό στην αρχή της Αποκάλυψης: «Εγώ είμαι το Α και το Ω λέγει Κύριος ο Θεός…» (Αποκ. 1,8). Ο Θεός είναι το Α και το Ω και ο Χριστός είναι το Α και το Ω, άρα ο Χριστός είναι Θεός.

Και ο απόστολος Παύλος ομιλεί για τη θεότητα του Χριστού: «ο Θεός φανερώθηκε σαρκωμένος… αναλήφθηκε ένδοξα» (Α΄ Τιμ. 3,16), και αλλού ζητάει οι δούλοι να είναι καλοί «για να τιμούν τη διδασκαλία του Σωτήρος μας Θεού σε όλα» (Τιτ. 2, 10), και πιο κάτω γράφει ότι οι χριστιανοί περιμένουμε τη φανέρωση «της δόξης του μεγάλου Θεού και του σωτήρος ημών Ιησού Χριστού». Η έλλειψη του άρθρου «του» ταυτίζει το Θεό με το σωτήρα Ιησού Χριστό. Οι «μάρτυρες του Ιεχωβά», για να διαφοροποιήσουν το Χριστό από το Θεό Πατέρα, στη δική τους μετάφραση της Αγίας Γραφής έχουν προσθέσει το άρθρο «του».
Ο ευαγγελιστής Ιωάννης γράφει στην πρώτη του επιστολή: «Ποιος είναι ο ψεύτης, παρά εκείνος που αρνούμενος λέει ότι ο Ιησούς δεν είναι ο Χριστός; Αυτός είναι ο αντίχριστος, αυτός που αρνείται τον Πατέρα και τον Υιό. Όποιος αρνείται τον Υιό, ούτε τον Πατέρα έχει» (Α΄ Ιωάν. 2,22-23).

Από το βιβλίο «Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως» (σελ. 238-240), Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας