Σ’ ένα όραμα
ο Δανιήλ είδε ένα πρόσωπο που «πάνω
στα νέφη του ουρανού ως Υιός ανθρώπου ερχόταν και έως του παλαιού των ημερών
έφθασε και ενώπιον αυτού οδηγήθηκε…» (Δανιήλ 7,13). Αυτός ο τίτλος του
Μεσσία σημαίνει την ενσάρκωση του Θεού. Είπε χαρακτηριστικά ο Χριστός στο Νικόδημο: «κανένας δεν ανέβηκε στον ουρανό,
παρά εκείνος που κατέβηκε από τον
ουρανό, ο Υιός του ανθρώπου, ο οποίος είναι στον ουρανό» (Ιωάν. 3,13).
Όταν ο Πέτρος ομολόγησε ότι ο Χριστός είναι ο
Μεσσίας, ο Υιός του Θεού, ο Χριστός παράγγειλε αυστηρά σε όλους τους μαθητές
Του να μη το πουν αυτό σε κανένα (Ματθ. 16,20), για να μην αντιδράσουν πρόωρα οι διεφθαρμένοι θρησκευτικοί αρχηγοί των
Ιουδαίων και ο λαός κάνει καμία απερίσκεπτη επαναστατική ενέργεια.
Ο Χριστός,
για να μην προκαλέσει το φθόνο των Ιουδαίων, δεν έλεγε ότι ήρθε ο Θεός στη γη,
αλλά ότι πλησιάζει η βασιλεία του Θεού
(Ματθ. 4,17). Επίσης ο άγγελος στην Παναγία κατά τον Ευαγγελισμό δεν της είπε
ότι θα γεννήσει τον Υιό του Θεού, αλλά κάποιον που θα ονομασθεί Υιός του
Υψίστου ή Υιός Θεού. Δεν της είπε ότι θα είναι Υιός του Θεού αλλά «κληθήσεται»
- θα ονομασθεί Υιός του Θεού (Λουκά 1,32-35). Στους Ιουδαίους ήταν αδιανόητη η
ενανθρώπηση του Θεού.
Από το βιβλίο
«Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως» (σελ.
42-43), Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας