Μέχρι που οι
Πρωτόπλαστοι ζούσαν μέσα στη χάρη του Θεού, γνώριζαν και ζούσαν το καλό, είχαν
το Θεό κοντά τους που τους φώτιζε και τον υπάκουαν. Μετά την πτώση, όμως, γνώρισαν και έζησαν και το κακό ως αντίθετο του
καλού, ως ανυπακοή στο Δημιουργό και ως απομάκρυνση από το Θεό.
Το κακό μπήκε
τόσο πολύ στη ζωή των ανθρώπων, που άλλοτε
το μπερδεύουν με το καλό και άλλοτε δεν μπορούν να το πολεμήσουν. Ο
άνθρωπος της πτώσης γέμισε από δισεπίλυτα διλήμματα και, καθώς δεν είχε φωτισμό
Θεού, δυσκολευόταν να αναγνωρίζει και να εφαρμόζει το σωστό, το καλό. Η πτώση είναι η ψυχοσωματική φθορά του
ανθρώπου αλλά κυρίως η απώλεια της χάρης του Θεού.
Επειδή η
ανυπακοή των Πρωτοπλάστων είχε ως συνέπεια την απομάκρυνση του Θεού από τη ζωή
τους, ο Θεός τους στέρησε τον Παράδεισο. Ο άνθρωπος έχασε την ευλογημένη
κοινωνία με το Θεό, πέθανε πνευματικά και ήλθε στην ψυχή του η ροπή προς το
κακό, και στο σώμα του ο πόνος, ο κόπος, η θλίψη και ο θάνατος. Ο θάνατος της ψυχής θα ολοκληρωνόταν με τον
αιώνιο θάνατο της κολάσεως. Απ’ τον πνευματικό θάνατο, επίγειο και αιώνιο,
ήλθε ο Χριστός να μας λυτρώσει. Ο πόνος, η θλίψη και ο σωματικός θάνατος είναι
μικρό κακό μπροστά στην αιώνια στέρηση του Θεού, στον αιώνιο θάνατο της
κολάσεως.
Ο Αδάμ μακριά
από το Θεό βγάζει το ψωμί του με κόπο. Η Εύα χωρίς τη συμπαράσταση του Θεού
γεννά τα τέκνα της με πόνο. Εδώ κρύβεται όλος ο κόπος και όλος ο πόνος της
ζωής. Ποιος δεν κοπιάζει και ποιος δεν
πονά; Μέσα από τον κόπο και τον πόνο συναισθανόμαστε τη μικρότητά μας και
αναζητούμε το θείο έλεος και τη θεία προστασία.
Από το βιβλίο
«Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως» (σελ.109-110),
Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας