“μὴ μέταιρε ὅρια αἰώνια, ἃ ἔθεντο οἱ πατέρες σου.” (Παρ. 22, 28)
Μὲ συνοχὴ καρδίας προβαίνουμε στὴν παροῦσα ἀνακοίνωση σχετικὰ μὲ τὴ χειροτονία τῆς πρώτης διακόνισσας ἀπὸ τὸν προσφιλῆ καὶ ἀγαπητὸ στὸ λαὸ τῆς Πάφου, Μητροπολίτη Ζιμπάμπουε καὶ Ἀγκόλας Σεραφείμ.
Ὅπως εἶναι γνωστό, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε χειροτόνησε τὴν πρώτη γυναῖκα διακόνισσα στὴ σύγχρονη ἐποχή, ἀναβιώνοντας ἕνα θεσμὸ ποὺ ἀπὸ αἰώνων ἔχει ἐξαλειφθεῖ ἀπὸ ὅλες τὶς τοπικὲς Ἐκκλησίες. Ὡστόσο, ἡ εἰκόνα τῆς “διακόνισσας” Α) νὰ ‘κλίνει τὸ γόνυ τὸ δεξιόν’ ὅπως ὁ ἄνδρας διάκονος, ἀντὶ νὰ κλίνει μόνον τὴν κεφαλήν, β) νὰ ἐνδύεται ἅπασαν τὴ διακονικὴ στολὴ τοῦ ἀνδρὸς διακόνου, γ) νὰ ἐκφωνεῖ διακονικὲς αἰτήσεις στὴ Θεία Λειτουργία δ) νὰ κοινωνεῖ τοὺς πιστοὺς μὲ τὸ Ἅγιο Ποτήριο ἀνὰ χεῖρας, μαρτυρεῖ ὅτι τῆς ἀνατέθηκαν ἱερατικὰ καθήκοντα, ὅπως αὐτὰ τοῦ ἀνδρὸς διακόνου.
Εἶναι, ὅμως, ἀδιαμφισβήτητο ὅτι ὁ θεσμὸς τῶν γυναικῶν διακονισσῶν δὲν εἶχε ποτὲ λειτουργικὸ – ἱερατικὸ χαρακτῆρα (ὅπου ὑπῆρχε αὐτὸ ἦταν ἐντὸς αἱρετικῶν καὶ σχισματικῶν ὁμάδων) ἀλλὰ μόνο βοηθητικό, κυρίως, γιὰ νὰ διαφυλαχθεῖ τὸ ἀνέγκλητο τῶν ἀνδρῶν ἱερέων, πχ κατὰ τὴν βάπτιση τῶν γυναικῶν, ποὺ τοὺς πρώτους χριστιανικοὺς αἰῶνες γινόταν πολλὲς φορὲς καὶ σὲ ὥριμη ἡλικία. Ὅπως ἀναφέρει ὁ ‘Ἅγιος Ἐπιφάνιος Κύπρου, ὁ θεσμὸς τῶν γυναικῶν διακονισσῶν ἦταν ἀναγκαῖος ἕνεκα τῆς «σεμνότητος τοῦ γυναικείου γένους, ἢ δι’ ὥραν λουτροῦ, ἢ ἐπισκέψεως πάθους, ἢ πόνου καὶ ὅτε γυμνωθείη σῶμα γυναίου, ἵνα μὴ ὑπὸ ἀνδρῶν ἱερουργούντων θεαθείη”.
Εὐλαβούμενοι, λοιπόν, τὸ σεπτὸ πρόσωπο τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου, ἀναμείναμε μὲ πρόδηλη ἀγωνία τὶς δέουσες ἐξηγήσεις ποὺ θὰ ἄμβλυναν τὶς ἀνησυχίες μας καὶ θὰ διόρθωναν ὅσα ἀντικανονικὰ συνέβησαν μὲ αὐτὴ τὴν “χειροτονία”. Δυστυχῶς, ὅμως, ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης φαίνεται ὅτι ἐμμένει στὴν ἀνάθεση στὴν διακόνισσα ἱερατικῶν καθηκόντων τοῦ ἀνδρὸς διακόνου, τὸ ὁποῖο εἶναι ἄτοπο, δὲν ἔχει κανένα ἁγιογραφικό, πατερικὸ ἢ κανονικὸ ἔρεισμα καὶ ὑπὸ προϋποθέσεις ἀνοίγει τὴν πόρτα γιὰ τοὺς ἑπόμενους δύο βαθμούς, τοῦ πρεσβυτέρου καὶ τοῦ ἐπισκόπου, καὶ γιὰ τὶς γυναῖκες. Καὶ μόνο ὁ λόγος τοῦ Ἀποστόλου Παύλου “διδάσκειν δὲ γυναικὶ οὐκ ἐπιτρέπω, οὐδὲ αὐθεντεῖν ἀνδρός, ἀλλ’ εἶναι ἐν ἡσυχίᾳ” (Τιμ. 2,12), ἀρκεῖ γιὰ τὸν ἀποκλεισμὸ τῆς ἱερωσύνης ἀπὸ τὶς γυναῖκες.
Κατόπιν τούτων εἶναι καλό, ὅπως ὁ προσφιλὴς κατὰ τὰ ἄλλα Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ζιμπάμπουε καὶ Ἀγκόλας Σεραφεὶμ ἀποκαταστήσει τὸ σοβαρότατο ἀτόπημα, τὸ ὁποῖο προσκρούει δογματικὰ πρὸς τοὺς ἱεροὺς κανόνες καὶ τὴν Ὀρθόδοξη Παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας. Σὲ ἄλλη περίπτωση θὰ δημιουργήσει σοβαρότατα θέματα ἐντὸς τοῦ Ὀρθοδόξου κόσμου καὶ ἰδιαίτερα σὲ περίπτωση ποὺ ἐπιθυμήσει νὰ λειτουργήσει ἢ συλλειτουργήσει σὲ ἄλλες μητροπόλεις ἢ μὲ ἄλλους ὀρθόδοξους ἱεράρχες.
Ἐκ τοῦ Γραφείου κατὰ τῶν αἱρέσεων
τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Πάφου
πηγή: orthodoxostypos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας