Ἠλεκτρονικὲς
Ταυτότητες: Ὑπόλογο τὸ ὑπουργεῖο Προστασίας τοῦ Πολίτη γιὰ κατάχρηση
προσωπικῶν δεδομένων καὶ ἀσφάλεια «σουρωτήρι»!
Γράφει ὁ Ἐλευθέριος Ἀνδρώνης
Νὰ
λοιπὸν ποὺ ὅταν κάποιοι φωνάζαμε νὰ μὴ βιαστεῖ ὁ κόσμος νὰ πάρει τὶς
ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες, γιατί τὸ θέμα «βρωμοῦσε» ἀπὸ παντοῦ,
ἐπιβεβαιωνόμαστε μὲ τὸν πιὸ ἐπίσημο τρόπο ἀπὸ τὴν ἴδια τήν Ἀρχὴ
Προστασίας Προσωπικῶν Δεδομένων.
Πρόστιμο 150.000 εὐρὼ ἐπιβλήθηκε στὸ ὑπουργεῖο Προστασίας τοῦ Πολίτη, γιατί ἡ «ἀσφάλεια» καὶ ἡ «διαφάνεια» ποὺ ἀναμασοῦσαν τὰ παπαγαλάκια τοῦ συστήματος ποὺ λανσάριζαν τὶς ταυτότητες, ἀποδείχθηκαν παραμύθια τῆς Χαλιμᾶς.
Ἀποκαλύπτεται σήμερα, ὅτι ἡ ἔκδοση τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων πῆρε πράσινο φῶς ἀπὸ τὴν κυβέρνηση χωρὶς κἂν νὰ ἔχει δημιουργηθεῖ ἕνα νόμιμο πλαίσιο ποὺ νὰ ἐξασφαλίζει τὴν προστασία τῶν δεδομένων καὶ νὰ συμμορφώνεται... μὲ τὸν εὐρωπαϊκὸ κανονισμό. Τὸ μόνο ποὺ ἐνδιαφέρει τὴν κυβέρνηση εἶναι νὰ θέσει ὅπως – ὅπως τοὺς πολῖτες ὑπὸ ψηφιακὴ ὁμηρία.
Ἡ Ἀρχὴ Προστασίας Δεδομένων ἐντόπισε γραφειοκρατικὲς προχειρότητες, νομικὲς ἀνακρίβειες, ἐλλιπῆ ἐνημέρωση τῶν πολιτῶν γιὰ τοὺς τρόπους ἐπεξεργασίας τῶν δεδομένων τους, ἀλλὰ ἀκόμα καὶ στοιχεῖα ποὺ ζητοῦνται καταχρηστικὰ στὴν ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα (ὅπως τὸ ἐπώνυμο πατέρα, ἐπώνυμο μητέρας, ὁ Δῆμος ἐγγραφῆς, ὁ ἀριθμὸς δημοτολογίου καὶ ὁ τόπος ἔκδοσης τοῦ δελτίου), ἐνῷ ὁ εὐρωπαϊκὸς κανονισμὸς δὲν ὑποχρεώνει τὰ κράτη – μέλη νὰ συμπεριλάβουν αὐτὰ τὰ στοιχεῖα στὶς ταυτότητές τους.
Βέβαια ἂν θέλουμε νὰ πᾶμε τὸ θέμα καὶ πιὸ πίσω, πρὸς τὸ παρὸν ἡ ΕΕ δὲν ὑποχρεώνει κἂν τὰ εὐρωπαϊκὰ κράτη νὰ ἀλλάξουν ταυτότητες γιὰ λόγους ταυτοποίησης, παρὰ μόνο γιὰ λόγους κυκλοφορίας ἐντὸς τῶν κρατῶν ΕΕ καὶ τῆς ζώνης Σένγκεν. Ἑπομένως τὰ πολιτικὰ ἐπιχειρήματά περί ὑποχρεωτικῆς ἀλλαγῆς ταυτοτήτων, δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπὸ κολοσσιαῖα ψεύδη. Ἡ ἀπόφαση γιὰ ἐπιβολὴ ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων, δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπὸ μιὰ αὐθαίρετη διαταγὴ τῆς κυβέρνησης γιὰ ψηφιακὸ μάντρωμα τῶν πολιτῶν.
Ἀλλὰ ἂς γυρίσουμε στὰ ὅσα ἐντόπισε ἡ Ἀρχὴ Προστασίας Δεδομένων. Στὴν ἔρευνά της ἀναφέρεται ὅτι γιὰ τὰ ἐπιπρόσθετα στοιχεῖα ποὺ «φακελώνει» ἡ ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα, «δὲν ὑπεβλήθησαν τεκμηριωμένες ἀπαντήσεις ἀπὸ τὸν ὑπεύθυνο ἐπεξεργασίας στὸ ἐρώτημα πῶς τὰ ἀνωτέρω στοιχεῖα εἶναι προσβάσιμα καὶ ἐπεξεργάσιμα ἀπὸ τὸ ἠλεκτρονικὸ μέσο, μὲ ποιά μέσα, γιὰ ποιούς σκοποὺς καὶ ἀπὸ ποιούς φορεῖς».
Μὲ ἁπλὰ λόγια, ἡ Ἀρχὴ Δεδομένων ζητᾶ τὸν λόγο ἀπὸ τὸ ἑλληνικὸ κράτος, διότι καταχωροῦσε παρανόμως περισσότερα στοιχεῖα στὸ τσιπάκι τῆς ταυτότητας ἀπ’ ὅσα προβλέπει τὸ εὐρωπαϊκὸ πλαίσιο. Καὶ ἐπιπλέον ἡ Ἀρχὴ Δεδομένων θεωρεῖ ὅτι τὸ κράτος δὲν εἶχε θέσει καμία δικλείδα ἀσφαλείας, ὡς πρὸς τὸ ποιοί θὰ ἔχουν πρόσβαση σὲ αὐτὰ τὰ δεδομένα καὶ πῶς θὰ τὰ χρησιμοποιήσουν.
Καὶ ἐδῶ μπαίνει ἕνα εὔλογο ἐρώτημα: ἄραγε τὰ παραπάνω στοιχεῖα ποὺ εἰσήγαγε μὲ τὸ «ἔτσι θέλω» ἡ κυβέρνηση στὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες, ἔχουν νὰ κάνουν μὲ τὴν εὐκολότερη μελλοντικὴ μετατροπή τους σὲ κάρτα τοῦ πολίτη; Τὸ ἐρώτημα εἶναι ρητορικὸ περισσότερο, ἀφοῦ εἶναι γνωστὴ ἡ πρόθεσή τους νὰ συνδέσουν τὴν ταυτοποίηση μὲ τὴν ἄσκηση δικαιωμάτων.
Ἀλλὰ νὰ δοῦμε καὶ ἕνα ἐπιπλέον στοιχεῖο, ποὺ εἶναι ἀκόμα πιὸ σοβαρό. Ἡ Ἀρχὴ Δεδομένων ἔκρινε ἀνεπαρκῆ καὶ τὴ διαδικασία ἐκτίμησης ἀντικτύπου γιὰ τὴν προστασία τῶν δεδομένων (DPIA), ἡ ὁποία ὁρίζεται ὡς ὑποχρεωτικὴ ἀπὸ τὸ ἄρθρο 35 τοῦ GDPR (Γενικὸς Κανονισμὸς γιὰ τὴν Προστασία τῶν Δεδομένων).
Ἡ ἐκτίμηση ἀντικτύπου προβλέπεται ὡς διαδικασία ἀπὸ τὶς ἁρμόδιες ἀρχὲς ὅταν ἡ ἐπεξεργασία δεδομένων ἀπὸ μιὰ ὑπηρεσία εἶναι πιθανὸ νὰ θέσει σὲ ὑψηλὸ κίνδυνο τὰ δικαιώματα καὶ τὶς ἐλευθερίες φυσικῶν προσώπων. Στὴν περίπτωση τοῦ ἑλληνικοῦ ὑπουργείου Προστασίας τοῦ Πολίτη, ἡ Ἀρχὴ Προστασίας Δεδομένων ἐντόπισε τὸ ἑξῆς ἀπίστευτο: πρῶτα ξεκίνησε ἡ ἔκδοση τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων καὶ ἡ ἐπεξεργασία τῶν δεδομένων τῶν πολιτῶν ποὺ τὴν πῆραν, καὶ κατόπιν ξεκίνησε ἡ ἐκτίμηση ἀντικτύπου! Ἡ ὁποῖα μάλιστα κρίθηκε ὅτι δὲν κάλυπτε κἂν τὰ τεχνικὰ καὶ ὀργανωτικὰ μέτρα γιὰ νὰ προστατευτοῦν τὰ δεδομένα τῶν πολιτῶν!
Δηλαδὴ πρῶτα ἄρχισαν νὰ δέχονται κόσμο τὰ ΑΤ καὶ ἐκτέθηκαν οἱ πολῖτες σὲ ψηφιακοὺς κινδύνους, καὶ ἀργότερα τὸ ὑπουργεῖο ξεκίνησε μερικὲς εὐτελεῖς ἐνέργειες γιὰ πρόβλεψη αὐτῶν τῶν κινδύνων! Προφανῶς γιατί τὰ ΜΜΕ τῆς λίστας Πέτσα εἶχαν κάνει πολλὰ «φροντιστήρια» στὸν κόσμο ἐκείνους τοὺς μῆνες ποὺ φούντωσε τὸ θέμα, καὶ ἡ κυβέρνηση ἤθελε νὰ μὴν πάει χαμένο τὸ μομέντουμ τῆς πλύσης ἐγκεφάλου.
Πρόστιμο 150.000 εὐρὼ ἐπιβλήθηκε στὸ ὑπουργεῖο Προστασίας τοῦ Πολίτη, γιατί ἡ «ἀσφάλεια» καὶ ἡ «διαφάνεια» ποὺ ἀναμασοῦσαν τὰ παπαγαλάκια τοῦ συστήματος ποὺ λανσάριζαν τὶς ταυτότητες, ἀποδείχθηκαν παραμύθια τῆς Χαλιμᾶς.
Ἀποκαλύπτεται σήμερα, ὅτι ἡ ἔκδοση τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων πῆρε πράσινο φῶς ἀπὸ τὴν κυβέρνηση χωρὶς κἂν νὰ ἔχει δημιουργηθεῖ ἕνα νόμιμο πλαίσιο ποὺ νὰ ἐξασφαλίζει τὴν προστασία τῶν δεδομένων καὶ νὰ συμμορφώνεται... μὲ τὸν εὐρωπαϊκὸ κανονισμό. Τὸ μόνο ποὺ ἐνδιαφέρει τὴν κυβέρνηση εἶναι νὰ θέσει ὅπως – ὅπως τοὺς πολῖτες ὑπὸ ψηφιακὴ ὁμηρία.
Ἡ Ἀρχὴ Προστασίας Δεδομένων ἐντόπισε γραφειοκρατικὲς προχειρότητες, νομικὲς ἀνακρίβειες, ἐλλιπῆ ἐνημέρωση τῶν πολιτῶν γιὰ τοὺς τρόπους ἐπεξεργασίας τῶν δεδομένων τους, ἀλλὰ ἀκόμα καὶ στοιχεῖα ποὺ ζητοῦνται καταχρηστικὰ στὴν ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα (ὅπως τὸ ἐπώνυμο πατέρα, ἐπώνυμο μητέρας, ὁ Δῆμος ἐγγραφῆς, ὁ ἀριθμὸς δημοτολογίου καὶ ὁ τόπος ἔκδοσης τοῦ δελτίου), ἐνῷ ὁ εὐρωπαϊκὸς κανονισμὸς δὲν ὑποχρεώνει τὰ κράτη – μέλη νὰ συμπεριλάβουν αὐτὰ τὰ στοιχεῖα στὶς ταυτότητές τους.
Βέβαια ἂν θέλουμε νὰ πᾶμε τὸ θέμα καὶ πιὸ πίσω, πρὸς τὸ παρὸν ἡ ΕΕ δὲν ὑποχρεώνει κἂν τὰ εὐρωπαϊκὰ κράτη νὰ ἀλλάξουν ταυτότητες γιὰ λόγους ταυτοποίησης, παρὰ μόνο γιὰ λόγους κυκλοφορίας ἐντὸς τῶν κρατῶν ΕΕ καὶ τῆς ζώνης Σένγκεν. Ἑπομένως τὰ πολιτικὰ ἐπιχειρήματά περί ὑποχρεωτικῆς ἀλλαγῆς ταυτοτήτων, δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπὸ κολοσσιαῖα ψεύδη. Ἡ ἀπόφαση γιὰ ἐπιβολὴ ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων, δὲν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπὸ μιὰ αὐθαίρετη διαταγὴ τῆς κυβέρνησης γιὰ ψηφιακὸ μάντρωμα τῶν πολιτῶν.
Ἀλλὰ ἂς γυρίσουμε στὰ ὅσα ἐντόπισε ἡ Ἀρχὴ Προστασίας Δεδομένων. Στὴν ἔρευνά της ἀναφέρεται ὅτι γιὰ τὰ ἐπιπρόσθετα στοιχεῖα ποὺ «φακελώνει» ἡ ἠλεκτρονικὴ ταυτότητα, «δὲν ὑπεβλήθησαν τεκμηριωμένες ἀπαντήσεις ἀπὸ τὸν ὑπεύθυνο ἐπεξεργασίας στὸ ἐρώτημα πῶς τὰ ἀνωτέρω στοιχεῖα εἶναι προσβάσιμα καὶ ἐπεξεργάσιμα ἀπὸ τὸ ἠλεκτρονικὸ μέσο, μὲ ποιά μέσα, γιὰ ποιούς σκοποὺς καὶ ἀπὸ ποιούς φορεῖς».
Μὲ ἁπλὰ λόγια, ἡ Ἀρχὴ Δεδομένων ζητᾶ τὸν λόγο ἀπὸ τὸ ἑλληνικὸ κράτος, διότι καταχωροῦσε παρανόμως περισσότερα στοιχεῖα στὸ τσιπάκι τῆς ταυτότητας ἀπ’ ὅσα προβλέπει τὸ εὐρωπαϊκὸ πλαίσιο. Καὶ ἐπιπλέον ἡ Ἀρχὴ Δεδομένων θεωρεῖ ὅτι τὸ κράτος δὲν εἶχε θέσει καμία δικλείδα ἀσφαλείας, ὡς πρὸς τὸ ποιοί θὰ ἔχουν πρόσβαση σὲ αὐτὰ τὰ δεδομένα καὶ πῶς θὰ τὰ χρησιμοποιήσουν.
Καὶ ἐδῶ μπαίνει ἕνα εὔλογο ἐρώτημα: ἄραγε τὰ παραπάνω στοιχεῖα ποὺ εἰσήγαγε μὲ τὸ «ἔτσι θέλω» ἡ κυβέρνηση στὶς ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες, ἔχουν νὰ κάνουν μὲ τὴν εὐκολότερη μελλοντικὴ μετατροπή τους σὲ κάρτα τοῦ πολίτη; Τὸ ἐρώτημα εἶναι ρητορικὸ περισσότερο, ἀφοῦ εἶναι γνωστὴ ἡ πρόθεσή τους νὰ συνδέσουν τὴν ταυτοποίηση μὲ τὴν ἄσκηση δικαιωμάτων.
Ἀλλὰ νὰ δοῦμε καὶ ἕνα ἐπιπλέον στοιχεῖο, ποὺ εἶναι ἀκόμα πιὸ σοβαρό. Ἡ Ἀρχὴ Δεδομένων ἔκρινε ἀνεπαρκῆ καὶ τὴ διαδικασία ἐκτίμησης ἀντικτύπου γιὰ τὴν προστασία τῶν δεδομένων (DPIA), ἡ ὁποία ὁρίζεται ὡς ὑποχρεωτικὴ ἀπὸ τὸ ἄρθρο 35 τοῦ GDPR (Γενικὸς Κανονισμὸς γιὰ τὴν Προστασία τῶν Δεδομένων).
Ἡ ἐκτίμηση ἀντικτύπου προβλέπεται ὡς διαδικασία ἀπὸ τὶς ἁρμόδιες ἀρχὲς ὅταν ἡ ἐπεξεργασία δεδομένων ἀπὸ μιὰ ὑπηρεσία εἶναι πιθανὸ νὰ θέσει σὲ ὑψηλὸ κίνδυνο τὰ δικαιώματα καὶ τὶς ἐλευθερίες φυσικῶν προσώπων. Στὴν περίπτωση τοῦ ἑλληνικοῦ ὑπουργείου Προστασίας τοῦ Πολίτη, ἡ Ἀρχὴ Προστασίας Δεδομένων ἐντόπισε τὸ ἑξῆς ἀπίστευτο: πρῶτα ξεκίνησε ἡ ἔκδοση τῶν ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων καὶ ἡ ἐπεξεργασία τῶν δεδομένων τῶν πολιτῶν ποὺ τὴν πῆραν, καὶ κατόπιν ξεκίνησε ἡ ἐκτίμηση ἀντικτύπου! Ἡ ὁποῖα μάλιστα κρίθηκε ὅτι δὲν κάλυπτε κἂν τὰ τεχνικὰ καὶ ὀργανωτικὰ μέτρα γιὰ νὰ προστατευτοῦν τὰ δεδομένα τῶν πολιτῶν!
Δηλαδὴ πρῶτα ἄρχισαν νὰ δέχονται κόσμο τὰ ΑΤ καὶ ἐκτέθηκαν οἱ πολῖτες σὲ ψηφιακοὺς κινδύνους, καὶ ἀργότερα τὸ ὑπουργεῖο ξεκίνησε μερικὲς εὐτελεῖς ἐνέργειες γιὰ πρόβλεψη αὐτῶν τῶν κινδύνων! Προφανῶς γιατί τὰ ΜΜΕ τῆς λίστας Πέτσα εἶχαν κάνει πολλὰ «φροντιστήρια» στὸν κόσμο ἐκείνους τοὺς μῆνες ποὺ φούντωσε τὸ θέμα, καὶ ἡ κυβέρνηση ἤθελε νὰ μὴν πάει χαμένο τὸ μομέντουμ τῆς πλύσης ἐγκεφάλου.
Ἀπίστευτα πράγματα...
Ἐδῶ μιλᾶμε γιὰ μιὰ τριτοκοσμικὴ λογική τοῦ
«ὅλα τὰ (δεδομένα) σφάζω, ὅλα τὰ μαχαιρώνω» καὶ δὲν δίνω λογαριασμὸ σὲ
κανέναν! Ἔχουμε νὰ κάνουμε μὲ ἕνα ἐντελῶς ἀσόβαρο καὶ ἐπικίνδυνο κράτος
ποὺ δὲν δίνει καμία προτεραιότητα στὴν ψηφιακὴ ἀσφάλεια καὶ
ἀντιμετωπίζει τὰ προσωπικὰ δεδομένα σὰν χρυσαφικὰ ποὺ μπαίνουν κακὴν
κακῶς στὸ σακούλι τῶν κλοπιμαίων.
Ἐὰν ζούσαμε σὲ φυσιολογικὴ χώρα, ὅλοι ἐκεῖνοι οἱ δημοσιογραφίσκοι ποὺ ἀφιέρωναν ἐργατοῶρες γιὰ νὰ διαφημίζουν τὶς νέες ταυτότητες καὶ νὰ γελοιοποιοῦν τοὺς ἀντιφρονοῦντες, ἔπρεπε σήμερα νὰ ψάχνουν τρῦπα γιὰ νὰ κρυφτοῦν. Τὸ ἴδιο καὶ οἱ τηλε – μαϊντανοὶ συνδικαλιστὲς ἀστυνόμοι ποὺ ἔστελναν τοὺς ἀρνητὲς ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων νὰ πᾶνε νὰ ζήσουν στά... βουνά. Τὸ ἴδιο καὶ οἱ «εἰδικοὶ» τεχνολογίας ποὺ ἐμφανίζονταν σὲ ἐκπομπὲς γιὰ νὰ κάνουν τοὺς πλασιὲ τῶν ταυτοτήτων. Τὸ ἴδιο φυσικὰ καὶ οἱ κυβερνητικοὶ ποὺ διερρήγνυαν τὰ ἱμάτιά τους γιὰ τὴν ἀσφάλεια τῶν ταυτοτήτων.
Ἀλλὰ εἴπαμε, αὐτὰ θὰ τιμωροῦνταν ἀναλόγως σὲ μιὰ φυσιολογικὴ χώρα. Ὄχι στὴν Ἑλλάδα. Στὴ χώρα μας ἔχει φτάσει νὰ φαντάζει «κανονικό», μιὰ Ἀνεξάρτητη Ἀρχὴ νὰ τιμωρεῖ γιὰ παράνομη ἐπεξεργασία προσωπικῶν δεδομένων, ἕνα ὑπουργεῖο ποὺ ὑποτίθεται ὅτι ἀποτελεῖ τὴν κρατικὴ ἐγγύηση... νομιμότητας, τὸ ὑπουργεῖο Προστασίας τοῦ Πολίτη.
Φυσικὰ τὸ πρόστιμο τῶν 150.000 δὲν θὰ τὸ πληρώσει ὁ... Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ποὺ οὔτε κἂν βρῆκε νὰ πεῖ μιὰ κουβέντα γι’ αὐτὸ τὸ φοβερὸ σκάνδαλο, ἀλλὰ θὰ τὸ πληρώσει ὁ φορολογούμενος πολίτης ποὺ καὶ τὸν φακελώνουν, καὶ τοῦ φορτώνουν στὴν τσέπη τὴν κακοδιαχείριση τῶν ὑπουργείων.
Κάνοντας πικρόχολο χιοῦμορ, λέμε ὅτι ὑπάρχουν καὶ μερικὲς περιπτώσεις ποὺ ἡ κρατικὴ διαφθορὰ βγάζει καὶ κάτι καλὸ γιὰ τὸν πολίτη. Ὅπως τὸ νὰ θὲς νὰ φακελώσεις τοὺς Ἕλληνες καὶ νὰ μὴν μπορεῖς οὔτε αὐτὸ νὰ κάνεις σωστά!
Τὸ συμπέρασμα εἶναι ὅτι ἡ κυβέρνηση ἀπαιτεῖ ἀπὸ τὸν λαὸ νὰ παραδώσει τὰ προσωπικά του στοιχεῖα σὲ ἕνα κράτος ποὺ εἶναι ξέφραγο ψηφιακὸ ἀμπέλι. Ὁ καθένας θὰ μπορεῖ νὰ ἔχει πρόσβαση στὰ δεδομένα ποὺ ὁρίζουν τὴ ζωή μας, ἀφοῦ δὲν ὑπάρχει καμία πρόθεση ἀπὸ τὸ κράτος νὰ τὰ προστατέψει σοβαρά.
Ἐνδεικτικὸ τοῦ μπάχαλου ποὺ ἐπικρατεῖ, εἶναι ὅτι ὁ ἴδιος ὁ ὑπουργὸς Δικαιοσύνης, Γιῶργος Φλωρίδης, σὲ συνέντευξή του στὸ MEGA ἀποκάλυψε ὅτι ἕνας 13χρονος Ἕλληνας χάκερ κατάφερε νὰ σπάσει τοὺς κωδικοὺς ὅλων τῶν ὑπουργείων στὴν Ἑλλάδα! Σὲ τρία χρόνια τὸν προσέγγισαν Ἰσραηλινοὶ προσφέροντάς του ἐργασία σὲ δικές τους ἑταιρεῖες!
Καταλαβαίνει κανεὶς ὅτι τὸ νὰ συζητᾶμε γιὰ ψηφιακὴ ἀσφάλεια στὴν Ἑλλάδα, ἀποτελεῖ κακόγουστο ἀνέκδοτο. Τὸ σκάνδαλο τῶν ὑποκλοπῶν καὶ τὸ σκάνδαλο Ἀσημακοπούλου ἀπέδειξε ὅτι τίποτα δὲν εἶναι ἀσφαλὲς καὶ κανένα κέντρο ἐξουσίας δὲν ἔχει πρόθεση νὰ προστατέψει τὰ δεδομένα μας ἀπὸ κακόβουλους σκοπούς. Ὅλα τζογάρονται στὸν βωμὸ τῶν συμφερόντων.
Οἱ ἴδιες οἱ ἐξελίξεις τὸ κάνουν ὅλο καὶ πιὸ ξεκάθαρο στὸν κόσμο: Οἱ ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες εἶναι ἡ ἀπόλυτη αὐτοχειρία γιὰ τὴν ἰδιωτικότητα καὶ τὰ δικαιώματά μας. Ἡ ἐμπιστοσύνη στὸ κράτος μας τελείωσε. Φροντίζουν οἱ ἴδιοι γι’ αὐτό. Τώρα ἀπομένει τὸ ποιός προτίθεται νὰ ξεπουλήσει ὅσο ὅσο τὴν ἐλευθερία του καὶ ποιός θὰ ἀγωνιστεῖ γιὰ νὰ τὴν προστατέψει.
Ἐὰν ζούσαμε σὲ φυσιολογικὴ χώρα, ὅλοι ἐκεῖνοι οἱ δημοσιογραφίσκοι ποὺ ἀφιέρωναν ἐργατοῶρες γιὰ νὰ διαφημίζουν τὶς νέες ταυτότητες καὶ νὰ γελοιοποιοῦν τοὺς ἀντιφρονοῦντες, ἔπρεπε σήμερα νὰ ψάχνουν τρῦπα γιὰ νὰ κρυφτοῦν. Τὸ ἴδιο καὶ οἱ τηλε – μαϊντανοὶ συνδικαλιστὲς ἀστυνόμοι ποὺ ἔστελναν τοὺς ἀρνητὲς ἠλεκτρονικῶν ταυτοτήτων νὰ πᾶνε νὰ ζήσουν στά... βουνά. Τὸ ἴδιο καὶ οἱ «εἰδικοὶ» τεχνολογίας ποὺ ἐμφανίζονταν σὲ ἐκπομπὲς γιὰ νὰ κάνουν τοὺς πλασιὲ τῶν ταυτοτήτων. Τὸ ἴδιο φυσικὰ καὶ οἱ κυβερνητικοὶ ποὺ διερρήγνυαν τὰ ἱμάτιά τους γιὰ τὴν ἀσφάλεια τῶν ταυτοτήτων.
Ἀλλὰ εἴπαμε, αὐτὰ θὰ τιμωροῦνταν ἀναλόγως σὲ μιὰ φυσιολογικὴ χώρα. Ὄχι στὴν Ἑλλάδα. Στὴ χώρα μας ἔχει φτάσει νὰ φαντάζει «κανονικό», μιὰ Ἀνεξάρτητη Ἀρχὴ νὰ τιμωρεῖ γιὰ παράνομη ἐπεξεργασία προσωπικῶν δεδομένων, ἕνα ὑπουργεῖο ποὺ ὑποτίθεται ὅτι ἀποτελεῖ τὴν κρατικὴ ἐγγύηση... νομιμότητας, τὸ ὑπουργεῖο Προστασίας τοῦ Πολίτη.
Φυσικὰ τὸ πρόστιμο τῶν 150.000 δὲν θὰ τὸ πληρώσει ὁ... Μιχάλης Χρυσοχοΐδης ποὺ οὔτε κἂν βρῆκε νὰ πεῖ μιὰ κουβέντα γι’ αὐτὸ τὸ φοβερὸ σκάνδαλο, ἀλλὰ θὰ τὸ πληρώσει ὁ φορολογούμενος πολίτης ποὺ καὶ τὸν φακελώνουν, καὶ τοῦ φορτώνουν στὴν τσέπη τὴν κακοδιαχείριση τῶν ὑπουργείων.
Κάνοντας πικρόχολο χιοῦμορ, λέμε ὅτι ὑπάρχουν καὶ μερικὲς περιπτώσεις ποὺ ἡ κρατικὴ διαφθορὰ βγάζει καὶ κάτι καλὸ γιὰ τὸν πολίτη. Ὅπως τὸ νὰ θὲς νὰ φακελώσεις τοὺς Ἕλληνες καὶ νὰ μὴν μπορεῖς οὔτε αὐτὸ νὰ κάνεις σωστά!
Τὸ συμπέρασμα εἶναι ὅτι ἡ κυβέρνηση ἀπαιτεῖ ἀπὸ τὸν λαὸ νὰ παραδώσει τὰ προσωπικά του στοιχεῖα σὲ ἕνα κράτος ποὺ εἶναι ξέφραγο ψηφιακὸ ἀμπέλι. Ὁ καθένας θὰ μπορεῖ νὰ ἔχει πρόσβαση στὰ δεδομένα ποὺ ὁρίζουν τὴ ζωή μας, ἀφοῦ δὲν ὑπάρχει καμία πρόθεση ἀπὸ τὸ κράτος νὰ τὰ προστατέψει σοβαρά.
Ἐνδεικτικὸ τοῦ μπάχαλου ποὺ ἐπικρατεῖ, εἶναι ὅτι ὁ ἴδιος ὁ ὑπουργὸς Δικαιοσύνης, Γιῶργος Φλωρίδης, σὲ συνέντευξή του στὸ MEGA ἀποκάλυψε ὅτι ἕνας 13χρονος Ἕλληνας χάκερ κατάφερε νὰ σπάσει τοὺς κωδικοὺς ὅλων τῶν ὑπουργείων στὴν Ἑλλάδα! Σὲ τρία χρόνια τὸν προσέγγισαν Ἰσραηλινοὶ προσφέροντάς του ἐργασία σὲ δικές τους ἑταιρεῖες!
Καταλαβαίνει κανεὶς ὅτι τὸ νὰ συζητᾶμε γιὰ ψηφιακὴ ἀσφάλεια στὴν Ἑλλάδα, ἀποτελεῖ κακόγουστο ἀνέκδοτο. Τὸ σκάνδαλο τῶν ὑποκλοπῶν καὶ τὸ σκάνδαλο Ἀσημακοπούλου ἀπέδειξε ὅτι τίποτα δὲν εἶναι ἀσφαλὲς καὶ κανένα κέντρο ἐξουσίας δὲν ἔχει πρόθεση νὰ προστατέψει τὰ δεδομένα μας ἀπὸ κακόβουλους σκοπούς. Ὅλα τζογάρονται στὸν βωμὸ τῶν συμφερόντων.
Οἱ ἴδιες οἱ ἐξελίξεις τὸ κάνουν ὅλο καὶ πιὸ ξεκάθαρο στὸν κόσμο: Οἱ ἠλεκτρονικὲς ταυτότητες εἶναι ἡ ἀπόλυτη αὐτοχειρία γιὰ τὴν ἰδιωτικότητα καὶ τὰ δικαιώματά μας. Ἡ ἐμπιστοσύνη στὸ κράτος μας τελείωσε. Φροντίζουν οἱ ἴδιοι γι’ αὐτό. Τώρα ἀπομένει τὸ ποιός προτίθεται νὰ ξεπουλήσει ὅσο ὅσο τὴν ἐλευθερία του καὶ ποιός θὰ ἀγωνιστεῖ γιὰ νὰ τὴν προστατέψει.
πηγή: orthodoxia-ellhnismos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας