Ιστορικός που προειδοποιεί ή μάντης που χρησμοδοτεί;
Ο ισραηλινός συγγραφέας Γιουβάλ Νώε Χαράρι (Yuval Noah Harari) είναι ιστορικός. Η έρευνά του επικεντρώθηκε στη στρατιωτική ιστορία και, ειδικότερα, στην εποχή του Μεσαίωνα και στους Πρώιμους Νεότερους Χρόνους. Όταν κάποιος είναι ιστορικός, ασχολείται συνήθως με το παρελθόν, αλλά ο Χάραρι λειτουργεί ανάποδα: ασχολείται περισσότερο με το μέλλον.
Μήπως, λοιπόν, είναι μάντης που βγάζει χρησμούς;
Κάθε φορά που εμφανίζεται δημοσίως, είτε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ είτε στο Athens Democracy Forum 2020, οραματίζεται το μέλλον με έναν κάθε άλλο παρά ρόδινο τρόπο. Κατ’ επανάληψιν έχει δηλώσει ότι οι πρωτοφανείς μηχανισμοί ελέγχου θα αλλάξουν τον σημερινό κόσμο. Επί παραδείγματι, όταν το φθινόπωρο του 2020 βρέθηκε στην Αθήνα [1], είχε πει τα εξής:
«Νομίζω ότι, όταν σε μερικές δεκαετίες οι άνθρωποι θα κάνουν μια ανασκόπηση στο παρελθόν τους, θα ανατρέξουν πρωτίστως στην κρίση της COVID-19, επειδή ήταν το χρονικό σημείο κατά το οποίο τα πάντα έγιναν ψηφιακά. Ταυτοχρόνως ήταν η στιγμή όπου όλα άρχισαν να παρακολουθούνται και εμείς συμφωνήσαμε να μας παρακολουθούν συνεχώς, ανεξάρτητα από το αν ζούσαμε σε αυταρχικά καθεστώτα ή σε δημοκρατίες».
Από πού κι ώς πού, όμως, συμφωνήσαμε εμείς με κάτι τέτοιο; Εγώ ποτέ δεν συμφώνησα να με παρακολουθούν ολοένα και περισσότερο, εγκαταλείποντας τις ελευθερίες μου. Ποτέ δεν μας ρώτησαν, ούτε καν τα κοινοβούλια. Το αντίθετο συνέβη. Και πώς είναι δυνατόν να προέβλεψε την ψηφιοποίηση των πάντων ήδη από το 2020 στην Αθήνα, όταν ακόμη υπήρχε η ελπίδα του εμβολίου;
Ο Χαράρι δήλωσε στην συνέχεια τα εξής:
«Και ίσως το πιο σημαντικό ήταν ότι, κατά την στιγμή εκείνη, η παρακολούθηση άρχισε να εισχωρεί κάτω από το δέρμα μας. […] Και νομίζω ότι η μεγάλη διαδικασία που εξελίσσεται παγκοσμίως αυτήν την εποχή είναι το χακάρισμα των ανθρώπων. Η ικανότητα να χακάρεις τους ανθρώπους, να καταλαβαίνεις τι συμβαίνει βαθιά μέσα τους, τι τους κάνει να λειτουργούν, τι τους κινητοποιεί. Και γι’ αυτό, τα πιο σημαντικά δεδομένα των ανθρώπων δεν είναι τι διαβάζουν, ποιους συναντούν και τι αγοράζουν. Είναι αυτό που συμβαίνει μέσα στο σώμα τους».
Αναρωτιέμαι: Είμαστε ένας άψυχος υπολογιστής που μπορεί να χακαριστεί ή ένα ίδρυμα που μπορεί να παραβιαστεί; Δεν μας στερούν την ανθρώπινη ιδιότητα και αξιοπρέπεια, όταν μπορούν να μας «χακάρουν»; Και τι ακριβώς σημαίνει η φράση «η παρακολούθηση άρχισε να εισχωρεί κάτω από το δέρμα μας»; Θα με ενδιέφερε πραγματικά να μάθω. Πού, παρακαλώ, οργανώνεται μια ενημερωτική βραδιά για το θέμα αυτό;
Πόση απίστευτη απανθρωπιά κρύβεται πίσω από τέτοιες ιδέες, καθώς και από την εφαρμογή τους; Γίνεται κάποια συζήτηση μέσα στην κοινωνία για το συγκεκριμένο θέμα;
Ο Χαράρι συνεχίζει:
«Είχαμε δύο επαναστάσεις, την επανάσταση της επιστήμης των υπολογιστών ή της πληροφορικής και την επανάσταση των βιοεπιστημών. Είναι ακόμη ξεχωριστές, αλλά πρόκειται να συνενωθούν. Θα έλεγα ότι συγχωνεύονται σε έναν βιομετρικό αισθητήρα. Αυτό είναι το πράγμα, η συσκευή, η τεχνολογία που μετατρέπει τα βιολογικά σε ψηφιακά δεδομένα, τα οποία μπορούν να αναλυθούν από υπολογιστές. Και η δυνατότητα να παρατηρούμε τους ανθρώπους κάτω από το δέρμα τους, είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που έχει γίνει ποτέ. Γιατί αυτό είναι το κλειδί για να γνωρίσεις τους ανθρώπους καλύτερα από ό,τι γνωρίζουν οι ίδιοι τον εαυτό τους».
Άραγε, γιατί να θέλει κάποιος να συλλέξει όλα αυτά τα δεδομένα; Γιατί να θέλει να γνωρίζει τους ανθρώπους καλύτερα από ό,τι γνωρίζουν εκείνοι τον εαυτό τους; Υπάρχουν δύο εναλλακτικές δυνατότητες. Η πρώτη είναι να τεθεί αυτό το εργαλείο στην υπηρεσία του ατόμου, αλλά μόνο μέσα σε ένα δημοκρατικό πλαίσιο προστασίας των δεδομένων, με σεβασμό στην ατομικότητα. Η δεύτερη είναι να χρησιμοποιηθεί για την απόλυτη επιτήρηση και, κατ’ επέκτασιν, για την χειραγώγηση του ανθρώπου. Δυστυχώς, μετά τις εμπειρίες που αποκτήσαμε τα δύο προηγούμενα έτη, φαίνεται να ισχύει το δεύτερο.
Αναρωτιέμαι: Η ζωή και η γνωριμία με τον εαυτό μας δεν ήταν πάντα μια συλλογή εμπειριών και εσφαλμένων αποφάσεων που οδηγούσε στην ωρίμανσή μας; Μήπως αυτή η διαδικασία πρόκειται να μας αφαιρεθεί στο μέλλον;
Η συνέχεια των θέσεων του Χαράρι είναι η ακόλουθη:
«Αυτή είναι η κρίσιμη επανάσταση και η COVID-19 διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο, διότι χάρη σε αυτήν οι άνθρωποι πείθονται να αποδεχθούν και να νομιμοποιήσουν την πλήρη βιομετρική επιτήρησή τους. Αν θέλουμε να σταματήσουμε αυτή την επιδημία, πρέπει να παρακολουθούμε όχι μόνο τους ανθρώπους, αλλά και το τι συμβαίνει κάτω από το δέρμα τους».
Άρα να υποθέσουμε ότι η COVID-19 αποτελεί ένα σημαντικό σκαλοπάτι που οδηγεί προς την πλήρη βιομετρική επιτήρηση; Μέχρι τώρα πίστευα ότι τα εμβόλια θα μπορούσαν να σταματήσουν την COVID-19. Το φθινόπωρο του 2020, όμως, ο Χάραρι δεν μίλησε για τα επερχόμενα εμβόλια και τις δυνατότητές τους, αλλά για την καταγραφή αυτού που συμβαίνει κάτω από το δέρμα των ανθρώπων!
Μήπως, λοιπόν, δεν πρόκειται να τερματισθεί ποτέ η πανδημία, αλλά στόχος είναι να εγκατασταθεί σταδιακά ένα καθεστώς επιτήρησής μας; Αυτό, τουλάχιστον, εξηγεί γιατί ασκήθηκε τόσο μεγάλη πίεση στον πληθυσμό να εμβολιαστεί και να μην ξεσηκωθεί ενάντια στα μέτρα περιορισμού της ελευθερίας του. Τότε χρειαζόταν ένας αποδιοπομπαίος τράγος για να του φορτώσουμε όλα τα κακά. Σε αυτό μας χρησίμευσε ο ανεμβολίαστος ή ο ψεκασμένος, που αμπελοσοφεί και του αρέσει να συμμετέχει σε βόλτες διαμαρτυρίας [**].
Πάνω απ’ όλα, εκπλήσσει η φράση του Χαράρι ότι «πρέπει να παρακολουθούμε … », «πρέπει», και όχι «θα μπορούσαμε» ή «θα έπρεπε»! Φαίνεται, λοιπόν, ότι όλα είναι ήδη προαποφασισμένα; Μήπως τελικά έχουν δίκιο οι «αμπελοφιλόσοφοι» που θεωρούν ότι όλα εξελίσσονται βάσει σχεδίου; Υπάρχει το σενάριο Lock-Step του Ιδρύματος Rockefeller από το 2010 [***], το οποίο περιγράφει λεπτομερώς ο Norbert Häring [2]. Αυτό μοιάζει πολύ με τα σενάρια που υλοποιήθηκαν τα δύο τελευταία χρόνια – αυτό είναι πραγματικότητα και όχι αμπελοφιλοσοφία.
Η πανδημία αποτελεί παρελθόν. Σε πολλές χώρες, ο κορωνοϊός αντιμετωπίζεται πλέον όπως η γρίπη. Με ποια λογική, λοιπόν, εξακολουθεί ακόμη να θεωρείται αναγκαία η αυξανόμενη επιτήρηση, και δη με την εισχώρηση κάτω από το δέρμα μας;
Ο Χαράρι δήλωσε και τα εξής:
«Δεν είμαι κατά της επιτήρησης. Είναι ένα σημαντικό εργαλείο, ιδίως για την καταπολέμηση των επιδημιών. Το μόνο ερώτημα είναι ποιος και πώς θα την εφαρμόσει. Αν αφεθεί στις αρχές ασφαλείας, θα είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Τώρα το χρησιμοποιούν για να διαπιστώσουν αν κάποιος έχει κορωνοϊό. Αλλά μέσω της ίδιας τεχνολογίας μπορούν να μάθουν τι σκέφτεται κάποιος για την κυβέρνηση. Ξέρετε, ο θυμός είναι ένα βιολογικό φαινόμενο, όπως ακριβώς η αρρώστια. Δεν είναι ένα πνευματικό φαινόμενο που υπάρχει κάπου εκεί έξω. Είναι βιολογικό μέρος του σώματός μας. Μέσω αυτής της παρακολούθησης, εννοώ, βλέπουν τον μεγάλο πρόεδρο, τον μεγάλο ηγέτη να βγάζει λόγο στην τηλεόραση. Η τηλεόραση θα μπορούσε να μας παρακολουθεί και να γνωρίζει αν είμαστε θυμωμένοι ή όχι, απλώς αναλύοντας τα βιολογικά σήματα του σώματός μας. Το βιολογικό κλειδί προέρχεται από το σώμα».
Ώστε αυτό είναι, λοιπόν, το ζητούμενο! Θέλουν να μάθουν τι πραγματικά σκεπτόμαστε «χακάροντάς» μας. Πριν από δύο χρόνια, ελάχιστοι θα ήσαν εκείνοι που θα συμφωνούσαν με κάτι τέτοιο. Βρίσκω εξαιρετικά αποκρουστική την ιδέα ότι το μόνο κρίσιμο θέμα που ενδιαφέρονται κάποιοι να συζητήσουν είναι σε ποιον θα επιτρέπεται να αναλύει αυτά τα δεδομένα: στο κράτος ή στον ιδιωτικό τομέα.
Πιθανώς μια σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ) θα μας σερβιριστεί ως ιδανικός συνδυασμός. Και πού συναντώνται αυτοί οι εκπρόσωποι των εταιρειών και των επενδυτικών κεφαλαίων με τους αρχηγούς κρατών; Στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ του Νταβός (WEF).
Οι δηλώσεις του Χαράρι συνεχίζουν ως εξής:
«Σε δέκα χρόνια, ο μελλοντικός Στάλιν του 21ου αιώνα θα μπορεί να παρακολουθεί διαρκώς τα μυαλά, τους εγκεφάλους ολόκληρου του πληθυσμού. Θα έχουν επίσης την υπολογιστική ισχύ να αναλύουν τα πάντα. […] Σήμερα δεν χρειαζόμαστε πράκτορες ή αναλυτές με ανθρώπινη υπόσταση. Υπάρχουν απλώς ένα σωρό αισθητήρες και η Τεχνητή Νοημοσύνη για την ανάλυσή τους – και αυτό είναι όλο. Πρόκειται για το χειρότερο ολοκληρωτικό καθεστώς στην ιστορία της ανθρωπότητας. Και η COVID-19 είναι σημαντική, επειδή νομιμοποιεί ορισμένα κρίσιμα βήματα, ακόμη και σε δημοκρατικές χώρες».
Άραγε, μπορούμε ακόμα να αποφασίζουμε ή να έχουμε λόγο στο θέμα; Τα τελευταία δύο χρόνια, ακόμη και η ελευθερία της έκφρασης έχει περιορισθεί σε ακραίο βαθμό. Έγιναν και γίνονται ακόμη προσπάθειες να φιμωθούν οι επικριτές και να ακυρωθεί η ύπαρξή τους. Μέχρι και ο νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες (DSA) [3] που μόλις ψηφίστηκε στην ΕΕ δεν εμπνέει μεγάλη εμπιστοσύνη.
Αυτά που μας λέει ο Χαράρι, ως γκουρού των τεχνοελίτ της Silicon Valley και τακτικός προσκεκλημένος στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ δεν αποτελούν δυστοπία. Πολλές χώρες συμπαθούν το σύστημα κοινωνικής πίστωσης (social credit system) που εφαρμόζεται στην Κίνα. Μόλις πρόσφατα έγινε γνωστό ότι ένα πιλοτικό πρόγραμμα που ονομάζεται «Smart Citizen Wallet» θα ξεκινήσει στην Μπολόνια (Ιταλία) το φθινόπωρο [4]. Φυσικά, όλα είναι προαιρετικά, όπως «προαιρετικοί» ήταν στην αρχή και οι εμβολιασμοί, και όλα εισήχθησαν «χωρίς πίεση». Και η Βαυαρία ετοιμάζει το “σύμβολο της βιωσιμότητας” (Nachhaltigkeitstoken) [5], το ίδιο και η Βιέννη [6]. Στην Αυστρία, η ηλεκτρονική ταυτότητα «ID Austria» αντικαθιστά την κάρτα του πολίτη [7].
Ο ΠΟΥ διαπραγματεύεται επί του παρόντος μια διεθνή συνθήκη για την πανδημία, η οποία έχει κρατηθεί μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Εάν η συνθήκη αυτή υπογραφεί, ο ΠΟΥ θα μπορεί να κηρύξει μια πανδημία και, με αυτόν τον τρόπο, να αναστείλει την λειτουργία των κοινοβουλίων και την ισχύ των Συνταγμάτων των χωρών-μελών του. Τούτο θα ισοδυναμούσε με μια de facto παγκόσμια κυβέρνηση (Weltregierung). Περισσότερες πληροφορίες γι’ αυτό το ζήτημα υπάρχουν σε ένα ενδιαφέρον άρθρο του tkp.at [8] το οποίο αναλύει τον ρόλο του ΠΟΥ στην πανδημία. Στο πλαίσιο αυτό, αξίζει να αναρωτηθούμε ποιος χρηματοδοτεί εν τω μεταξύ τον ΠΟΥ. Προπάντων τα Ιδρύματα «Bill και Melinda Gates» και «Rockefeller», τα οποία, μέσω του ID2020 και άλλων πρωτοβουλιών στοχεύουν στον έλεγχο του πληθυσμού με την καθιέρωση ενός παγκόσμιου ψηφιακού αριθμού (globale digitale Bürgernummer), χρηματοδότησαν την τελευταία οδηγία του ΠΟΥ για την ψηφιακή κάρτα εμβολιασμού [9].
Ο Χαράρι συγκεντρώνει την προσοχή του Κλάους Σβάμπ (Klaus Schwab), ο οποίος μιλάει ανοιχτά για τη συγχώνευση της Τεχνητής Νοημοσύνης με τον άνθρωπο εδώ και αρκετό καιρό [10]. Θέλει απλώς να μας προειδοποιήσει για τον κίνδυνο της σύνδεσης του ανθρώπου με την μηχανή, μια παλιά ιδέα της ανθρωπότητας, την οποία ο Φριτς Λανγκ είχε ήδη σκηνοθετήσει στην κλασική βωβή ταινία του «Metropolis», ή λειτουργεί σαν μάντης που χρησμοδοτεί για τους σκοτεινούς καιρούς που μας περιμένουν;
Νομίζω ότι η συγχώνευση ανθρώπου και μηχανής βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και συνοδεύεται από την ID2020, μια «ψηφιακή υπερεθνική ταυτότητα». Σε αυτήν θα ενσωματώνονται βιομετρικά δεδομένα (σάρωση ίριδας, αναγνώριση προσώπου, δακτυλικά αποτυπώματα), καθώς και προσωπικές πληροφορίες, όπως αρχεία εκπαίδευσης και εμβολιασμών, οικονομική κατάσταση, δεδομένα μετακινήσεων, λογαριασμοί στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης… Ένα πιλοτικό σχέδιο [11] για τη συγχώνευση δεδομένων εμβολιασμού και προσωπικών στοιχείων ταυτότητας βρίσκεται σε εξέλιξη στο Μπαγκλαντές. Καθώς η ID2020 βασίζεται στην τεχνολογία «blockchain» (αλυσίδα συστοιχιών που προωθείται από την Hyperledger), τα αρχεία δεν μπορούν να τροποποιηθούν, να παραποιηθούν ή να διαγραφούν, κάτι που, με βάση το ισχύον νομοθετικό καθεστώς, έρχεται προσκρούει στους νόμους της ΕΕ για τα προσωπικά δεδομένα [12].
Ένα άλλο πρότζεκτ του Παγόσμιου Οικονομικού Φόρουμ είναι το KTDI (Known Traveller Digital Identity), το οποίο δοκιμάζεται επί του παρόντος στον Καναδά και τις Κάτω Χώρες:
«Και πάλι, η ιδέα είναι να δημιουργηθεί μια βάση δεδομένων με στοιχεία για τον ίδιο τον εαυτό μας (βιομετρικά στοιχεία, ταξιδιωτικά δρομολόγια, διαμονή σε ξενοδοχεία κ.λπ.) που θα επιτρέπει στους ταξιδιώτες να αναγνωρίζονται στις αρχές ασφαλείας ως “γνωστοί ταξιδιώτες” και έτσι να περνούν ταχύτερα τους ελέγχους διαβατηρίων» [13].
Στο παρασκήνιο γίνονται πολλές δοκιμές σε διάφορες χώρες, όπου δοκιμάζεται η συγχώνευση βιομετρικών ταυτοτήτων και δεδομένων υγείας, για τις οποίες δεν διαβάζουμε τίποτα στα κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης. Ποιος ξέρει τι άλλο μας περιμένει; Η κατάσταση στη Σαγκάη δεν προμηνύει καλές εξελίξεις. Καθώς η επιτήρηση εισάγεται σταδιακά, η ελευθερία μας σιγοσβήνει.
[*] https://kaisertv.de/2022/05/12/yuval-noah-harari-mahner-oder-orakel/
[**] Σ.τ.Μ.: Στην Γερμανία, επειδή απαγορεύονταν οι διαδηλώσεις για τα περιοριστικά μέτρα, οι πολίτες οργάνωναν βόλτες διαμαρτυρίες.
[***] Σ.τ.Μ.: Για το σενάριο Lockstep βλ. την παρουσίασή του εις: Βαθιώτη, Από την πανδημία στην κλιματική αλλαγή. Συντονισμένα τρομο-κράτη σε φόντο παγκόσμιας διακυβέρνησης, εκδ. Αλφειός, Αθήνα 2021, σελ. 111 επ.
[2] https://norberthaering.de/macht-kontrolle/lock-step-rockefeller-stiftung/
[3] https://reitschuster.de/post/zensoren-aller-eu-laender-vereinigt-euch/
[4] https://tkp.at/2022/04/19/in-italien-erstes-europaeisches-sozialkreditsystem-kommt/
[5] https://docplayer.org/221045345-10-punkte-plan-der-bayerischen-staatsregierung-kurzfassung.html
[6] https://digitales.wien.gv.at/projekt/kultur-token/
[7] https://tkp.at/2022/03/15/oesterreichs-naechster-schritt-in-die-totale-digitale-kontrolle-id-austria/
[8] https://tkp.at/2022/04/21/der-pandemievertrag-macht-die-who-zur-weltregierung/
[9] https://norberthaering.de/macht-kontrolle/gates-rockefeller-who/
[11] https://www.prnewswire.com/news-releases/id2020-alliance-launches-digital-id-program-with-government-of-bangladesh-and-gavi-announces-new-partners-at-annual-summit-300921926.html
https://www.libinst.ch/?i=uberwachung-wird-euch-frei-machen
[13] https://voxeurop.eu/de/biometrische-ausweise-und-gesundheitspaesse-sicherheit-auf-kosten-der-freiheit/
kvathiotis.substack.com
πηγή: orthodoxostypos.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας