Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2021

Μνημόσυνο δωδεκαετές μοναχού Νικοδήμου Γρηγοριάτη, 23-01-2009 / 05- Φεβρουαρίου - 2021

Αποτέλεσμα εικόνας για νικοδημος γρηγοριατης

«Ο θέλομεν δε μς γνοενδελφοίπερί τν κεκοιμημένων να μή λυπ- σθε καθώς καί ο λοιποί ο μή χοντες λπίδα …. καί ο νεκροί ν Χριστ  ναστήσονται πρτονπειτα μες ο ζντες ο περιλειπόμενοιμα σύν ατος ρπαγησόμεθα ν νεφέλαιςες πάντησιν το Κυρίου ες έρακαί οτω πάντοτε σύν Κυρί σόμεθα» (’ Θεσ. 4, 13-17)

 

ληθς δωδεκαετές μνημόσυνο προσάγεται σήμερον ες τό υπερουράνιο 

τς περθέου  τριάδος θυσιαστήριο,όπου το Σάββατο 6 φεβρουαρίου 2021,οπώς κάθε χρόνο,θά τελεστεί μνημόσυνο εις την, Ιερά Μονή Οσίου Γρηγορίου εν Αγίω Ορεί καθώς καί είς τούς έν Πειραιεί ιερούς ναούς Υπαπαντή του Κύριου και  Ρόδο το Αμάραντο), διά εχν πάντων τν ελαβν πειραιωτών 

χριστιανν   πέρ αωνίας μνήμης καί vαπαύσεως τς εσεβος ψυχς του ταπεινούν χριστ   δελφο καί πατέρα  πάντων μν ΜοναχοΝικόδημου Γρηγοριάτη.

  καρδιακός , o σιομάρτυρας ,  μή δεχόμενος μόσχευμα καρδις πό  τόν βάρια πάσχοντα δελφ !  Περπατώντας  διος τήν στενή καί αιματηρή  δό  τς ν Χριστ πακος πό μικρό παιδί ς καλογεράκι στο μοναστήρι του γίου Γεωργίου το Αρμά Χαλκίδος καί στερα στ Μονή σίου Γρηγορίου το γίου ρους ένιωσε στο πετσί το καί βίωσε μέρα με τήν μέρα  τήν νεργ καί εεργετική δύναμη τς σταυρωμένης γάπης καί τν ρετν ατς !

 πατέρας Νικόδημος με αδιάλειπτη καρδιακή προσευχή,μέ υπερ - άνθρωπες δυνάμεις λόγ τς καρδιακς νεπαρκείας καί γίας παρότρυν σης , προσπαθούσε ν διαβιβάσει τήν πολύχρονη μπειρία το δωρεάν  με γάπη, σεβόμενος συγχρόνως τήν λευθερία καί τήν δυνατότητα το  κάθε προσώπου σε ατά τά ζητήματα. ς Ορατό Θέο , ακολούθησε με γία ν Χριστ πακοή τόν γέροντα το ,  ςτό τέλος τς ζως το καί έτσι με πανάγιο σεβασμό τοποθετούσε τόν  πνευματικό πατέρα στην ζωή το καθενός μς . λλη μι Χρυσή παρακα ταθήκη καί μαρτυρία τς πνευματικς διδαχς το ερο ποστάγματος ,  τς επίπονης μοναχικς ζως το πί τς γς , που μς τήν κληροδότησε ,  με λόγο καί με πράξεις.

 

Σάν σήμερα  πατέρας Νικόδημος  Γρηγοριάτης ,μετέβηκε πό τήν  φθορά στην φθαρσία  πό τήν ζωή το θανάτου στην ζωή τς θανασίας , πό τόν κόσμο τς ψευτιάς  στόν κόσμο τς ληθείας , .

λα πατερούλη νοερς καί φώτισε μς τό σκότος , καθώς ξεσκόνιζουμε  τήν  μνήμη τν ν Χριστ διδαχν σου .                                    Πες μς τι εναι  θεός ;              Θεός εναι τό Πάν !! Λόγος το γίου Πορφυρίου το   Καυσοκαλυβίτου . Εναι  απρόσμενος δωροθέτης τς ζως στα μή ντα ( ρατν τε καί  οράτων )Εναι  πατήρ οκτιρμν , εναι  γάπη λου το κόσμου  καί  πηγή λων τν καλν καί ραίων καταστάσεων τς δημιουργίας .  Εναι  πιο γλυκός πισκέπτης τς πολυκυμάντου ζως μς .  Εναι τό  καί τό  !!

 

Τι εναι  Χριστός γία τόν κόσμο ;

 

 Χριστός εναι  σταυρωμένη γάπη λου το κόσμου !   νευ ατο τίποτα, κενή κτίσ , τέρμονος καί λογος προσπάθεια  κατανοήσεως το εναι καί τς πληρώσεως το ε εναι .  Εναι τό  καί τό  ! Εναι τό παύγασμα το Θεο Πατρός ,  ναπαύσ  το γίου Πνεύματος ,  ναπλάσ τν νθρώπων ,ανανέωσης καί  ναδημιουργία το κατ' εκόνα καί  πληρώσς το καθ'μοίωσιν !

 

Που μπορεί  νθρωπος ν συναντήσει τούς γίους , τούς γγέλους ,  τόν Θέο το ;

 

 μεγαλοδύναμος Θεός καί καλοκάγαθος βασιλιάς διανέμει δωρεάν μέσ τν τελάληδων τις καμπάνες τν ναν , τήν πρόσκληση γία τόν βασιλικό γάμο καί τό βασιλικό δείπνο σε λους τούς νθρώπους νεξαιρέτως   ( καταγωγς καί νατροφς ) .  ρα να πργμα πομένει γία ατήν τήν συναντήσ .         Ναποδεχτεί  πιστός νθρωπος τήν πρόσκληση καί ν φήσει γία λίγο ,  τις βι-ωτικές μέριμνές πού τόν πασχολον ( βόδια , χωράφια , γλέντια ) . Ν στραφεί λόψυχα , πρός τό βασιλικό παλάτι , γία ν επιτευχθεί,  καί τοπικά πί τς γς ατ  συναντήσ .  Τό βασιλικό παλάτι πί τς γς εναι  κκλησία το Χρι-στο , που ατ δέν εναι τίποτα λλο πό τό ίδιο τό σμα το Θεανθρώπου ( λόγοι γίου ουστίνου Πόποβιτς )   φότου  Λόγος σάρξ γένετο καί σκή-νωσε ν μν ...αφήνει  Κύριος τόν αυτόν το , τό θεανθρώπινο σμα το ες τήν κκλησίαν γία ν γινώμεθα μέλη ατο , σύσωμοι καί σύναιμοι ατο , μέσ το γίου πνεύματος  ατο !  

Ποια εναι τά κοινά σημεία καί ποιες ο ντιθέσεις στα  εαγγελικάχωρία ;

 

( Α ) Καί  Λόγος σάρξ γένετο καί σκήνωσε ν μν ( ωάννης 1,14 ) ,

( Β ) απεκρίθισαν καί επόν ατ ,  πατήρ μν  βραάμ στι  ο ουδαοι 

στόν Χριστό  .

( Γ ) Πνεμα  Θεός , καί τούς προσκυνον τάς ατόν ν πνεύματι καί  ληθεί δε προσκυνε ( ωάννης Δ' 21 , 24 ) . 

  γιος γέροντας Πορφύριος λεγε : << τι υπάρχουν πολλά πνεύματα  στόν κόσμο >> ( νοοτροπίες ). Έτσι καί κείνη τήν ποχή ο ουδαοι , μένοντας στόν τύπο τς λατρείας το Θεο  καυχομένοι,έλεγαν με  περηφάνια τι προέρχονται πό τό γένος το Πατριάρχ βραάμ . 

Είχαν ναπτύξει τήν πεποίθησή τι  συγγένεια τούς με τόν δίκαιο  πατριάρχ βραάμ ήταν ρκετή στε ν τούς ξασφαλίσει τήν είσοδο  τους στόν παράδεισο ( ς τόν περιούσιο λαό το Θεο ) ,με ατό τό πνεμα  απέκτησαν τήν καταραμένη ψηλοφροσύνη . πό τήν λλη πλευρά ο Σαμαρείτες λάτρευαν τόν Θέο ,στο φρέαρ το Ιακώβ , πειδή λανθασμένα  νόμιζαν τι  Θεός πρέπει ν λατρεύεται , σε έναν συγκεκριμένο τόπο  ( τοπικά ) .

  Χριστός ρχεται καί λύνει τις παρεξηγημένες ντιλήψεις τών ανθρώπωνπου είχαν καί ο δύο πλευρές , διορθωνόντας τήν καθαρά  ανθρώπινη πνευματική προσέγγιση που είχαν γία τήν λατρεία τούς στόν Θεόν . ς πρός τήν πεποίθησή τι με τήν κατά σάρκα συγγένεια σζεται  νθρωπος ( κερδίζει τόν παράδεισο ) . παντ στούς ουδαίους :  Θεός  μπορεί καί πό τις πέτρες ν ναστήσει τέκνα το βραάμ . Θέλει ν τούς τονίσει με ατά τά λόγια τήν κοινή προελεύσ τς σάρκας συγγενείας  λου τού κόσμου καί τώννθρώπων που πως πολύ καλά λοι γνωρίζουμε , εναι τό χμα ,   ετελής πηλός . Με τήν Θεία γεννήσ το  Χριστός αναδημιουργεί τήν  νθρωπίνη φύσ , καί παραδίδει στο ανθρώπινο γένος τήν μία  καί μοναδική συγγένεια :Ο Λόγος σάρξ γένετο καί σκήνωσεν ν μν ,  με τά για μυστήρια  που λαμβάνουν ο χριστιανοί στην συνέχεια μέσ  το γίου πνεύματος τούς δίδεται   συσωμάτωση τούς , νεξαιρέτως  φυλς , στην σάρκα το  Θεανθρώπου Χριστο !!   Καί ς πρός τούς τόπους λατρείας καί προσκυνήσς τού Θεο , αφήνει τό ίδιο το τό θεανθρώπινο  σμα τήν ( κκλησία ) σε λα τά γεωγραφικά μήκη καί πλάτη τς γς ,  κε που ς ψυχή ναπαύεται τό Άγιο πνεμα καί μέσ ατο το  πνεύματος καί τς ληθείας που εναι  διος  Χριστός ν λατρεύεται καί ν προσκυνται  Θεός Πατήρ . 

 

Τό άγιο πνεμα που λαμβάνουμε πό τά για μυστήρια στην κκλησία συ-μπροσεύχεται μέσα και μαζί με  μάς καί κράζει , ββ  πατήρ , λόγος τού γίου ποστόλου Παύλου .

 

Τί εναι καί τί αντιπροσωπεύουν ο εκόνες τν γίων ;

 

Άι θεαι εκόνες προβαλον  καθώς εικονίζουν τά ν χρόν πρόσωπα τν γίων μς . πως τό πρόσωπο το  Καίσαρα χαράζετε πάν σε να άψυχο νόμισμα  καί το δίνει << ζωή >>  πειδή αντικατοπτρίζει τήν βασιλική δύναμη τς 

ξουσίας ατο , δίνοντας τήν αθεντικότητα τν συνναλαγών σε μάς  .

 

 Έτσι κί ο εκόνες καθώς  προβαλον τό πρόσωπο το γίου , μεταφέρουν τήν βασιλική ξουσία το Θεο καί τήν  σκηνωθείσα γνησιότητα τς Θείας Χάριτος που έλαβαν τά συγκεκριμένα εικονιζόμενα πρόσωπα κατά τήν  διάρκεια τς πνευματικς γωνιστικς περιόδου τς ζως τούς ςσφραγδα τς δωρεάς το γίου Πνεύματος !

 

λλη << ποσότητα >> καί χί ποιότητας θείας χάριτος , χει εκόνα πό  εκόνα , διότι  Χάρις που απέκτησαν ο γιοι ν ζωή σφαλς καί ποικίλη .  φο σχύει , τό πατερικό λεχθέν , δώσε αμα γία ν λάβεις πνεμα,  (  προσωπικός γνας ατν ) . Έτσι ς παύγασμα , προστατευτικό  ( σώματος καί ψυχς , που δίδεται σε λους , πως πό το κράτους σου  πάντοτε φυλατόμενοι εχή τού ερέα μέσα στην θεία λειτουργία ) ντίθετα με τό θεραπευτικό  καί  θεωτικό παύγασμα τῆς χάριτος σώματος καί ψυχῆς, που δίδεται σε  αὑτούς που τό ἐπιζητοῦν , βιασταί ἁρπάζουσι τήν βασιλεία τοῦ Θεοῦ , ἀντανακλᾶται ἀπό τό ἑκάστοτε εικονιζόμενο πρόσωπο .  

 

Ἡ Χάρις τοῦ εικονιζόμενου  Ἀγίου , καλύπτει καί εὐωδιάζει ,τόν χώρο που βρίσκεται ἡ εἰκόνα τοῦ καί μεταδίδει στόν πιστό που τήν ἀσπάζεται καί  τήν καταφιλεῖ με ἀγάπη , τήν Χάρι τοῦ Ἀγίου Πνεύματος !!   Εἷναι υποχρεωτικό νᾷ  φιλούμε τις εἰκόνες πατερούλη ; Ὁ Θεός καί οἱ ἅγιοι δέν ἔχουν ἀνάγκη  ἀπό κάτι γήινο , εἷναι πλήρεις Θείας Χάριτος !  Ἐμεῖς ἀπό τήν ἄλλη οἱ ἁπλοί ἄνθρωποι είμαστε ἀτελεῖς καί κενόδοξοι ,  χωρίς νᾷ καταλαβαίνουμε τί λέμε καί τι ζητούμε ἀπό τόν Θέο .  Άλλαλα τά χείλη τῶν ἀσεβῶν τῶν μή προσκυνούντων τήν εἰκόνα σου τήν σεπτή ... ψάλουμε στο τροπάριο γία τήν Παναγία μᾷς !

Τι σημαίνουν αὑτά τά λόγια πάτερ ; Άλλαλα σημαίνει βουβά ,  ἀναπολό γητα διά τήν ἀσέβεια τούς τά χείλη που δέν καταφιλον με ιερό πόθο τά  πανάχραντα χέρια στην εκόνα τς Παναγίας . κομα καί  προσκυνήσ που δέν αποπνέει σεβασμό κί γάπη ( νευ χειροφιλήματος ) χει  σέβεια πρός τήν γλυκήτατη μητέρα λου το κόσμου .

 

Τι εναι  σταυρός καί πό πού προέρχεται  δύναμη το ;

 

Ο νθρωποι με τόν πιο εδεχθ καί πεχθ τρόπο κάρφωσαν πάν στο  σταυρό τόν Υιό το Θεο . Πίστεψαν ο ταλαίπωροι , τι , μπορούσε ν   φυλακιστεί  , καί ν θανατωθεί  σταυρωμένη γάπη  Χριστός , με τό  πλέον πιο ατιμωτικό σύμβολο κείνης τς ποχς .  Τήν στιγμή μως που  Χριστός αγκαλιάζει με απέραντη γάπη τόν σταυρό εναι φοβερή !!  Εναι συγκλονιστική !! κτοτε . Τό αποτρόπαιο σύμβολο το θανάτου καί το τρόμου , γίνεται σύμβολο πίστεως , ζως , γενναιότητας , λευθερίας  καί παρχή λων τν ελογιν το κόσμου . Γίνεται διά παντός τό  σύμβολο τς γάπης τς πουρανίου ζως καί τς ναστάσης !!!

 

Τί λογίζεται ς πίστη μαρτυρία στην ρθοδοξία ; 

 

Σε μάς τούς ρθοδόξους  ρθόδοξη πίστη χει τήν  ποκαλύψ τής Αγίας Τριάδος,που σφραγίζεται με τήν εκούσια σταυρική μαρτυρία τού Χριστο και Θεού μας !!

  ποία θεία ποκάλυψ ξεκινά με τόν λόγο τού Θεο στά εαγγέλια τς Καινς Διαθήκης καί καταλήγει ς κούσια σταυρική μολογία το  Κυρίου , με τό πάθος , τό μαστίγωμα , τό μαρτύριο , τά καρφία καί τόν  σταυρό ταν τόν  ποτίζει με τό βασιλικό του αμα πάν στόν Γολγοθ . Ο γιοι πατέρες μιμούμενοι τόν διδάσκαλο καί Θέο τούς στο πάθος το καί στόν τρόπο τς μαρτυρίας το , έδωσαν κί ατοί , τήν  καλή μαρτυρία με τό αμα τούς ταν ατό ήταν αναγκαίο , ς πορφύρα  καί βύσσον διά τόν στολισμό λης τς κκλησίας !! Γία ν μπορούμε ν  λεγόμεθα λλά καί ν είμαστε μαθητές Χριστο πρέπει ν πάρχει  συνοχή ατς τς εράς νοητς αλυσίδας με τούς γίους πατέρες , πρέπει ν εμεθα  ξιοι μιμιταί ατν , κατά συνέπεια ξιοι μιμιταί Χριστο !!

 

Τί εναι  Χάρις ;

 

 <<  Θεός δέν εναι μόνον  κατάληπτος κτιστος οσία το λλά χει  καί τις άκτιστες θείες ενέργειες που μες ονομάζουμε με μι λέξ ς χάρι >> ( λόγοι πατρός Γεωργίου Καψάνη ) .   Χάρις εναι << α θεαι κεναι νέργειαι που μς προστατεύουν πό τόν διάβολο , τήν μαρτία , τόν θάνατο , καί μς ενσωματώνουν μέσ τν γίων μυστηρίων λους τούς  ρθοδόξους χριστιανούς ες σε να σμα , στο θεανθρώπινο σμα το Κυρίου μς  >>( λόγοι γίου ουστίνου Πόποβιτς ) . << Με τις άκτιστες ενέργειες το ,  Θεός δημιούργησε τόν κόσμο καί  συντηρε ατόν. πίσης φωτίζει τον άνθρωπο με τις φωτιστικές το ενέργειες , τόν γιάζει με τιςαγιαστικές  το ενέργειες , τόν θεώνει με τις θεωτικές ενέργειες το . ρα με τις  άκτιστες ενέργειες το  γιος Θεός μπαίνει στην φύσ στόν κόσμο στην  στορία , στην ζωή τν νθρώπων  >> ( λόγοι Π. Γεωργίου Καψάνη , το  γέροντα μου ).

 

 Τι εναι  ναός γία τούς νθρώπους ; 

 

<<  ναός εναι  οκος το Θεο , τό πανασφαλή σπίτι το Θεο που κε  μς προσέχουν  Χριστός ,  Παναγία , ο γιοι , ο γγελοι >> ( λόγοι γίου γέροντος Παϊσίου ) . << κε τελονται καί νεργονται τά μυστήρια γία τήν ενσωμάτωση μς σε ατόν , στο θεανθρώπινο σμα το Χριστο καί  στην λλήλων  ενσωμάτωση καί αματώσ με τήν Θεία κοινωνία λων  τν νθρώπων - μελν ατο το σώματος , μέσ τς χάριτος                το γίου  Πνεύματος . >>

 ( λόγοι γίου ουστίνου Πόποβιτς ) .

 

ς μιλήσουμε λίγο καί γία τό ιερό μυστήριο τς θείας μεταλήψεως .  Εναι δυνατόν ( ρεαλιστικό ) νας πλός νθρωπος  ερέας ν τολμ καί  ν  σφαγιάζει 

καί στην συνέχεια ν μεταδίδει τό πανάχραντο σμα το Χριστο μς ;

 

κο δελφέ μου ,  δάμ πρό τς πτώσεως εχε πό τόν Θέο ,  τό προφητικό , τό βασιλικό καί τό ιερατικό ξίωμα .  Τώρα   εδική ερωσύνη δίδεται στούς 

πιστούς χριστιανούς << ξίους >> με μυστήριο ντός τς κκλησίας . Ναί  καί γνωρίζουμε καί συμφωνούμε στα μυστήρια τς κκλησίας μς πάτερ . λλά μέσα στην θεία λειτουργία εναι παρών ο γγελοι , ο γιοι ,  κυρία Θεοτόκος ,  διος  Θεός !  Γιατί δέν ναλαμβάνει ατό τό  φοβερό μυστήριο τς θείας μεταλήψεως ,  νας γιος γγελος φωτός που εναι πολύ πιο καθαρ πάρξ πό έναν  απλό άνθρωπο , στω καί ερέα ;  Διότι , κατά τν λόγων τν  γίων πα-τέρων , τό ναλαμβάνει ατό τό σπουδαίο έργο-μυστήριο  ες πέρας ,  διος  Χριστός !!  Ατό τό ναφέρει καί  γιος Νικόλαος Καβάσιλα  στο βιβλίο το περί τς ν Χριστ ζως , λόγοι πτά  <<  ατός καί ερεύς στι καί θυσιαστήριον , και

 θυσία καί προσάγων , καί δι' ο προσάγει καί  προσάγει ( λόγος Γ 580  ). 

Φοβερό λόγο μόλις ακούσαμε πατερούλη , δηλαδή τό πρωί στην θεία  λειτουργία μέσα στόν ναό εναι παρών  διος  Χριστός ς ερέας , ς  θυσιαστήριον , ς θυσία (  μνός το Θεο ) που σφαγιάζεται ! Καί στο  τέλος τς θείας λειτουργίας παίρνουμε τό αντίδωρο καθώς σπαζόμεθα  τό πανάχραντο χέρι το Δεσπότου Χριστο !  Φυσικά , καί χί μόνον ,   εσοδος μς σε ατήν εναι μυστήριο μεγα !   <<  Χριστός γία τήν κκλησία εναι μέγα μυστήριο !!  λα τά μυστήρια

τς κκλησίας μς , ξεκινόντας πό τό γιον βάπτισμα γίνονται                γία τήν συσωμάτωση μς στο θεανθρώπινο σμα το Κυρίου μς καί ν τέλει γία τήν  τριαδικοποίηση μς >>  ( λόγοι γίου ουστίνου Πόποβιτς ).  Έτσι γινώμεθα θεοί κατά χάριν καί χί κατά οσία !!

 

 ς πούμε καί λίγα λόγια γία τό μυστήριο το γίου βαπτίσματος .

 

Πορευθέντες ( που σημαίνει , μόχθος , κούραση , κίνδυνοι ,  μολογία πίστεως μέχρι θανάτου ) μαθητεύσατε ( που σημαίνει αξήσ  τς μαθητικς αλυσίδας 

τν μετέπειτα ρθοδόξων χριστιανν ς μέλη Χριστο ) πάντα τά θνη  βαπτίζοντες ατούς ες στο νομα το Πατρός καί τού υο καί το γίου  Πνεύματος.

 ερά ποκαλύψ καί  ιερότατη μολογία  πίστεως το ίδιου το Υο το  Θεο καθώς εμποτίζει με τό βασιλικό το αμα τόν σταυρό το μαρτυρίου το . 

 

Παρέχοντας τροφή καί ζωή με ατό τό αμα καί με τό αμα ργότερα τν

γίων μαρτύρων , στην διαχρονική αιματηρή  μή , μαρτυρία τς  ρθοδόξου πίστεως . Πρωτότοκος σε λα  Χριστός ς νθρωπος ,  προσέρχεται στο βάπτισμα τς μετανοίας το γίου ωάννου το Προδρόμου ( γία ν αποδεχτούμε 

στην ζωή μς , καθώς φανερώθη σε μάς, τήν προσκυνήσ τς  γίας Τριάδος ) καί πό τό βάπτισμα τς μετανοίας μς παραδίδει   Κύριος ( μς νάγει στην έμπρακτη μετάνοια τού βαπτίσματος )  στην συνέχεια   διος , στο βάπτισμα το σταυρικο το μαρτυρίου , τς  ρθοδόξου πίστεως ! Δίνοντας φανερά τό έμπρακτο παράδειγμα σε λους τούς μετέπειτα μαθητές χριστιανούς γία τό πώς θα πρέπει ν εναι σύμφωνη πό τήν θεωρία στην πράξ  ζωή τούς . ( δύνασθε πιεντό ποτήριον    γώ πίνω , καί τό βάπτισμα  γώ βαπτίζομαι , βαπτισθναι ; ). 

 

 πιστεύσας ( στην γία Τριάδα ) και βαπτισθς σωθήσεται , με τήν προϋπόθεση ν υπομείνει ως τέλους , τό μαρτύριο τς μίας καί ληθινς  μαρτυρίας , τς μαρτυρίας το Κυρίου μν ησο Χριστο πάνω στόν  σταυρό !!

ν κατακλεδι , δέν θα μπορούσε ν σωθεί με λλον τρόπο  νθρωπος ! 

Πως θα μπορούσε λλωστε , ν διαβεί τόν  φοβερό ποταμό τς βύσσου  καί ν απαλλαγεί πό ατόν ( τόν διάβολο ) που τόν έριξε μέσα με δόλο ,  γία ν καίγεται κε αώνια ;  νθρωπος μετά τήν νυπακοή το στόν  Θέο καί τήν 

πακοή το στόν διάβολο αρρώστησε τόσο πολύ , που μέσως άρχισε   σήψ

 το πνεύματος καί το σώματος ατο . πρεπε ν εναθρωπίσει καί ν  κρεμαστεί πάνω στόν σταυρό ,  Υός καί Λόγος το Θεο , γία ν σωθεί , καί ν 

θεωθεί εη δυνατόν όλο τό αχάριστο γένος τν νθρώπων . λλά , με έναν 

τρόπο ρρήτου νώσεως , οργανικό , που δέν θα κινδύνευε ν ποκοπε  πό ατόν πως τς πρώτης πλάνης το δάμ καί ξώσεως κ το παραδείσου πό τόν πονηρό .  Κύριος μν ησος Χριστός με τήν θεία γεννήσ το ρχεται καί παίρνει στ καί σάρκα πό τήν μητέρα το τήν ειμακάριστον , παναμόμητον καί αειπάρθενο Παναγία γία ν μς χαρίσει δωρεάν τήν ενσωματώση 

στα  χαριτωμένα καί  αναζωογονημένα ν γί πνεύματι δικ το στ καί 

στην δική το  αγιοπνευματική σάρκα καί άγιο πνευματική ζωή .

 

 Με λίγα λόγια  Κύριος ,  μς ενσωματώνει στο θεανθρώπινο το σμα   καί στην ν γί πνεύματι ψυχή ατο μέσ τν γίων μυστηρίων ,  προσφέροντας σε μάς τήν λευθέρα προσβάσ καί τήν ένθεη χρήσ     καί ποδοχή τν κτίστων νεργειν τς Θεότητας το . Θέλει τήν συν εργασία μς , γία ν μς νάγει σε Θεούς κατά Χάριν !        Θέλει τήν πίστη μς , σε ατόν που προνοε γία τά πιο πλά πράγματα  μέχρι τά πιο σύνθετα . Θέλει με γάπη , λπίδα καί πλότητα ν  << επιβιβαστούμε >> καί ν  αποδεχτούμε τήν νέα ν γί πνεύματι ζωή , μέσα στην νέα κιβωτό τς  προστασίας καί σωτηρίας το κόσμου πού εναι  κκλησία .  ησος  Χριστός εναι  δομήτωρ καί  κρογωνιαος λίθος τς κκλησίας ,λλά  ταυτόχρονα ,  διος εναι τό πανάχραντο σμα καί  κεφαλή ατς , καί  μες ο χριστιανοί είμαστε μαθητές λλά ταυτόχρονα , ργανικά μέλη ατο !! 

Διότι ν ατ κατοικε πάν τό πλήρωμα τς θεότητος σωματικς , καί στι πλήρεις ν ατ ,  στις εναι  κεφαλή πσα ρχς καί ξουσίας . 

<< Κολ. 2, 9. >>       ! κκλησία !  ! Πύλη το ορανο ! 

  ! φοβερέ  πίγειε τόπε το ζντος Θεο !! Ισότιμη το Παραδείσου , περάνω το κήπου τς δέμ . Ισότιμη το Σιν , περάνω τς καιομένης  βάτου . 

περάνω το φρέαρ το Ιακώβ , Ισότιμη το ρους Θαβώρ ,  διάδοχος καί  συνέχεια τς τελέσεως το μυστικο δείπνου .   Ζωοδόχος πηγή τν  γίων μυστηρίων . ς << μητρική αγκαλιά >> τν νθρώπων εσαι  Μίαν , γίαν , Καθολικήν καί ποστολικήν κκλησίαν , κε που ναπαύεται   ατός ( Χρι-στός ) καί ερεύς στι , καί θυσιαστήριον , καί θυσία  καί προσάγων , καί δι' ο προσάγει ες σμή εωδίας στόν Θέο Πατέρα !  Χριστός  εναι μέγα μυστήριο γία τήν κκλησία καί  κκλησία μέγα μυστήριο γία  τήν νθρωπότητα . 

Μέσα κε στόν ναό εναι που εκπληρώνεται ,  γάπη το Θεο Πατρός ,   Χάριςτο Κυρίου μν ησο Χριστο καί  κοινωνία το  γίου Πνεύματος ! 

Μνησθείη Κύριος  Θεός ν τ βασιλεία ατο πάντοτε , νν καί εί καί ες τούς αἰῶνας τν αώνων μήν !!                                                                                   ( το νύν τς εχς , εκπληρώνεται μόνο μέσα 

στην κκλησία καί σε κανένα λλο μέρος τς γς κε  πιστός τήν ρα τς θείας λειτουργίας πί κοινωνε με τήν βασιλεία το Θεο , καί συγγενεύει  με τόν Θέο , τήν μητέρα το καί τούς γίους ατο !!! )

 

δελφο μου χαίρετε κα αγαλλιάσατε ν κυρί γία τούς μακαριστούς δελφος υμν …

.        ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟ ΠΑΝΑΡΕΤΟ &ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΓΡΗΓΟΡΙΑΤΗ

Ω γένος ανθρώπων πολυδάκρυτον, ασθενές, οικτρόν, συρόμενον είς γήν και διαλυόμενον από τον διάβολόν, τις δώσει την καρδίαν μας ζωήν και τοις οφθαλμοίς μου πηγάς δακρύων, όπως συστήσουμε νεφέλας ασμάτων και θρήνων και θρηνολογήσουμε το εις την γήν μη μεταμορφούμενον και εν χριστώ μη αναβαπτιζόμενο άνθρωπο.
                            

                             << ΧΟΥΝ ΕΙ ΚΑΙ ΕΙΣ ΧΟΥΝ ΑΠΕΛΕΥΣΗ >>


ς εσαι μέγας, φησίν  νθρωπες εσαι συνετός, φευρετικός, νεργός, δραστήριος, σοφός καί πλούσιος χωρίς χριστό εσαι <.. ΓΗ…>                                        

Τάς ρετάς ν τήν πίστη ατν  άν θεωρήσωμεν, τότε νθη ξ ατς συλλέγοντες θα πλέξομεν καί με τό κατά Θεο καθκον οχί πιπλάστους λλά ληθείς στεφάνους εγνωμοσύνης θα πλέξουμε ν  χριστ .

Πρόσωπα διά καθαράς καρδίας γγελικά, μιλήματα μερα, πασίχαρα ,γεμτακαλοσύνη  , φρόνιμα, καλόγνωμα ς τά λόγια τούς καί ο πράξεις τούς δίχως κακοσκύτην καί πονηρίαν, είχουσι τόν νον γρυπνον ν στοχάζονται καί τόν λογισμόν απόκοτον ν φιλάττουν πό τούς δαίμονες τά πάθη καί τας κακας ρέξαις, στεκάμενοι με στερεάν καί νίκητον καρδίαν,εις λ τά πάθη,  ενάντια στούς πειρασμούς που καί άν τούς εσυνέβησαν, αποδιώχνοντας ανδρειωμένα πρό τού ν τούς  σιμώσουσι. 

Οδέ, ν ήταν λλος κανένας κόσμος, οδείς θελε δυνηθεί ν τούς χωρίσ πό τήν γάπη το προεσττα Χριστού-κάί τόν γέροντα τούς (..μακαριστό πατήρ Γεωργιό Καψάνη…), τό μοναστήρι καί τήν συνοδεία ατν.      

Τάφοι σιωπς διά τς πακος καί ταπεινώσεως τά ργα τούς μπξαν ες τό ξύλον το σταυρο, τήν δε ψυχήν  τούς, ς μνι κάρφωσαν καλά ες τόν σταυρόν το Χριστο κρατώντας ατήν ν μήν τσακίζετε, πό τας   ανθρωπινές, (τιμίαις τούς μπαιγμούς, υβρισίαις καί κατηγορίαις, δικίαις καί τά μοια ατν), λλά στεκούμενοι πάντα ρθά καί σια ες τόν μοναχικό ορκο το μεγαλοσχήμου μοναχο  ν υποφέρουν λαις τας κακοηθείαις καί τσακίζοντας τά κακά τούς κινήματα.

Βυθιζόμενοι ες νθύμησιν θάνατου διά το παραδείσου, ες τό κρεβάτι το μαρτυρίου, μή πλανόμενοι ες κενα που τούς μπόδιζε  τς ατρικς νόμος μείζωνα, νίσως τούτου έκαμαν διά τς πακος  ,( καθρεπτιζόμενη     πί το προσώπου ατς),  ς κρηπίς καί ίζα πάσης ρετς  καί ς βλαστοί ναθάλλουσι α γαθαί πράξεις ατν

Αγγελοφορεμένοι μεγαλόσχημοι μοναχοί, πολεμώντας καί παλεύοντας με λ τήν ψυχικήν δύναμήν τούς, συμμάζωναν ες τόν καιρόν τς διαλείπτου προσευχς μέρα νύκτα τήν νόησιν μέσα τούς, κρατώντας τόν λογισμόν τούς πρός τόν Θεόν, έχωντας χάρισμα ξ ορανίων γγέλων, μαλακώνοντας τόν πόνον τς καρδίας τούς, λογούμενοι αποθαμένοι πρό το Θανάτου το, τό σμα τούς – οδέποτε –  ψυχή τούς, αναφωνώντας τι :

..  Θεός εναι να  <…ΟΝ  ΠΑΝΤΑ ΠΑΣΙ…> διαφορετικόν πό κενον που μες ο νθρωπο θεωρούμε με τό ΕΓΩ μς καί ημπορούμεν καί κατά τά μέτρα μς θέλομεν ν καταλάβουμεν….

 

ς φιλτραριστούμε παντες στίς φιλόψυχες καρδιές τούς καί ς αισθανθώμεν δάκρυα μετανοίας. Ο πόνοι τς καρδις σάς θέλει μς παρηγορίση καί ν μς μεταβάλ τήν θλίψην μς ες χαράν, σοι ν χριστ δελφοί εδείξασμοι θλίψεις πολλάς καί κακκς στεναχωρούντες καί καταφρονοντες καθημερούσια σας λεήσετε τά κρίματα μν.

 

Κατανυκτικοί ήμεροί νηστήμοροι, λεύθεροι πό τούς πολέμους τς μαρτίας, θερμοί ες τά καλά ργα, μηδενώς λογισμο δαιμονικο τς

περηφανείας πώς εναι καλοί καί δυνατές, ψυχές ταπεινες καί ησύχιες ,διά το ξομολογεσθε τό ατρεύειν, < διότι κάλλιον στί τό θλίβεσθε παρά τό περηφανεύειν >, διά τς ταπεινώσεως μή υπερηφανεύοντας διά τάς κρυφάς ρετάς τούς, μή κατακρίνοντας  πό μέσα τούς  φανερά κανένας τούς,  δέν έκανε τό ωφελιμότερον αφήνοντας κενα πρττον μοια κατά πάντων. 

 

    ‘ ..Πατέρα ΠάντωνΠανάρετε& δελφέ ν χριστωΝικόδημε….

 φθαλμός εδε καί ος κουσε καί καρδία νθρώπου ανέβει τς νοητς ατο φωτοδοσίας μετέχοντες πείρως διά το θυσιαστηρίου σάς δελφοί καί πατέρες πάντων μν προσφερθέντες ν χριστ παντάςτας μαρτίαις μν. 

Τι ον ανταποδώσωμεν σοί ς φόρον εχαριστίας ;

γκώμιον ληθές πλεκόμενον ξ ατν τν εεργετικν νθέων τν χειρν  σάς καί ξ ατς τς ψυχς σάς. Τοτο γάρ  Θεός πιβάλλει ς καθκον τό μνημονεύειν καί γκωμιάζειν τούς τεθνετες ν ληθεί καί πακοή ες τόν προεσττα Χριστό-δια το γεροντό ατν.

Διά ταύτην καί μόνον πάντων πρώτη τήν ρετήν τς πακος κτός λων τν λλων ν εχε μέλλουσι  στεφανωθετε καί αωνίως οτος ν χορ σίων μαρτύρων τήν ψυχήν τν δούλου σάς τάξε.

άν τήν πακοή ς δένδρον καρποφόρος νοήσωμεν ,πρτον ξ ατο καρπός ρμεντό λεος, τοι τήν λεημοσύνην, τις εναι νέργεια καί πρξις γαθήλατήριον χουσα τούς οκτιρμούς τς καρδίας.

 λεήμονες εναι ο χοντες ν τ αυτν καρδία τό ασθημα τς συμπαθείας καί ρμντας ες τήν θεραπεία τς νάγκης τν πασχόντων διά τς διακρίσεως

 

 Θεός λεών καί εεργετν μς παιτε ν γινώμεθα μιμηταί ατοντευεργετοντες τόν πλησίον καί παρέχοντες τό μν περίσσευμα ψυχς ες τ κείν στέρημα πρός δόξα Θεο καί κοινωνία γίου Πνεύματος να γίγνηται ισότης.Αποβλέπει δε  χριστός ες τήν ψυχήν το εεργετοντος καί τς καρδίας τήν προαίρεσιν, μοιβε  καρδιογνώστης κατά τούς νόμους καί κανόνας τς τελειότητος.Ο Θεός αντιμετρά πσαν γαθοεργίαν ν τ πταίστ μέτρ καί κανόνι τς τελείας ατο δικαιοσύνης.  φοβερά δε κείνη μέρα τς νταποδόσεως θέλει ποκαλύψει νώπιον παντός φθαλμο τά λάνθαστα καί φοβερώτατα τς θείας δικαιοσύνης κρίματα.

 

λλά  ψυχή εεργετική διά το μαρτυρικο  σάς σταυρο  ναστάσ .

<< Μκος βίου καί τη ζως ν τ δεξιά σάς, ν δε τ ριστερά σάς πλοτος καί γαθοεργία ψυχική >>.
                                       

                             << Μνήμη δικαίου μετ´ γκωμίων >>

..στραψας νώπιον πάντων μν  χριστόθεος ψυχή, ς τέλος  ζωή σάς βόα νωθεν πάντων    τς φιλοκαλίας σταυροαναστάσιμος δρόμος τν γνωστν καί γνώστων σιομαρτύρων τν ασκητευσάντων τ Αθωνικό ορή, χων θεμέλιον λίθον στήριγμα ζως πατέρων γίων.


Διά εχν το γέροντος σάς τοιούτους πύργους θαυμασίους μοναστικούς μελλε ν ανυψώσεται καί ν ανακατασκευάσεται τοιαύτες ρίζες βαθυγείους, τοιατα δένδρα ψίκομα, πολύφυλλα, πολύκαρπα, πολύανθα θελε αναβλαστίσεται πί πάντων καί εφ´ μν  ν χριστ ζωή σάς.                    

 

Καί άν τελευτήσατε  πλήρη γνώσ θεϊκή τόν πρόσκαιρον τοτον βίον σάς διά τς αυτς καί μόνον βουλήσεως σάς ταφεσα καί μόνον ες τά ερημένα αυτόστομα ήματα το Χριστο ς λύδια λίθος διδοσι ες πάντας μς σαφ δέαν το λέγχου καί τς ψύχς μς ες τά το χριστο ήματα

.

 

ΖΗΤΕ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ,


Μακάριοι, Άγιοι, γέροντεντες  δια της σταυροαναστασιμης αγαπης σας μέσω χριστου,μεταβήκατε εις βίον μακραίωνα, αιωνίων δια του παραδείσου ταχθέντες και δια των αθανάτων ψυχικών σας έργων, άτινα κατελιπόντες ως μνημείων αρετής ακαθαίρετον δεν ενταφιάσθηκαν  ουχί  μετά του σώματος και η ψυχή σας αλλά ζώσα μυροβλίζουσα παρίστατε εις τας τάξεις των αγγέλων και ζώσα θα παραμείνει από τους γνωρίζοντας εσάς, είς τους αιώνας των αιώνων, ΑΜΗΝ

Κηρυττόμένοι υπό της αληθούς και καθαράς πίστεως σας ως υπό ευήχου σάλπιγγος πρός δόξα Θεού και ζωή του μέλλοντος αιώνος .

Σκεπάζεται γαρ ψυχάς έρημους και εγκαταλελειμένους, ώ φιλόθεοι ψυχές παρθενικές!
Χαιρε αθάνατοι <..
ΑΘΩΝ..ες> αθόω ,ως ευ παρέστητε άνωθεν πάντων πειρασμων σε παγχρύσοις εγώ στέφω στεφάνοις !
Χαίρε των νοσούντων και ξένων !                                                                   Χαιρέ ευεργετών των ψυχικά ορφανών και αστέγων !
Τα γάρ εν κόσμω φθίνουσιν εν μόχθω και πόνω και πάντα τα επίγεια εκλείπουσιν εν χρόνω,την ημών δε ευκλείαν ουδέ ο χρόνος σβένησιν, ουδέ ο τόπος μαραίνει.αλλά αθάνατος η μνήμη της εμοί ψυχή σας παρ υμίν ακήρατος αμάραντος Εσαεί θα διαμένη….Καν λαίλαπες επελθώσι κάν άνεμος φυσήση την μνήμην σου ΧΡΙΣΤΕ ΘΕΕ, αδύνατον να σβήση.

Την ψυχήν σας με ρόδα και με δάφναις θέλει ραίνει Χριστού αγάπη εσαεί.

νοίξωμεν τς αωνίας ζως τς θύρας κα κλείσωμεν το φοβερο δου τς πύλας με τ δραστήρια καρδιακά  δρα τς εσπλαγχνίας ατών.
Με τ
εωδέστατα μύρα τς οσιομαρτυρικής ζως τος ς μυρώσωμεν τς θανάτους ψυχς σς πάντες κατ τ δοθν κάστ τάλαντον, να πελθόντες ερωμεν τόπον ναστάσεως ν ορανος κα στόματα ελογίας π τς γς.

Σ δε, ψιστε βασιλε το παντός,κριτ δικαιότατε, πάτερ ευσπλαγχνιώτατε, πρόσδεξον ς θυμίαμα επρόσδεκτον ες τ περουράνιον σου θυσιαστήριον τν ναίμακτον   θυσία  των μακαριστών δούλων σου,

   …Ιερομοναχού Πανάρετου Γρηγοριάτη και Μοναχού Νικοδήμου…

    ,Δι το τιμιωτάτου αματος το γαπητο υο σας ν τόσο ηγάπησαν εξάλειψον πσα κηλδα π τν ψυχν ατών κα ταν λθς κρίναι ζντας κα νεκρος ξίωσον ατούς ες τν κ δεξιν σου παραστάση.                             

Δια ταπεινν εχν πάντων τν ν θω Πατέρων κα ν Χριστ Πειραιωτών Χριστιανν, παντες περ ατών ατησόμεθα τ μέγα λεος π τς ψυχς αυτών

Εύχεσθε, πατέρες  κα δι μς εν παραδείσω ,ν τελειώσουμε τν γνα κα ν ευαρεστήσουμε τν Κύριον καθες ο τάχθη κατ τ παράδειγμα ατο.
                                   

                              

Αιωνία σας η μνήμη Αξιομακάριστοι αδερφοί ημών.                                                                                     

                                                          

                                                                    Aδελφότητα Πειραιωτών Χριστιανών

                                                                       23-01-2009 / 05- Φεβρουαρίου - 2021

 

                                                                

 

                    

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας