Μετά την εισβολή των Τούρκων στην
Κύπρο και τους βιασμούς που έλαβαν χώρα, η Κυπριακή Εκκλησία επέτρεψε τις
αμβλώσεις για τις περιπτώσεις αυτές. Ρώτησε, λοιπόν, κάποιος τον Γέροντα, αν
αυτό ήταν σωστό ή όχι. Και εκείνος απάντησε:
-
Όχι! Δεν είναι σωστό. Αν η βιασθείσα είναι κοσμική δεν
τίθεται θέμα, διότι αυτή δεν πρόκειται να ρωτήσει την Εκκλησία τι να κάνει. Αν
όμως η κοπέλα είναι πιστή, τότε θα κρατήσει τον καρπό του βιασμού της και όταν
παρουσιασθεί ενώπιον του Θεού, θα Του πει: «Διά τους λόγους των
χειλέων Σου εγώ
εφύλαξα οδούς σκληράς» (Ψαλμ. Ιστ΄ 4). Αυτό το παιδί ήταν το όνειδός μου, το μαρτύριό μου, ο σταυρός μου. Το
κράτησα και δεν παρέβην το θέλημά Σου. σκεφθείτε με τι παρρησία θα σταθεί
ενώπιον του θρόνου του Θεού μια τέτοια γυναίκα!
-
Τι είναι όμως
ανώτερο: η ζωή ή τιμή; Εγώ νομίζω η τιμή. Ακριβώς, λοιπόν, για ν’ αποφύγει μια
τέτοια κοπέλα τη διαπόμπευση από τη γέννηση ενός νόθου παιδιού, καλό θα ήταν να
προβεί σ’αυτή την έκτρωση.
-
Υπάρχει όμως μια μεγάλη διαφορά, την οποία δεν λαμβάνεις
υπ’ όψιν σου: Δεν έχεις το δικαίωμα να
διαφυλάξεις την τιμή σου, αφαιρώντας τη ζωή του, δηλ. τη ζωή κάποιου άλλου,
όπως είναι το κυοφορούμενο έμβρυο. Η ζωή και η τιμή μπορούν ενδεχομένως να
συγκριθούν, αλλά μόνο όταν συμπίπτουν στο ίδιο πρόσωπο.
Αποσπάσματα από το
βιβλίο «ΥΠΟΘΗΚΕΣ ΖΩΗΣ από τη διδασκαλία του πατρός Επιφανίου» - Έκδοσις Ιερού
Ησυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζήνας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας