Τρίτη 12 Μαρτίου 2019

Ποίους εννοεί ο κ. Γιαγκάζογλου;

Αν οι «ιδεολογικοπολιτικές διελκυνστίδες» δεν έχουν σχέσιν με το μάθημα των Θρησκευτικών, τότε διατί εντός των φακέλων υπάρχει ενότης «Εκκλησία και Αριστερά»; Οι συνάδελφοί του εις τον ΚΑΙΡΟΝ δεν είχον ποτέ σχέσιν με κομματικάς οργανώσεις; Ποίοι είναι οι «προοδευτικοί» που ψέγει
ο κ. Γιαγκάζογλου; Ως επληροφορήθημεν από την εφημερίδα «Καθημερινή» της 3ης Μαρτίου 2019:
«Ειδικότερα, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας αναμένει τις δικαστικές αποφάσεις επί προσφυγών κατά των νέων προγραμμάτων σπουδών των Θρησκευτικών, για να προχωρήσει στην προκήρυξη συγγραφής νέων βιβλίων. Έτσι και το επόμενο σχολικό έτος για το μάθημα, σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο, θα δοθούν οι φάκελοι του μαθητή. «Κατά παράδοση, οι αλλαγές στο μάθημα αντιμετωπίζουν ιδεολογικοπολιτικές διελκυστίνδες, οι οποίες ωστόσο δεν έχουν σχέση με την ουσία και τη στόχευση των Θρησκευτικών στα σχολεία», αναφέρει ο Σταύρος Γιαγκάζογλου, θεολόγος και επί 15 χρόνια στέλεχος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (και του διαδόχου του, ΙΕΠ), ο οποίος είχε τον συντονισμό (εργάστηκαν περί τους 50 θεολόγους από τη μέση και την τριτοβάθμια εκπαίδευση) και την ευθύνη για την κατάρτιση των νέων προγραμμάτων των Θρησκευτικών. «Το μάθημα όσο υποφέρει από το φάντασμα των συντηρητικών, άλλο τόσο υποφέρει από τους προοδευτικούς», παρατηρεί ο κ. Γιαγκάζογλου.
Ενδεικτικό είναι άλλωστε ότι το 2016 κατά της απόφασης του τότε υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκου Φίλη για τα νέα προγράμματα σπουδών προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας η Πανελλήνια Ένωση Θεολόγων και ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, υποστηρίζοντας ότι δεν προάγουν τη διδασκαλία της ορθόδοξης πίστης σύμφωνα με το Σύνταγμα. Η απόφαση του ΣτΕ τον Απρίλιο του 2018 δικαίωσε τους προσφεύγοντες (με διαδοχικές αποφάσεις του για τα προγράμματα σε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο) ότι η διδασκαλία των Θρησκευτικών είναι αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου».

πηγή:  http://orthodoxostypos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας