Το κακό μπήκε
τόσο πολύ στη ζωή των ανθρώπων, που άλλοτε
το μπερδεύουν με το καλό και άλλοτε δεν μπορούν να το πολεμήσουν. Ο
άνθρωπος της πτώσης γέμισε από δισεπίλυτα διλήμματα και, καθώς δεν είχε φωτισμό
Θεού, δυσκολευόταν να αναγνωρίζει και να εφαρμόζει το σωστό, το καλό. Η πτώση είναι η ψυχοσωματική φθορά του
ανθρώπου αλλά κυρίως η απώλεια της χάρης του Θεού.
Η πτώση, το
κακό, είναι η απουσία του Θεού από τον άνθρωπο. Αυτή η απουσία του Θεού είναι ο
θάνατος που ο Θεός προείπε στους Πρωτοπλάστους: «την
ημέρα που θα φάτε απ’ αυτό με θάνατο θα πεθάνετε» (Γεν. 2,17).
Την ημέρα της πτώσης δεν πέθαναν
σωματικά, αλλά πνευματικά. Αυτό φάνηκε αμέσως, καθώς ο Αδάμ δεν
υπερασπίσθηκε την Εύα, όταν τον ρώτησε ο Θεός για την ανυπακοή τους.
Επειδή η
ανυπακοή των Πρωτοπλάστων είχε ως συνέπεια την απομάκρυνση του Θεού από τη ζωή
τους, ο Θεός τους στέρησε τον Παράδεισο. Ο άνθρωπος έχασε την ευλογημένη
κοινωνία με το Θεό, πέθανε πνευματικά και ήλθε στην ψυχή του η ροπή προς το
κακό, και στο σώμα του ο πόνος, ο κόπος, η θλίψη και ο θάνατος. Ο θάνατος της ψυχής θα ολοκληρωνόταν με τον
αιώνιο θάνατο της κολάσεως. Απ’ τον πνευματικό θάνατο, επίγειο και αιώνιο,
ήλθε ο Χριστός να μας λυτρώσει. Ο πόνος, η θλίψη και ο σωματικός θάνατος είναι
μικρό κακό μπροστά στην αιώνια στέρηση του Θεού, στον αιώνιο θάνατο της
κολάσεως.
Ο Αδάμ μακριά
από το Θεό βγάζει το ψωμί του με κόπο. Η Εύα χωρίς τη συμπαράσταση του Θεού
γεννά τα τέκνα της με πόνο. Εδώ κρύβεται όλος ο κόπος και όλος ο πόνος της
ζωής. Ποιος δεν κοπιάζει και ποιος δεν
πονά; Μέσα από τον κόπο και τον πόνο συναισθανόμαστε τη μικρότητά μας και
αναζητούμε το θείο έλεος και τη θεία προστασία.
Από το βιβλίο
«Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως» (σελ.109-110),
Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας