Στην
περιγραφή της δημιουργίας στα πρώτα κεφάλαια της Βίβλου, όντως την ίδια μέρα,
την έκτη, δημιουργήθηκαν τα ζώα κι ο άνθρωπος. Ο τρόπος όμως της δημιουργίας είναι διαφορετικός. Τα ζώα ο Θεός τα δημιούργησε με ένα
πρόσταγμα, ενώ για τον άνθρωπο έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον, τον έπλασε. Η
Αγία Γραφή δεν αφήνει κανένα περιθώριο
αποδοχής της θεωρίας της εξέλιξης. Δεν αναφέρεται ούτε άμεσα ούτε έμμεσα σε
εξέλιξη.
Κι αν δεχθούμε
την εξέλιξη του ανθρώπου από τα ζώα, δεν μπορούμε χωρίς το Δημιουργό να
εξηγήσουμε την πρώτη παρουσία της ζωής αλλά και τη βελτιωτική πορεία της
εξέλιξης. Η γη αρχικά ήταν διάπυρος μάζα χωρίς
ζωή. Ζωή από το σύμπαν ήταν
αδύνατο να φθάσει μόνη της λόγω της υπεριώδους ακτινοβολίας του ηλίου. Πως
συνυπήρξαν στην αρχική επιφάνεια και στην επιφάνεια και στην ατμόσφαιρα της γης
όλες εκείνες οι εκατοντάδες θετικές προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της ζωής; Πως
συγκροτήθηκε το πολύπλοκο DNA των πρώτων μονοκύτταρων οργανισμών;
Η άποψη ότι ο
Θεός κατηύθυνε την εξέλιξη προς την εμφάνιση του ανθρώπου επαναφέρει το Θεό
στην ιστορία της ζωής, αλλά αδύναμο κι
όχι παντοδύναμο.
Αφού ο Θεός
είναι παντοδύναμος, πάνσοφος και πανάγιος, και δημιούργησε τα πάντα από το μηδέν,
δεν θα μπορούσε να δημιουργήσει και τον άνθρωπο εξαρχής τέλειο και
ολοκληρωμένο; Η Αγία Γραφή μας λέει
καθαρά ότι τον δημιούργησε τέλειο άνθρωπο.
Οι έρευνες
του DNA όλων των φυλών
των ανθρώπων αποδεικνύει ότι όλοι οι άνθρωποι είναι πανομοιότυποι κι ότι
προέρχονται από κοινό πρόγονο, όπως το είπε ο Απόστολος Παύλος στην ομιλία του
στον Άρειο Πάγο των Αθηνών (Πραξ. 17, 26).
Αν η εξέλιξη ήταν θείο έργο, θα φώτιζε ο
Θεός τους συγγραφείς της Αγίας Γραφής και τους Πατέρες της Εκκλησίας να τη
διατυπώσουν ξεκάθαρα.
Από το βιβλίο
«Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως» (σελ.
126-127), Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας