Κυριακή 18 Ιουνίου 2017

«Εἶναι καιρός νά δώσουμε Μαρτυρία…»

Αρχ. Σάββας Αγιορείτης
(Απομαγνητοφωνημένη ομιλία)
Σήμερα, έλεγε ο Άγιος Παΐσιος, δεν είναι καιρός »μαρτυρίου», δηλαδή δεν μας ζητάει ο Θεός να γίνουμε μάρτυρες, να δώσουμε την ζωή μας, αλλα είναι καιρός να δώσουμε ΜΑΡΤΥΡΙΑ για τον Χριστό με την ζωή μας, με την στάση μας, με την σταθερότητα μας, με τα λόγια μας, και με τα έργα μας.
Να αντισταθούμε στο κακό!
Έχω γυναίκες, και εδώ μου φαίνεται, που τις πολεμάνε οι ίδιοι οι ιερείς τους.. Πάνε στις ενορίες ντυμένες σεμνά, και τίς βάζει μπροστά ο παπάς και τις λένε γιατί ντύνεσαι έτσι! Δεν ντύνεσαι όπως όλες! Γιατί δεν είσαι »ρινόκερος»…
Τα λέω αυτά για να μη ντρέπεστε, και να μη δειλιάζετε, και να μη μπερδεύεστε. Γιατί λέει ο παπάς το είπε! Και επειδή το είπε ο παπάς;
Και ο δεσπότης να το πει, και ο πατριάρχης να το πει!
Όταν είναι αντίθετο με τον νόμο του Θεού, δεν θα το κάνω!
Ήταν ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, απλός μοναχός ήταν… Όλη η επίσημη εκκλησια, η διοικούσα και οι αρχιερείς και οι πατριάρχες είχαν τότε προσκυνήσει μια αίρεση…
Του μονοθελητισμού. Που έλεγε δηλαδή ότι ο Χριστός είχε μόνο μια θέληση. Υπήρχε αυτή η αίρεση. Ενώ ο Χριστός είχε 2 θελήσεις. Ήταν και είναι και Τέλειος Θεός και Τέλειος άνθρωπος…
Οπότε, έχει και την Θεία θέληση, και την ανθρώπινη. Και την Θεία ενέργεια, και την ανθρώπινη. Για αυτό και βλέπουμε ότι πεινούσε, διψούσε…ήταν άνθρωπος. Κουραζόταν, τα είχε όλα τα ανθρώπινα… Εκτός την αμαρτία.
Λοιπόν, και είχαν βγεί κάποιοι αιρετικοί, και έλεγαν όχι, ο Χριστός μια θέληση έχει μόνο, μόνο Θεός. Ακύρωναν την ανθρώπινη φύση ουσιαστικά!
Και ο Άγιος Μάξιμος απλός μοναχός, ούτε παπάς ούτε δεσπότης.
Και έλεγε «όχι, έχετε λάθος!»
Μα λέει, τι, εσύ είσαι καλύτερος από τον δεσπότη; Είσαι καλύτερος από τον πατριάρχη; Με ποιά εκκλησία είσαι!
Και λέει, «εγώ είμαι με την εκκλησία! Εσείς δεν είστε με την εκκλησία!»
»Εσείς έχετε βγεί απ’ έξω..!»
Έτσι λοιπόν κι εμείς θα λέμε σε όλους τους «ρινόκερους» ότι εγώ είμαι ο φυσιολογικός, και αυτό δεν είναι υπερηφάνεια! Προσέξτε!
Αυτό είναι η αλήθεια! Όπως λες εγώ είμαι άντρας! Τι να πείς, ότι δεν είμαι, αφού είναι αλήθεια αυτό! Έτσι θα πείς!
Ότι ο Χριστός λέει αυτά και αυτά! Και οφείλουμε να τα τηρήσουμε! Και δεν είναι γιατί νομίζουμε ότι είμαστε οι καλύτεροι!
ΌΧΙ, είμαστε οι χειρότεροι απ’ όλους!
Αλλά να προσπαθούμε να τηρήσουμε αυτά που λέει ο Χριστός. Και σε όποιον αρέσει…
»Είναι καιρός να δώσουμε Μαρτυρία…»
Αρχ. Σάββας Αγιορείτης
 
πηγή:  http://hristospanagia3.blogspot.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας