Δευτέρα 27 Ιουνίου 2016

Νέοι Μάρκοι Ευγενικοί;

Αποτέλεσμα εικόνας για αθανασιος λεμεσουΚατασκευασμένη η δήθεν ομοφωνία της Μεγάλης Συνόδου
Μητροπολίτες πού συμμετείχαν δεν υπέγραψαν το τελικό κείμενο «ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ».

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες αρνήθηκαν να υπογράψουν το συγκεκριμένο κείμενο τουλάχιστον οκτώ Μητροπολίτες.
Από την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν υπέγραψε ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, ο οποίος διετύπωσε την ρητή επιφύλαξή του και στα κείμενα «H AΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΙΣ ΤΟΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟΝ ΚΟΣΜΟΝ» και «ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟΝ ΤΟΥ ΓΑΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΚΩΛΥΜΑΤΑ ΑΥΤΟΥ».
Το τελικό Κείμενο «ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΛΟΙΠΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΝ ΚΟΣΜΟΝ» δεν υπέγραψαν, επίσης, οι Μητροπολίτες Λεμεσού κ. Αθανάσιος, Μόρφου κ. Νεόφυτος, Κωνσταντίας και Αμμοχώστου κ. Βασίλειος,  Αμαθούντος κ. Νικόλαος, Λήδρας κ. Επιφάνιος και Νεαπόλεως κ. Πορφύριος (από την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Κύπρου), καθώς και ο Μητροπολίτης Μπάτσκας κ. Ειρηναίος (από την αντιπροσωπεία της Εκκλησίας της Σερβίας).
Αποδεικνύεται, έτσι εκ των πραγμάτων, πως ο καινοφανής, για τα ορθόδοξα δεδομένα, Κανονισμός Λειτουργίας της Μεγάλης Συνόδου, που δεν έδινε δικαίωμα ψήφου στους Επισκόπους, αλλά μόνο στους Προκαθημένους, είχε ακριβώς αυτό τον σκοπό, την φίμωση, δηλαδή, των Επισκόπων και την κατασκευή μια τεχνητής ομοφωνίας, που έτσι κι αλλιώς δεν υφίσταται λόγω της αποχής τεσσάρων τοπικών Εκκλησιών από την Σύνοδο.

7 σχόλια:

  1. Τι εννοείτε ΔΕΝ υπέγραψαν οι συγκεκριμένοι επίσκοποι;
    Μα αφού ο τρόπος λειτουργίας της "συνόδου", προβλέπει μία ψήφο για κάθε εκκλησία, αυτήν του προκαθημένου της.
    Δεν ζητείται από τους υπόλοιπους να υπογράψουν κάτι.


    Με το ίδιο σκεπτικό έπρεπε να υπογράφουν και οι λαϊκοί-εκπρόσωποι. Θα υπήρχε θέμα αν δεν υπέγραφε ένας λαϊκός;


    Και γιατί δεν έβγαλε άμεσα μια ανακοίνωση ο μητροπολίτης Ναυπάκτου και οι ιεράρχες από την Κύπρο;


    Το γεγονός ότι οι συνεδριάσεις της συνόδου, γινόταν εν κρυπτώ, είχε ως αποτέλεσμα ο καθένας να διαδίδει εκ των υστέρων ότι θέλει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βάσιμο το ερώτημα του ιστολογίου Ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ.
    Τι ισχύει, τελικώς, εν προκειμένω;
    Λ.Ν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εύγε στους Ποιμένες αυτούς που αντιστάθηκαν. Κάποιοι απο αυτούς γνωρίζουμε ότι δεν ήθελαν να παρευρεθούν. Ωστόσο δέχθηκαν προτάσεις απο ιερές μονές και πιστούς να παρευρεθούν και να τοποθετήσουν τον λόγο της Αληθείας.
    Ο Μητροπ.Ναυπάκτου πέραν του ότι δεν υπέγραψε τα ανωτέρω κείμενα έκανε κι άλλες παρεμβάσεις με τις οποίες κατέθεσε την Ορθόδοξη Πατερική διδασκαλία.
    Ομοίως και ο Μητρ. Μόρφου, ο οποίος τοποθετήθηκε σχετικά με τη μη μνημόνευση των αιρετικών.
    Το ευάρεστο στον Κύριο ίσως ήταν να μη παρευρεθεί καθόλου η Εκκλησία της Ελλάδος. Και η στάση όμως αυτή των ποιμένων είναι κάτι. Άλλωστε ο Μητρ.Ναυπάκτου ήταν συνδιοργανωτής και άλλοι μητροπολίτες απο την Κύπρο χαιρέτησαν την ημερίδα που έγινε στο Φάληρο εναντίον της Συνόδου. Η παρουσία και τα επιχειρήματά τους ήταν καταλυτικά. Και επομένως η θέση τους και τα πιστεύω τους ξεκάθαρα εξ' αρχής. Και έμειναν συνεπείς σε αυτά.

    α.κ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητοί φίλοι, δεν γνωρίζουμε τι ακριβώς έχει συμβεί. Τις πληροφορίες τις αντιγράψαμε όπως μας τις έστειλε ένα αξιόλογο και αξιόπιστο ιστολόγιο.

    Αυτό που θεωρούμε σίγουρο είναι ότι ο Θεός, όπως πάντα βρίσκει τους ανθρώπους Του για να οδηγήσει την Εκκλησία μέχρι το τέλος της Ιστορίας και του κόσμου.

    Με τη σιγουριά ότι "πύλαι άδου ου κατισχύσουσιν Αυτής", συντασσόμαστε με τους Μητροπολίτες και τις τοπικές Συνόδους που δεν υπέγραψαν το προβληματικό αυτό κείμενο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Σχετικά με την υποτιθέμενη ΜΗ ΥΠΟΓΡΑΦΗ των αποφάσεων της Συνόδου από 8 μητροπολίτες (Ναυπάκτου και μητροπολίτες Κύπρου).

    http://opaidagogos.blogspot.gr/2016/06/8.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ.Ιερόθεος δεν υπέγραψε το κείμενο ''Σχέσεις της ορθοδόξου Εκκλησίας προς τον λοιπό χριστιανικό κόσμο'' καθώς και από την εκκλησία της Κύπρου οι Μητροπολίτες Μόρφου κ.Νεόφυτος, Λεμεσού κ.Αθανάσιος, ο Επίσκοπος Λήδρας κ.Επιφάνιος, ο Επίσκοπος Αμαθούντος κ.Νικόλαος και ο Επίσκοπος Νεαπόλεως κ.Πορφύριος.
    Ενημερώνω το blog σας σε συνέχεια του σχολίου μου με υπογραφή α.κ. (27 Ιουνίου 2016).
    Η ενημέρωση μου προέρχεται από έμπιστο πρόσωπο και ο μόνος λόγος που την δημοσιεύω είναι προκειμένου να χαρούν οι εν Χριστώ αδελφοί, να δοξάσουμε τον Θεό μας και να ενημερώσουμε ότι στη Σύνοδο αυτή των Χανίων υπήρξαν Μητροπολίτες και Επίσκοποι οι οποίοι -με την Χάρη του Θεού- αντιστάθηκαν και τοποθετήθηκαν Ορθόδοξα Πατερικά.
    Η πληροφόρηση που έχω είναι ότι ο Μητροπολίτης Τριμυθούντος κ.Βαρνάβας και ο Μπάτσκας κ.Ειρηναίος δεν υπέγραψαν (το ανωτέρω κείμενο), όπως επίσης και ένας Μητροπολίτης από την Εκκλησία της Πολωνίας. Για τους τρεις τελευταίους όμως δεν μπορώ να το επιβεβαιώσω.
    Επαναλαμβάνω ότι τα ανωτέρω προέρχονται από προσωπική πληροφόρηση και την είδηση εμπιστεύομαι στο blog σας για τον ανωτέρω και μόνον λόγο.

    Με εκτίμηση,
    Αντ.Καλόγηρος (εκπαιδευτικός).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μόλις διαβάσαμε (σε εκκλησιαστικά πρακτορεία ειδήσεων, δεν καταδέχονται να ενημερώνουν τα ορθόδοξα ιστολόγια) ότι ο μητροπολίτης Ναυπάκτου τελικά ΔΕΝ υπέγραψε το συγκεκριμένο κείμενο. Εξήγησε τους λόγους που τον οδήγησαν σε αυτή την απόφαση (διαβάστε εδώ). Ενημερώνει ότι :



    (...)Τό Σάββατο τό πρωΐ πρίν τήν Συνεδρίαση, ἡ ἀντιπροσωπεία µας συναντήθηκε γιά νά ἀποφασίση σχετικῶς.
    Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καί Πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυµος, φερόµενος δηµοκρατικά, ἀνέφερε ὅτι ὑπάρ- χουν τρεῖς συγκεκριµένες λύσεις.
    Ἡ πρώτη νά παραµείνουµε στήν ἀπόφαση τῆς Ἱεραρχίας·
    ἡ δεύτερη νά καταθέσουµε µιά νέα πρόταση, γιά τήν ὁποία δέν γνωρίζω πῶς προέκυψε καί ποιός τήν πρότεινε, ἤτοι «ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἀποδέχεται τήν ἱστορικήν ὀνοµασίαν ἄλλων ἑτεροδόξων Χριστιανικῶν Ἐκκλησιῶν καί Ὁµολογιῶν» µέ τό ἰδιαίτερο σκεπτικό·
    καί ἡ τρίτη νά δεχθοῦµε τήν πρόταση τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κύπρου, πού ἔκανε λόγο γιά «ἑτερόδοξες Ἐκκλησίες».


    Ἔγινε συζήτηση καί ψηφοφορία µεταξύ τῶν µελῶν τῆς ἀντιπροσωπείας µας πάνω στίς τρεῖς προτάσεις.
    Προσωπικά ὑποστήριξα τήν πρώτη πρόταση µέ τίς ἐναλλακτικές της διατυπώσεις πού ἀναφέρθησαν προηγουµένως, ἐνῶ ὅλοι οἱ ἄλλοι παρόντες ἐψήφισαν τήν δεύτερη νέα πρόταση.
    Θεώρησα ὅτι αὐτή ἡ πρόταση δέν ἦταν ἡ πλέον ἐνδεδειγµένη ἀπό πλευρᾶς ἱστορικῆς καί θεολογικῆς καί δήλωσα ἀµέσως ἐνώπιον ὅλων τῶν παρόντων ὅτι δέν θά ὑπογράψω τό κείµενο αὐτό, ἐάν κατατεθῆ αὐτή ἡ πρόταση, χάριν ὅµως τῆς ἑνότητος θά ἐπέχω ἀπό τήν περαιτέρω συζήτηση. Ἑποµένως, δέν θά µποροῦσα καί γιά τόν λόγο αὐτό νά ὑπογράψω τό κείµενο.(...)


    Αντί λοιπόν να επιμείνει ότι είναι παράνομο άλλα να αποφασίζει η Εκκλησία της Ελλάδος (ΆΛΛΑ να τους εξουσιοδοτεί) και άλλα να αποφασίζουν αυτοί (κανείς δεν τους έστειλε να διαπραγματευτούν), περιορίστηκε απλά να είναι ως παρόν και απλά να μην την υπογράψει, γιατί δεν ήταν η "πλέον ενδεδειγμένη"(!) και "χάρην της ενότητος"!

    Σίγουρα είναι κι αυτό μια πράξη αντίστασης, αλλά κανονικά θα έπρεπε να καταγγείλλει την ΑΝΤΙΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ αυτή απόφαση που μόνον "δημοκρατική δεν ήταν".

    Θυμίζουμε τα ονόματα των υπολοίπων δεσποτάδων,
    που σύμφωνα με τον Ναυπάκτου υποστήριξαν την 2η πρόταση:

    † ὁ Φιλίππων, Νεαπόλεως καί Θάσου Προκόπιος
    † ὁ Περιστερίου Χρυσόστομος
    † ὁ Ἠλείας Γερμανός
    † ὁ Μαντινείας καί Κυνουρίας Ἀλέξανδρος
    † ὁ Ἄρτης Ἰγνάτιος
    † ὁ Διδυμοτείχου, Ὀρεστιάδος καί Σουφλίου Δαμασκηνός
    † ὁ Νικαίας Ἀλέξιος
    † ὁ Σάμου καί Ἰκαρίας Εὐσέβιος
    † ὁ Καστορίας Σεραφείμ
    † ὁ Δημητριάδος καί Ἁλμυροῦ Ἰγνάτιος
    † ὁ Κασσανδρείας Νικόδημος
    † ὁ Ὕδρας, Σπετσῶν καί Αἰγίνης Ἐφραίμ
    † ὁ Σερρῶν καί Νιγρίτης Θεολόγος
    † ὁ Σιδηροκάστρου Μακάριος
    † ὁ Ἀλεξανδρουπόλεως Ἄνθιμος
    † ὁ Νεαπόλεως καί Σταυρουπόλεως Βαρνάβας
    † ὁ Μεσσηνίας Χρυσόστομος
    † ὁ Ἰλίου, Ἀχαρνῶν καί Πετρουπόλεως Ἀθηναγόρας
    † ὁ Λαγκαδᾶ, Λητῆς καί Ρεντίνης Ἰωάννης
    † ὁ Νέας Ἰωνίας καί Φιλαδελφείας Γαβριήλ
    † ὁ Νικοπόλεως καί Πρεβέζης Χρυσόστομος
    † ὁ Ἱερισσοῦ, Ἁγίου Ὄρους καί Ἀρδαμερίου Θεόκλητος

    ΝΤΡΟΠΗ ΣΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γράψτε το σχόλιό σας