- Εάν υπάρχει «και εν άλλω τινί» δυνατότης σωτηρίας, δηλαδή θεώσεως, τότε προς τι η εν Χριστώ αποκάλυψις; Για ποιο λόγο ο Χριστός έγινε άνθρωπος, σταυρώθηκε, αναστήθηκε και ίδρυσε την Εκκλησία, εάν και ο Βούδδας και ο Μωάμεθ σώζουν τον άνθρωπο;
- Εάν οι λεγόμενες μονοθεϊστικές θρησκείες (Χριστιανισμός, Ιουδαϊσμός και Ισλάμ) έχουν κοινό Πατέρα, τότε τι κάνει λάθος ο Άγιος Κυπριανός Καρχηδόνος, ο οποίος – εκφράζων σύμπασα την Ορθόδοξο Εκκλησία – γράφει ότι «ο μη έχων την Εκκλησίαν ως Μητέρα αυτού, ουδέ τον Θεόν δύναται όπως έχη ως Πατέρα αυτού»;
- Νομιμοποιούνται οι οικουμενιστές να επικαλούνται επιλεκτικώς τους ιερούς κανόνες της Εκκλησίας μας; Μπορούν να τους επικαλούνται όταν πρόκειται για θέματα δικαιοδοσιών, δηλαδή εξουσίας, και να τους περιφρονούν, όταν πρόκειται για θέματα πίστεως; Νομιμοποιούνται να περιφρονούν τους ιερούς κανόνες που ρητώς απαγορεύουν τις συμπροσευχές;
- Και τελικά, εφ’ όσον και οι ίδιοι ακόμη ομολογούν το τραγικό αδιέξοδο του Παγκοσμίου Συμβουλίου Εκκλησιών, το οποίο κατήντησε μία Λέσχη θρησκευομένων ανθρώπων, που δεν είναι και απαραίτητο να είναι καν χριστιανοί – η εύστοχος διαπίστωση ανήκει στον Αρχιεπίσκοπο κ. Χριστόδουλο* – πως αντί να αποχωρήσουν, αποφασίζουν αντιθέτως να συνεχίσουν εντατικότερα τους ζημιογόνους διαλόγους και τις συμπροσευχές;
Εφ’ όσον ο Οικουμενισμός
είναι αίρεση – ο λόγος ανήκει πάλι στον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο κ.
Χριστόδουλο** – γιατί δεν τον
αποκηρύσσουν;
* Βλ. περιοδ.
Πειραϊκή Εκκλησία, τ.4/Μάρτιος 1991, σς. 58-59.
** Βλ.
απόσπασμα συνεντεύξεως παραχωρηθείσης εις τον αιδεσιμολ. Πρωτοπρ. π. Κων/νον Στρατηγόπουλον (εκπομπή
«Ραδιοπαράγκα», Ραδιοφωνικός Σταθμός της Εκκλησίας της Ελλάδος) εις τας
24.5.1998∙ «Ο Οικουμενισμός, πραγματικά
έτσι όπως έχει επικρατήσει να σηματοδοτείται ο όρος
αυτός, βεβαίως είναι αίρεση, γιατί σημαίνει απάρνηση βασικών γνωρισμάτων της Ορθοδόξου πίστεως,
όπως είναι φερ' ειπείν η αποδοχή της θεωρίας των
κλάδων, ότι δηλαδή η κάθε Εκκλησία έχει ένα τμήμα της αλήθειας και
πρέπει να ενωθούμε όλες οι "εκκλησίες", να βάλουμε στο
τραπέζι τα τμήματα της αληθείας για να απαρτισθεί το όλον. Εμείς πιστεύουμε ότι η
Ορθοδοξία είναι η Μία, Αγία, Καθολική και Αποστολική Εκκλησία. Τέρμα, σ'
αυτό δεν γίνεται συζήτηση, και επομένως, οποιοσδήποτε πρεσβεύει τα αντίθετα μπορεί
να λέγεται οικουμενιστής και επομένως να είναι αιρετικός»,
εν Υπόμνημα περί Οικουμενισμού, ενθ. Αν. σ. 49.
Απόσπασμα από
την εισήγηση του δρος Θεολογίας – πτ. Φιλοσοφίας, μοναχού Αρσενίου Βλιαγκόφτη στο Διορθόδοξο Θεολογικό Συνέδριο με
θέμα «Οικουμενισμός. Γένεση – Προσδοκίες
– Διαψεύσεις», Θεσσαλονίκη 20-24 Σεπτεμβρίου 2004, Αίθουσα Τελετών Α.Π.Θ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας