Παρασκευή 13 Φεβρουαρίου 2015

Γιατί η θεωρία της εξέλιξης έχει σήμερα πολλούς οπαδούς; Γιατί την προβάλλουν τόσο πολύ;


Αποτέλεσμα εικόνας για θεωρια εξελιξης δημιουργια
ο Κάρολος Δαρβίνος

Αυτή τη θεωρία ασπάζονται κυρίως εκείνοι, που δε θέλουν να πιστεύουν στο Θεό. Με τη θεωρία της εξέλιξης, λένε, η ζωή προήλθε τυχαία και χωρίς τη μεσολάβηση του Θεού. Γι’ αυτούς ο άνθρωπος δεν είναι δημιούργημα του Θεού, αλλά είναι προϊόν εξελικτικής διαδικασίας στην απρόσωπη φύση και επομένως είναι ζώο χωρίς αιώνια ψυχή. Αυτή η πίστη τους είναι καρπός της επιθυμίας τους να μη δίνουν λόγο για τις πράξεις τους στο Θεό, αλλά να καθορίζουν μόνοι τη ζωή τους. Έχουν αυτή την πίστη και μετά προσπαθούν με τις αυθαίρετες και ανυπόστατες υποθέσεις της θεωρίας της εξέλιξης να τη στηρίξουν. Οι εξελικτικοί διέπονται από απολυταρχική νοοτροπία, είναι δογματικοί πιστεύοντας ότι αυτοί και μόνο αυτοί ερμηνεύουν σωστά τη ζωή.

Υπάρχει επίσης κι άλλη μία μερίδα υποστηρικτών της θεωρίας της εξέλιξης. Αυτοί είναι κάποιοι πολιτικοί που δέχονται τις κοινωνικές διαφορές στους ανθρώπους ως φυσικές. Αυτοί υποστηρίζουν την ανισότητα: Αφού στη φύση κυριαρχεί το ισχυρότερο, έτσι και στη ζωή των ανθρώπων καλώς κυριαρχούν οι ισχυροί. Η μοίρα των ασθενών είναι, αν όχι η εξαφάνιση, τουλάχιστον η υποδούλωση (άμεση ή έμμεση) στους ισχυρούς. Ένας Γερμανός φιλόσοφος του 19ου αιώνα, ο Νίτσε, ανέπτυξε τη θεωρία του υπερανθρώπου στηριζόμενος στο Δαρβίνο. Ο υπεράνθρωπος, έλεγε, στηρίζεται στη θέληση για δύναμη, κι όχι στην αγάπη που είναι το φρόνημα των δούλων. Αυτές τις θεωρίες τις πήραν αργότερα διάφορα πολιτικά συστήματα, όπως ο φασισμός και ο ναζισμός και αιματοκύλισαν την ανθρωπότητα στον αγώνα να κυριαρχήσουν σ’ όλη τη γη κατά το Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η θεωρία της εξέλιξης, όπως φαίνεται, συμφέρει κάθε επίβουλο κυρίαρχο. Μ’ αυτή δικαιολογεί τις ανθρωποκτονίες, τις εθνοκαθάρσεις, τους ρατσισμούς κι όλα τα παρόμοια.

Η θεωρία της εξέλιξης προβάλλει την αισιόδοξη ψευδαίσθηση ότι ο άνθρωπος με την πάροδο του χρόνου εξελίσσεται αυτόματα και βελτιώνεται. Μ’ αυτή την υλιστική θεώρηση του κόσμου (ανύπαρκτος ο Θεός) η ύλη αποτελεί αυτοαξία καθώς καθοδηγεί την εξέλιξη στη βελτίωση. Ο αυτόνομος άνθρωπος της νεότερης εποχής με τη φύση αντικατέστησε το Θεό. Υπάρχουν όμως τα αναπάντητα από τη θεωρία ερωτήματα: Έχει η απρόσωπη φύση λογική και κατευθύνει βελτιωτικά την πορεία των όντων στη ζωή; Υπάρχει στον άνθρωπο εγγενής στόχος που θα τον πραγματώσει με την εξέλιξή του; Έχει ανάγκη βελτιώσεως ο σημερινός άνθρωπος και ποια είναι αυτή; Ο άνθρωπος θα εξελιχθεί σε υπεράνθρωπο; Μήπως αντί να βελτιωθεί, θα γίνει τερατόμορφος και εγκληματίας;

Από το βιβλίο «Νεανικές Αναζητήσεις - Α’ Τόμος: Ζητήματα πίστεως» (σελ. 126-127), Αρχ. Μαξίμου Παναγιώτου, Ιερά Μονή Παναγίας Παραμυθίας Ρόδου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γράψτε το σχόλιό σας