Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος
Διάβασα προσεκτικά την παρέμβαση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Αργολίδος κ.κ. Νεκταρίου με την οποία εξαίρει την ομιλία του Πρωθυπουργού στην έκτακτη συνεδρίαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, την περασμένη Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2021.
Δεν θα έγραφα κάτι αν δεν διαπίστωνα ότι τελικά μερικοί θεολόγοι – κληρικοί και λαϊκοί – βιώνουν (μάλλον υποσυνείδητα) την εσχάτως καλλιεργούμενη «ανάποδη πραγματικότητα»!
Ας δούμε, λοιπόν, τα κυριότερα σημεία του άρθρου του έτσι όπως παρουσιάζεται σε ιστοσελίδα με τίτλο “Τι θα έλεγε ο Άγιος Λουκάς“.
Κατ’ αρχάς, δυσκολεύομαι να καταλάβω πώς ένας λόγιος ιεράρχης δεν διακρίνει την υποκρισία και το ψεύδος ή ακόμη και την ειρωνεία ενός Πρωθυπουργού πίσω από φράσεις που ουδόλως τις πιστεύει – αν κρίνω από τις περί του αντιθέτου έμπρακτες προθέσεις του.
Απ’ τη μια κλείνει αναισχύντως τις Εκκλησίες βλασφημώντας εμμέσως πλην σαφώς το όνομα του Παναγίου Πνεύματος δια της τραγικής φράσης «Αναστέλλονται οι λειτουργίες» κι απ’ την άλλη επικαλείται τη ζωή και το έργο μιας μεγάλης εκκλησιαστικής προσωπικότητας της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Τον άγιο Λουκά, επίσκοπο Συμφερουπόλεως, του ιατρού και θαυματουργού!
Από το κείμενο του Σεβασμιωτάτου μάθαμε πως ο κ. Μητσοτάκης ζήτησε την απομόνωση των ακραίων φωνών που προκαλούν σύγχυση στους ανθρώπους! Δεν θα ήθελα να ρίξω το επίπεδο αλλά αναγκάζομαι λόγω του ακραίου, αψυχολόγητου αιτήματος του Πρωθυπουργού να θυμίσω την προσφιλή λαϊκή ρήση «Είπε ο γάϊδαρος τον πετεινό κεφάλα»!
Ο συστηματικώς κατατρομοκρατών και παραπλανών τους πολίτες Άρχων της χώρας ζητά την απομόνωση των κατ’ αυτόν «ακραίων» φωνών. Και είναι και γι’ αυτό, μεταξύ άλλων, εξαίρετη η ομιλία του Πρωθυπουργού!!!
Παρακάτω θα προσπαθήσω να σχολιάσω τα βασικότερα, κατ’ εμέ, επιχειρήματα του Σεβασμιωτάτου.
1) Γράφει στο άρθρο του ο Σεβασμιώτατος πως ο άγιος τόνιζε την αρμονική συνύπαρξη πίστης και επιστήμης. Είχε τοποθετήσει στο χειρουργείο εικόνα της Παναγίας, άναβε καντήλι, πάντα πριν πιάσει το νυστέρι έκανε θερμή προσευχή ζητώντας τη θεία βοήθεια και πριν αρχίσει η επέμβαση σχημάτιζε με γάζες και ιώδιο έναν σταυρό στο σημείο του σώματος. Και είχε τη βοήθεια του Θεού και έκανε ακριβείς, επιτυχημένες χειρουργικές επεμβάσεις που ενίοτε αποτελούσαν πρωτοποριακές καινοτομίες.
Παρατήρηση: Έτσι κάνουν και οι σημερινοί γιατροί μας; Έτσι παρουσιάζονται οι σημερινοί τηλε-ειδικοί λοιμωξιολόγοι; Είμαι σίγουρος πως υπάρχουν φωτεινές εξαιρέσεις αλλά η πλειοψηφία των σημερινών ιατρών πόρρω απέχουν από την πίστη του Αγίου.
Οι εικόνες, αργά αλλά σταθερά κατεβαίνουν από τους τοίχους των δωματίων, των ΜΕΘ και ούτε λόγος για τα χειρουργεία. Καντήλι; Προσευχή; Τι είναι αυτά; Ποιος τα τηρεί σήμερα αυτά; Δεν έχετε πάει σε νοσοκομείο τελευταία Σεβασμιώτατε;
Και επειδή σήμερα η πλειοψηφία των νοσοκομείων μας διαθέτει παρεκκλήσιο, με το χέρι στην καρδιά, πιστεύετε ότι οι γιατροί μας – επαναλαμβάνω πλην ελαχίστων εξαιρέσεων- θα περάσουν να ανάψουν ένα κεράκι και να κάνουν προσευχή να τους φωτίσει ο Θεός; Και πως ακριβώς να το κάνουν αυτό όταν εμείς οι ίδιοι κι εσείς οι Αρχιερείς μας, αντί να προτρέψουμε τον λαό του Θεού να καταφύγει στην Εκκλησία, να μετανοήσει, να εξομολογηθεί, να κοινωνήσει, να εκκλησιαστεί, να κάνει πολύ προσευχή, ένα ευχέλαιο, να χριστεί με λαδάκι από τις καντήλες των αγίων, να λιτανεύσουν άγια λείψανα και ιερές εικόνες και μετά να καταφύγει στην επιστήμη, αρκούμαστε στο να τους εκφοβίζουμε με φράσεις τύπου «από δω το εμβόλιο κι από κει ο τάφος» ή «η μόνη μας σωτηρία είναι το εμβόλιο»; Σοβαρά τώρα, πιστεύετε ότι η μόνη σωτηρία μας είναι η επιστήμη;
Ακόμη, πότε οι γνωστοί μας «ειδικοί» των καναλιών επικαλέσθηκαν τον Θεό; Ο θρησκευόμενος ιατρός-ψάλτης ή ο πρώην υπεύθυνος της Πολιτικής Προστασίας που έλεγε σε συνέντευξή του (Ιούλιος 2020) πως προέρχεται από θρησκευόμενη οικογένεια, πότε ακούστηκαν στις συνεντεύξεις και ενημερώσεις τους να λένε «Δόξα τω Θεώ καταφέραμε…», ή «Πρώτα ο Θεός θα προσπαθήσουμε…»;
Ακόμη κι όταν πολλοί άλλοι βλασφημούσαν (ου κατ’ επίγνωσιν θέλω να πιστεύω) το όνομα του Θεού με τα περί διασποράς του ιού μέσω της Θείας Κοινωνίας, δεν παρενέβη ο ιατρός-ψάλτης να διατρανώσει την πίστη του και να διαφωτίσει τους αεί αμφισβητούντες ασεβείς συναδέλφους του. Ή μήπως δεν θυμάμαι καλά;
Τότε τι να περιμένει κανείς από τον υπόλοιπο ιατρικό κόσμο;
2) Για τη συγγραφή βιβλίου του ο Άγιος χρειάστηκε «ασταμάτητο εντατικό διάβασμα όλης της τότε βιβλιογραφίας… ενημερωνόταν για όλες τις νέες τεχνικές και ανακαλύψεις που εφαρμόζονταν σε διεθνές επίπεδο… παρεύλαναν ονόματα πλήθους Ρώσων και ξένων ακόμη και Ελλήνων γιατρών…».
Βλέπετε; Ο άγιος Λουκάς για να φτάσει σε ασφαλή, έγκυρα ιατρικά συμπεράσματα, επιστράτευσε όλη την τότε επιστήμη, συγγράματα, γιατρούς και τεχνικές από όλον τον κόσμο. Οι γιατροί μας σήμερα, αυτοί που ορίζουν και προτείνουν και η κυβέρνηση αποφασίζει, γιατί δεν χρησιμοποιούν, όπως ο Άγιος, κάθε επιστήμονα διεθνούς καταξίωσης αλλά επιλέγουν, αποκλείουν το διάλογο και «αφορίζουν» διεθνούς φήμης επιστήμονες;
Ένας εκ των «ειδικών» αυτών, μάλιστα, ζήτησε την σύλληψή των αντιφρονούντων ιατρών-επιστημόνων και την παρέμβαση εισαγγελέα!!!
Καμμία σχέση δεν έχει η τακτική του Αγίου, Σεβασμιώτατε, μ’ αυτήν των σημερινών αυτόκλητων «σωτήρων» μας. Ουδεμία! Μάλιστα, σας έπεισαν να μην αναφέρετε κι εσείς ούτε καν τα ονόματά τους, πόσο μάλλον τις μελέτες τους, ως περίπου τσαρλατάνους, αντιεμβολιαστές, ψεκασμένους, κομπογιαννίτες. Σε τίποτα δε μοιάζουν του Αγίου οι ξερόλες που «προσκυνάτε»!
3) Αναφέρει ο άγιος Αργολίδος ότι ο Άγιος φορούσε πάντα χειρουργική μάσκα και γάντια και δεν πίστευε ότι η μάσκα αλλοιώνει την εικόνα του Θεού όπως «αθεολόγητα και αφελώς» υποστηρίζουν οι «υπερασπιστές της πίστης».
Από αβροφροσύνες και αγαπητικές εκφράσεις, πλούσια τα ελέη. Κανένα θεολογικό επιχείρημα δε βλέπω. Ομοίως, λοιπόν, δεν θα αναλωθώ σε επιχειρήματα αλλά μια σκέψη μου θα εκφράσω.
Έχω την εντύπωση πως κάποιοι θεολόγοι μας θεωρούν πως κατέχουν το πλήρωμα της Θεολογίας και ότι αυτό τους δίνει το περιθώριο να λοιδωρούν, να υποτιμούν, να φέρονται με τρόπο που απάδει του σχήματος και των περιστάσεων. Και τελικά, ο πολυπόθητος διάλογος δεν προωθείται αφού μάλιστα, ως μη όφειλε, η Εκκλησία μας φαίνεται να εζήλωσε καισαρικές δημοκρατικές τακτικές.
Επιπλέον, θεωρώ φτηνό σόφισμα τον παραλληλισμό της χειρουργικής μάσκας που επιβάλλεται από καταβολής εφευρέσεώς της στην ιατρική πρακτική με τη μάσκα που επιβλήθηκε στον υγιή λαό υπό την απειλή δυσβάστακτου προστίμου.
Στο σημείο αυτό να ρωτήσω κάθε υπεύθυνο ή ανευθυνοϋπεύθυνο, γιατί πάντα τα πρόστιμα είναι μεγαλύτερα ή και πολλαπλάσια χωρών με εύρωστη οικονομία και μισθούς πολύ υψηλούς σε σύγκριση με τους δικούς μας; Επειδή ο λαός μας δεν έχει λόγω ιδιοσυγκρασίας και μεσογειακού ταπεραμέντου προβατοποιηθεί όπως στη Βόρεια Ευρώπη ας πούμε; Αν είναι αυτός ο λόγος, τότε δόξα τω Θεώ! Συνεχίστε να φορτώνετε το λαό. Δεν πρόκειται να σας κάνει τη χάρη και καλά κάνει!
4) Πληροφορούμαστε ότι ο άγιος Λουκάς ο ιατρός συμβούλευε τους φοιτητές του σχετικά με την ιατρική, ότι: «ο γιατρός θα κάνει σαν όλα να εξαρτώνται απ’ αυτόν, γνωρίζοντας στην πραγματικότητα ότι όλα εξαρτώνται από τον Θεό»!
Ακριβώς αυτό είναι, Σεβασμιώτατε, το φρόνημα και η πίστη των σημερινών καθηγητών της ιατρικής τέχνης. Ακριβώς! Τα ίδια διδάσκονται οι φοιτητές μας. Την πίστη και εμπιστοσύνη στο Θεό και την αποδοχή της δικής τους πεπερασμένης ιατρικής τέχνης. Αν κρίνουμε, ειδικά, από τους αεί αναδυόμενους στη δημοσιότητα καθηγητές, αυτό το συμπέρασμα βγαίνει. Άρα ζούμε σε μια κοινωνία με αναρίθμητους ευλαβείς καθηγητές που διδάσκουν την ένθεη ιατρική!
5) Αναφέρεται περίπτωση ασθενούς που πέθανε από αμέλεια της ιατρού που, τρόπον τινά, είχε ξεγράψει τον ασθενή. Ο Άγιος την παρατήρησε αυστηρά λέγοντάς της πως «Δεν έχετε δικαίωμα να σταματάτε τον αγώνα για τη ζωή του ασθενούς». Ακριβώς η ίδια περίπτωση με τον χαρακτηρισμό ανθρώπων σε «εγκεφαλικό θάνατο» προκειμένου να τους πάρουν τα όργανα. Κι εδώ το ίδιο συμβαίνει. Οι γιατροί «ξεγράφουν» τους ασθενείς αποκλείοντας αναιδώς και αυθαιρέτως την δυνατότητα του θαύματος!
Μήπως βλέπετε τον παραλληλισμό με την σημερινή κατάσταση; Είμαι σίγουρος πως οι μάχιμοι γιατροί μας της πρώτης γραμμής καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να σώσουν ανθρώπους και συχνά υπερβάλλουν τον εαυτό τους. Γι’ αυτούς τους γιατρούς όλοι ευχόμαστε καθημερινά να τους δίνει ο Θεός φώτιση, δύναμη, υγεία. Όσοι όμως όρισαν τα γνωστά αυτά “πρωτόκολλα” ώστε να χάνονται άνθρωποι;
Όσοι γιατροί καθηγητές ιατρικών σχολών, ενώ γνώριζαν πώς θα μπορούσαν να σωθούν χιλιάδες άνθρωποι με θεραπείες δοκιμασμένες, με φάρμακα γνωστά, με την ιβερμεκτίνη για παράδειγμα ή με τα μονοκλωνικά;
Πόσοι από αυτούς πρότειναν στην Πολιτεία και επέμειναν στην αγορά τέτοιων σκευασμάτων; Έχουν ευθύνη όλοι αυτοί ενώπιον Θεού Σεβασμιώτατε, και μαζί με αυτούς κι εσείς που τους «χαϊδεύετε» μέρα νύχτα λες και είσαστε συνεταιράκια! Ξέρετε πόσους πήρατε στο λαιμό σας;
Το κράτος μας, το αποδεδειγμένα ανάλγητο, κατανόησε την αξία των μονοκλωνικών και προμηθεύτηκε 2.000. Για 10.000.000 Έλληνες, πήραμε 2.000 σκευάσματα. Γιατί; Ποιοι θα είναι αυτοί οι τυχεροί 2.000; Η αφρόκρεμα του “πνευματικού” και καλλιτεχνικού κόσμου; Οι μεγαλοεπιχειρηματίες; Οι πολιτικοί; Ποιοί Σεβασμιώτατε θα τα λάβουν για να σώσουν το τομάρι τους; Ποιός θα τους τα δώσει; Με ποιά κριτήρια; Βλέπετε, λοιπόν, ότι γίνονται επιλογές για τη ζωή και το θάνατο;
Γιατί πήραμε μόνο 2.000; Είναι ακριβά; Ελάτε τώρα. Μεταξύ μας; Πόσα εκατομμύρια μπήκαν στις τσέπες καναλαρχών; Πόσα εκατομμύρια ευρώ χρωστάνε τα κόμματα που ψηφίζουν νόμους κατά του λαού, στην Εφορία, στα Ταμεία, στις ΔΕΚΟ; Πόσα εκατομμύρια διακινούνται στους μυστικούς κωδικούς εκτός ή εντός προϋπολογισμού του κράτους; Έχετε την εντύπωση ότι αν ήθελε ο Καίσαρας δε θα μπορούσε να νοιαστεί για την υγεία του λαού; Πλανάσθε πλάνην οικτράν.
Σκοπός δεν είναι να γίνει καλά ο κόσμος και γι’ αυτό μας «φύτεψαν» το θάνατο. Για να υποταχθούμε στα άνομα σχέδια του Great Reset υπό το κράτος της απειλής του θανάτου. Και μη με πείτε συνωμοσιολόγο που τρέφεται από ιστοριούλες τύπου great reset γιατί θα σας παραπέμψω στον ίδιο τον Πρωθυπουργό μας που το έχει μελετήσει καλά το βιβλίο του που, παρεμπιπτόντως, ήθελε να δούμε ότι το έχει μελετήσει και το εφαρμόζει ως πειθήνιο όργανο. Γι’ αυτό άλλωστε προώθησε εκείνη τη γνωστή φωτογραφία στο γραφείο του. Ή μήπως το είχε εκεί για να το δουν τα αφεντικά του;
Όπως και να’ χει όμως το ζητούμενο είναι ο θάνατος, η απειλή, ο τρόμος, η υποταγή, η τιμωρία, η μείωση του πληθυσμού και όχι η υγεία. Έχουν γνώση πια οι φύλακες!
6) Ο Σεβασμιώτατος χρησιμοποιεί ένα ακόμη τέχνασμα ανάποδης πραγματικότητας. Ισχυρίζεται πως στις μέρες μας κάποιοι κληρικοί και μοναχοί αδιαφόρησαν για τα μέτρα αναθέτοντας στο Θεό την ασφάλεια και υγεία τους. Κι όμως, λέει, νόσησαν και κάποιοι πέθαναν. Και μάλιστα ότι δεν παραδέχτηκαν ότι επρόκειτο περί κορωνοϊού, αλλά λοίμωξης. «Απέκρυψαν κάποιοι την αιτία του θανάτου».
Εδώ ολόκληρη συντεταγμένη πολιτεία εξαπάτησε 10.000.000 Έλληνες τη μια αλλοιώνοντας τα νούμερα, την άλλη αποτρέποντας τις νεκροψίες, την άλλη πετώντας μέσα στη δεξαμενή όλες τις περιπτώσεις, «με» κόβιντ ή «από» κόβιντ, την άλλη με τρικάκια φτηνά και ανήθικα. Όπως, για παράδειγμα, ενώ όταν πέθαινε κανείς προ εμβολίων όλες οι αναφορές έκαναν λόγο για τον κορονοϊό ως αίτιο, ενώ με τα εμβόλια, οι θάνατοι ποτέ δεν είχαν ως αιτιολόγηση το εμβόλιο, αλλά άσχετες αιτίες. Αν αυτά τα έκαναν και συνεχίζουν να κάνουν κυβέρνηση και κρατικές υπηρεσίες, οι ελάχιστοι κληρικοί σας πείραξαν; Έλεος!
Άλλωστε, δεν πρέπει να διαφεύγει της προσοχής μας ότι σύμφωνα με τον Μ. Βασίλειο: «Έτσι και εις την περίπτωσιν της ιατρικής δεν είναι ορθόν με την κακήν χρήσιν της να δυσφημούμεν την δωρεάν τού θεού. Διότι και το να στηρίζωμεν την ελπίδα της υγείας μας εις τα χέρια των ιατρών είναι κτηνώδες, τούτο βλέπομεν να παθαίνουν μερικοί δύστυχοι, πού δεν διστάζουν να ονομάζουν τούς ιατρούς και σωτήρας, και το να αποφεύγωμεν εντελώς τας ωφελείας, πού μας παρέχει, φανερώνει ισχυρογνωμοσύνην». (ΟΡΟΙ ΚΑΤΑ ΠΛΑΤΟΣ Β’ , ΕΠΕ 8)
7) Τέλος, ο άγιος Αργολίδος επισημαίνει ένα ακόμη, γι’ αυτόν, πρόβλημα. Το να αναθέτει ο ασθενής την θεραπεία του στον Θεό αρνούμενος κάθε ιατρική παρέμβαση και χρησιμοποιώντας μετά τη φράση «ήταν θέλημα Θεού» ή «τον πήρε ο Θεός». Γιατί, όπως υποστηρίζει, ο Θεός είναι ζωή και είναι ο άνθρωπος που εφηύρε το θάνατο και όχι ο Θεός. Αναφέρει δε προς επίρρωσιν τούτου μια σχετική τοποθέτηση του μακαριστού π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου : «είναι βλασφημία απέναντι στο Θεό όταν έχεις πονοκέφαλο να ζητάς από τον Θεό να σου πάρει τον πονοκέφαλο, τη στιγμή που έχεις δίπλα σου την ασπιρίνη».
Είναι όμως αυτή η θέση γενικός ή προσωπικός κανόνας για τον άνθρωπο για τον οποίο ειπώθηκε; Νομίζω το δεύτερο μιας και ο μακαριστός π. Επιφάνιος σίγουρα θα γνώριζε τον γενικό κανόνα που εκφράζει εδώ ο άγιος Εφραίμ ο Σύρος:
«Άλλ’ ίσως αντιπαρατηρήσης εις όσα λέγω, ο Θεός δεν έχει εμποδίσει τούς ανθρώπους να κάνουν χρήσιν των φαρμάκων των ιατρών, εφ’ όσον ο ίδιος εκβλαστάνει τα θεραπευτικά βότανα δια την θεραπείαν του σώματος. Και εγώ συμφωνώ μαζί σου, πλην όμως μάθε εις ποίους ανήκουν αυτά. Αφού ο άνθρωπος, εξ αιτίας τής παραβάσεως της εντολής, εξέπεσε της απολαύσεως του Παραδείσου και παρεπέμφθη εξόριστος εις τον κόσμον αυτόν, περιέπεσε και εις σωματικά πάθη και νοσήματα, τότε ο Θεός, από πολλήν αγαθότητα και μακροθυμίαν κινούμενος, παρεχώρησε την χρήσιν των φαρμακευτικών αυτών βοτάνων εις τούς ανθρώπους του κόσμου αυτού, οι οποίοι δεν έχουν την δύναμιν να πιστεύσουν εις τον Θεόν και να αφιερωθούν εξ ολοκλήρου εις Αυτόν… Ώστε εκείνος ο οποίος επιθυμεί να γίνη πράγματι άνθρωπος τού Χριστού και επίστευσεν εις τας υπέρ λόγον φρικτάς αληθείας, όπως είναι η κληρονομία της Βασιλείας των ουρανών, η αιώνιος και ατελεύτητος απόλαυσις αυτής, ο αγιασμός τής καρδίας και η τελεία κάθαρσις της ψυχής διά τού Αγίου Πνεύματος, οφείλει να εμπιστευθή εις τον Θεόν και όλην την φροντίδα του σώματος. Και επί πλέον, οφείλει να θεωρή την πενίαν ως πλούτον, την κακουχίαν ως ανάπαυσιν, την καταισχύνην ως τιμήν, και την ύβριν και την περιφρόνησιν ως δόξαν. Αυτά όλα είναι τα γνωρίσματα των γνησίων δούλων του Χριστού, οι οποίοι έχουν πραγματικώς πιστεύσει εις τούς λόγους του». (ΕΥΕΡΓΕΤΙΝΟΥ Γ’ – ΥΠΟΘΕΣΙΣ ΙΔ’, σελ. 190-192)
Κατ’ αρχάς, να πούμε ότι είναι καθολικά αποδεκτό ότι στην ανάγκη του σώματός μας θα αναζητήσουμε την αρωγή της επιστήμης, του ιατρού, του φαρμάκου. Συντριπτική μειοψηφία ίσως να μην αποδέχεται αυτήν την ανάγκη, κυρίως σε αιρετικές ομάδες. Άλλο αυτό όμως και άλλο το να μην αναθέτω το πρόβλημά μου στον Θεό και παράλληλα να προστρέχω και στον ιατρό.
Οι παραπάνω φράσεις όπως: «ο Θεός τον πήρε» ή «ήταν θέλημα Θεού», ουδόλως απάδουν της μη θεραπείας και του θανάτου από τον κορωνοϊό.
Άλλο είναι το να μην παίρνεις τα φάρμακά σου που είναι η μοναδική προσωποιημένη αγωγή και να οδηγείσαι στο θάνατο και άλλο το να παίζεις τη ζωή σου κορόνα γράμματα αν πεθάνεις ή αν σακατευθείς από τα γνωστά ενέσιμα σκευάσματα και ενώ υπήρχαν άλλες δοκιμασμένες επιτυχείς επιλογές οι οποίες σου απαγορεύονται ρητώς για να επιβληθούν οι πιο επώδυνες και θανατηφόρες.
Δεν καταλαβαίνω, λοιπόν, το επιχείρημα του Σεβασμιωτάτου περί θανάτου.
Κι αν δεχθούμε ότι οι συνέπειες από την μη λήψη του σκευάσματος επιφέρουν τον θάνατο με ακέραιη την ευθύνη του ασθενούς, τότε όταν ο θάνατος αποδεδειγμένα (αδύνατο στην Ελλάδα!!!) επέρχεται ως παρενέργεια του σκευάσματος, ποιός ευθύνεται; Ο Θεός ή ο ασθενής; Αλλά ξέχασα. Συγγνώμη. Στην Ελλάδα λόγω και του μεσογειακού κλίματος κανείς δεν πεθαίνει από το “δώρο” του Θεού στον άνθρωπο!
Αλήθεια, αυτό το κομμάτι της επιστήμης, το σχετικό με τον κορωνοϊό, ποιός μας το έδωσε;
Ποιός ευθύνεται για την εργαστηριακή κατασκευή και διασπορά του θανατηφόρου κορωνοϊού; Ο Θεός ή ο άνθρωπος;
Ποιός ευθύνεται για την λάθος θεραπεία δια των πρωτοκόλλων και τους πολλούς θανάτους; Ο Θεός ή ο άνθρωπος;
Ποιός φταίει για την μη χορήγηση των μονοκλωνικών που προμηθεύτηκαν με το σταγονόμετρο πολλούς μήνες μετά την παγκόσμια αναγνώρισή τους; Ο Θεός ή ο άνθρωπος;
Ποιός φταίει για τον πειραματισμό με έμβρυα για την ανάπτυξη των εμβολίων; Ο Θεός ή ο άνθρωπος;
Ποιός φταίει που στην Ελλάδα δεν υπάρχουν αρκετές κλίνες ΜΕΘ για την θεραπεία και σωτηρία χιλιάδων ανθρώπων; Ο Θεός ή ο άνθρωπος; (Παρεμπιπτόντως, αν όπως έχει επανειλημμένως διαβεβαιώσει ο κ. Μητσοτάκης υπάρχουν 1.300 κλίνες ΜΕΘ στη χώρα, γιατί τόσος πανικός στα κανάλια με 720 κλίνες κατειλημμένες προ ημερών;
Ποιός φταίει για την αναστολή εργασίας 7.000 υγειονομικών που θέτει σε άμεσο κίνδυνο τη ζωή χιλιάδων συμπολιτών μας; Ο Θεός ή ο άνθρωπος;
Ποιός φταίει για τους εγκλεισμούς, για την καταβαράθρωση της οικονομίας που εμμέσως μπορεί να οδηγήσει στο θάνατο, για το κλείσιμο των Εκκλησιών που στέρησε από τους ανθρώπους την ψυχική ανάπαυση και σωτηρία, για τα ψέμματα ότι οι εμβολιασμένοι δεν χρειάζονται μάσκες, αποστάσεις κλπ, ώστε να κολλούν και να πεθαίνουν περισσότεροι, ποιός φταίει; Ο Θεός ή ο άνθρωπος;
Είναι όλα τα παραπάνω θέλημα Θεού και ευλογία ή μήπως εγκληματική σκληροκαρδία και αναλγησία ανθρώπων;
Ή μήπως ο Θεός εμποδίζεται από την αντίληψη γι’ Αυτόν ενός Επισκόπου, ώστε να προσφέρει το θαύμα σ’ αυτόν που εμπιστεύεται μόνο τον Θεό;
Το πρόβλημα στην περίπτωσή μας, κατά τη γνώμη μου, εντοπίζεται σε μια ακατάσχετη φλυαρία και διχογνωμία σε ξένον «αχυρώνα».
Φλυαρούμε βασανιστικά σπαταλώντας τον πολύτιμο χρόνο που μας έδωσε ο Θεός για να καλλιεργήσουμε τις αρετές, να καθαρίσουμε την καρδιά μας ώστε όπως λέει ο λαός μας να δούμε «Θεού πρόσωπο».
Έχω την αίσθηση ότι θα έπρεπε να είμαστε στην ίδια πλευρά του γκρεμού και να παλεύουμε τον αντικείμενο και τους ανθρώπους του κι όχι να βάλλουμε ο ένας στον άλλο.
Δυστυχώς όμως, φαίνεται, πως χάσαμε το δρόμο μας. Και πώς να μην είναι έτσι όταν ξεχάσαμε ή απορρίψαμε όσα μάθαμε από τη σοφία των Πατέρων της Εκκλησίας. Και αρκεστήκαμε στο να χρησιμοποιούμε τους θεόφθογγους Πατέρες ως «οπλοστάσια» εναντίον δεινών αντιπάλων.
Μπρος στον κίνδυνο της ασθένειας ταυτιστήκαμε με τον άθεο και μηδενιστή Καίσαρα χωρίς καν να επιστρατεύσουμε τη σοφία με την οποία μας πότιζε η Εκκλησία μας αιώνες τώρα.
Και φθάσαμε να τρώει ο ένας τις σάρκες του άλλου.
Για σκεφτείτε, πώς θα αντιδρούσαν οι προπάτορές μας, κληρικοί και λαϊκοί αν εκείνοι αντιμετώπιζαν στα δικά τους χρόνια τη δική μας λαίλαπα. Με ειλικρίνεια ας απαντήσει ο καθένας στον εαυτό του. Δε νομίζω, όμως, πως θα βρει κανένας πολλά κοινά με εκείνους.
Θα μπορούσε τότε να διανοηθεί οποιουδήποτε βαθμού κληρικός ότι θα το βασανίζαμε για το αν κολλάς «θάνατο» μέσα στην Εκκλησία ή όχι; Δε νομίζω.
Κι αν τώρα παραθέσω ένα κείμενο σχετικό με αυτό, θα με χαρακτηρίσετε «ορθοδοξαμύντορα»; Μήπως αθεολόγητο, αφελή, σχισματικό, ψεκασμένο ή σχολαστικό; Εγώ πάρα ταύτα θα το παραθέσω και στο τέλος θα κάνω μια ερώτηση για να κλείσω μ αυτήν το κείμενο αυτό.
Διαβάζω, λοιπόν:
«Για αυτό και στα υλικά και αισθητά αυτά πράγματα κατεβαίνει η Χάρη και μένει και ενεργεί για μας με την ευδοκία του Πατρός και το έλεος αυτού που σαρκώθηκε για μας και μας ανέπλασε διπλά, και με την έλευση και παρουσία του Αγίου Πνεύματος, που είναι συνεργός αυτού και αχώριστο. Και αυτό το βλέπουμε ολοφάνερα.
Μέσα στους ναούς ενεργούν θείες δυνάμεις και εμφανίσεις αγγέλων και αγίων, επιτελούνται θαύματα, εκπληρώνονται τα αιτήματα, γίνονται ιάσεις ασθενών.
Ακόμη και τα άψυχα αντικείμενα των ναών, τα νερά και οι πέτρες και οι κίονες και τα πέπλα και τα σίδερα αγιάζουν, όχι βέβαια αφ’ εαυτών, αφού είναι άψυχα και κτίσματα του Θεού και από μόνα τους δεν έχουν τίποτε.
Ενεργούν όμως με τη χάρη του Θεού και με την επίκληση του ονόματος του Αγίου του ναού, για να αγιασθούμε εμείς.
Όπου λοιπόν υπάρχει ονομασία και επίκληση του ονόματος του Θεού που δημιούργησε τα πάντα, της Αγίας Τριάδος, που είναι ο μόνος αληθινός Θεός, εκεί είναι όλα άγια, και όλα αγιάζουν και θεραπεύουν και σώζουν με την Χάρη του Θεού»!
Και τώρα που διαβάσατε το κείμενο αυτό, σας πληροφορώ ότι δεν είναι δική μου γνώμη. Είναι σοφία του Αγίου Συμεών, Αρχιεπισκόπου Θεσσαλονίκης (Περί του Ιερού Ναού και της τούτου καθιερώσεως, PG 155, 336).
Και ερωτώ. Εγώ, ο αδαής, ο αθεολόγητος, ο αφελής, ο «φρουρός της πίστεως», ποιόν να ακολουθήσω; Εσάς Σεβασμιώτατε ή τον Άγιο Συμεών;
Νομίζω η απάντηση είναι σαφής, μονόδρομος και δεδομένη! “Πάντα δυνατά τω πιστεύοντι”!
πηγή: entaksis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γράψτε το σχόλιό σας